Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، سوژه درخواست تعریض و ایمن سازی جاده گنجنامه به تویسرکان به عنوان مطالبه در «فارس من» مطرح شده به همین منظور این موضوع را از مسوولان شهرستان پیگیری کردیم.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی در این باره در گفت‌و گو با فارس، یکی از مهمترین پروژه‌های مورد پیگیری را دوبانده شدن مسیر تویسرکان ـ گنجنامه به همدان دانست و اظهار کرد: طبق مطالعات انجام شده توسط مهندس مشاور جاده تویسرکان ـ گنجنامه به همدان از بین ۷ الی ۸ گزینه معرفی شده برای تسریع در تردد مردم شهرستان به استان همدان مناسبت‌تر تشخیص داده شد و مورد پیگیری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد‌مهدی مفتح از محاسن این مسیر جذب گردشگر و توریست به واسطه مناظر زیبای خاص منطقه خرم‌رود و قرار گرفتن روستاهای متعدد با ظرفیت‌های متنوع، رونق اقتصادی و... خواند و تاکید کرد: ضمن تایید مهندسی و فنی، مزیت‌های آن از جمله دلایل انتخاب این مسیر نسبت به مسیرهای مطرح شده دیگر بود بنابراین عزم بنده و مسوولان مربوطه برای پیگیری همین مسیر قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه بودجه بسیار سنگینی اجرایی شدن پروژه دو بانده شدن مسیر تویسرکان ـ گنجنامه به همدان نیاز دارد افزود: اجرای پروژه جاده‌ای تویسرکان ـ گنجنامه به همدان به لحاظ کوهستانی بودن برخی از نقاط هم سخت‌تر و هم سنگین‌تر از جاده‌های دیگر است چراکه باید برای دو بانده شدن این مسیر کوه تراشیده شود.

مفتح تصریح کرد: اجرای پروژه دوبانده شدن جاده تویسرکان ـ گنجنامه به همدان به لحاظ بودجه‌ زیادی که نیاز دارد و با توجه به محدویت‌های بودجه دولت و وضعیت هزینه‌های قیر، آسفالت و ماشین آلات، سخت‌تر شده است؛ اما از نظر فنی و اجرای این پروژه کاری شدنی است و سخت و مشکل نیست.

وی با اشاره به تلاش برای قرار گرفتن این پروژه در ردیف بودجه با هدف عملیاتی شدن آن با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بیان کرد: تلاش بنده بر این است که همانند پروژه سد خرمرود و تصفیه خانه آب شرب سد سرابی پروژه دو بانده شدن جاده تویسرکان ـ گنجنامه به همدان با بودجه بخش خصوصی انجام ‌شود.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با به دنبال اجرای پروژه به روش BOT بوده و هستیم اضافه کرد: در همین راستا این پروژه براساس این مدل و بدون استفاده از بودجه‌های سالانه دولت اجرای ‌می‌شود و در نهایت پیمانکار با دولت تسویه حساب می‌کند.

وی با اشاره به قرار گرفتن پروژه مسیر تویسرکان ـ گنجنامه به همدان با پیگیری مستمر در بودجه کل کشور در دو سال گذشته خاطرنشان کرد: دو سال گذشته بنده این پروژه را در مجلس پیگیری و به تصویب مجلس رساندم و در قانون بودجه قرار ‌گرفت و از سوی دولت پیشنهاد نمی‌شد؛ اما در جلسه‌‌ای که با آقای نوبخت معاون اول رئیس جمهور در سفر اخیر وی به همدان داشتیم این پروژه در ردیف بودجه سال بعد هم قرار بگیرد البته از سوی دولت.

مفتح با اشاره به اینکه پروژه دوبانده شدن پروژه تویسرکان ـ گنجنامه به همدان از سوی دولت در بودجه امسال گنجانده شده است افزود: بعد از این جلسه این موضوع به رئیس سازمان برنامه بودجه استان همدان اعلام شد، ضمن اینکه بنده هم پیگیری این موضوع را با آقای پور محمدی معاون سازمان برنامه بودجه داشتم او نیز انجام این کار را به استان تاکید کردند.

وی با بیان اینکه به این ترتیب دولت باید برای اجرای این پروژه یک پیمانکار انتخاب کند و پیمانکار با بودجه خودش پروژه را انجام داده و در نهایت دولت با او تسویه حساب کند، درخصوص انتخاب پیمانکار گفت: با توجه به بی‌ثباتی هزینه‌ها و قابل پیش‌بینی نبودن وضعیت قیمت‌ها و... امروز کار را برای پیمانکاران به منظور انعقاد قرارداد با دولت مشکل شده است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی افزود: بنابراین بی‌ثباتی بازار و قیمت‌ها مقداری بر اجرای کار خلل ایجاد کرده امیدواریم که قیمت‌ها ثبات بگیرد و پیمانکاران بتوانند پیشنهادشان را بر پروژه بدهند و ما از سوی دولت پیگیری کنیم.

لازم به ذکر است که این موضوع سوژه فارس من از رئیس راه و شهرسازی شهرستان تویسرکان مورد پیگیری قرار گرفت که  وی گفت در حیطه وظیفه ما نیست.

انتهای پیام/89010

منبع: فارس

کلیدواژه: همدان نماینده مردم تویسرکان در مجلس تویسرکان ـ گنجنامه به همدان دو بانده شدن سوی دولت قرار گرفت پروژه دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۴۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرامیداشت یاد شهدای معلم و مدافع حرم تویسرکان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ سردار فرجی، مشاور فرمانده سپاه انصارالحسین استان همدان در یادواره ۴۳ شهید معلم و شهدای مدافع حرم تویسرکان با بیان اینکه اقدام حماس در عملیات طوفان الاقصی، اقدامی پیشدستانه و در برابر سال‌ها محاصره و جنایت رژیم صهیونیستی بر غزه است، گفت: پاسخ موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی ایران، هیمنه و هیبت پوشالی رژیم اشغالگر قدس را در هم شکست.

دیگر خبرها

  • گرامیداشت یاد شهدای معلم و مدافع حرم تویسرکان
  • ◄ چهار بانده شدن جاده ملاثانی به مسجدسلیمان به کجا رسید؟
  • احتمال ریزش سنگ‌ریزه در محور گنجنامه‌-تویسرکان
  • خطر ریزش‌سنگ در محور گنجنامه - تویسرکان
  • خطر ریزش‌سنگ در محور گنجنامه- تویسرکان
  • احتمال ریزش سنگ ریزه در جاده گنجنامه-تویسرکان
  • محور فرعی و کوهستانی گنجنامه- تویسرکان بازگشایی شد
  • محور فرعی و کوهستانی گنجنامه تویسرکان بازگشایی شد
  • جاده گنجنامه-تویسرکان بازگشایی شد
  • بازگشایی محور فرعی و کوهستانی گنجنامه- تویسرکان