Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، به دنبال مشکلات آموزشی و پژوهشی‌ که هم‌اکنون بخاطر شیوع ویروس کرونا در حوزه آموزشی مدارس و دانشگاه‌ها به وجود آمده است، جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان خطاب به رئیس این دانشگاه، نامه‌ای نوشتند و در آن با ذکر مواردی از مشکلات، درخواست‌هایی قابل اجرا برای کاستن از حجم مسائل را ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه که هم‌اکنون در حال امضا از سوی دانشجویان است، تصریح شده که کاستن از حجم مشکلات، مستلزم تشکیل جلسات شوراهای آموزش، تحصیلات تکمیلی و شورای دانشگاه برای بررسی و تصمیم‌گیری در آستانه پایانِ ترم است.

به گفته دانشجویان این دانشگاه، تصمیمات اتخاذ شده و اعلام شده قبلی معاونت آموزشی دانشگاه مبنی بر ارائه فرصت حذف اضطراری درس در تحصیلات تکمیلی، با توجه به مشکلات فراوان در پیگیری فعالیت‌های درسی مقاطع تحصیلات تکمیلی نتوانسته است رضایت دانشجویان را در برداشته باشد، چراکه برخی دیگر از دانشگاه‌های کشور، اقدام به ارائه تسهیلات آموزشی بیشتری کرده‌اند و از طرفی در مورد موافقت با ارائه تسهیلات آموزشی چون تمدید مهلت دفاع از پایان‌نامه و دیگر موارد مطرح شده، فرصت و امکان بررسی و تصمیم‌گیری در اختیار دانشگاه قرار دارد.

همچنین دانشجویان بیان داشته‌اند در مقطع کارشناسی، ارائه امکان حذف دروس عملی و یا عملی- نظری در حالی اعلام شده که املا این دروس کاملاً به شکل نظری ارائه شده‌اند و از این نظر نمی‌توان آن را امکان مؤثری در جهت تسهیل امور دانشجویان دانست و ثانیاً این موضوع در حالی اطلاع‌رسانی شده که در آستانه پایان ترم، بعضی از گروه‌های آزمایشگاهی، پیش از موعد حذف اضطراری درس، اقدام به برگزاری امتحان پایانی کرده‌اند و دانشجویان به مراتب زودتر باید در جریان این تصمیم قرار می‌گرفته‌اند.

در حالی که بعضی از دانشگاه‌های مطرح کشور، در مورد حذف اضطراری درس، امکان بیشتری به وجود آورده‌اند، دانشجویان از دانشگاه صنعتی اصفهان نیز این انتظار را دارند که در این زمینه، تسهیلاتی در اختیار دانشجویان قرار دهد.

بر این اساس، تمدید مهلت دفاع از پایان‌نامه برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی، ارائه امکان حذف ترم بدون احتساب در سنوات تحصیلی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی، ارائه امکان حذف ۲ درس برای دانشجویان کارشناسی در هنگام حذف اضطراری تا رعایت حداقل واحد ۱۲، ارائه فرصت بی اثر کردن نمره حداقل برای یک درس و تخفیف شهریه برای دانشجویان شهریه پرداز از درخواست‌های جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان است.

دانشجویان تأیید کرده‌‌اند این درخواست‌ها با توجه به مشکلات و شرایط دانشجویان تنظیم شده و قابلیت اجرا در طی تصمیم‌گیری‌های درون دانشگاهی را دارند، پس در آستانه پایان ترم و با توجه به اجرای حداقل تعدادی از این موارد در برخی دیگر از دانشگاه‌ها، دانشگاه صنعتی اصفهان نیز با اجرای همه یا تعدادی از این موارد در جهت کاستن از مشکلات آموزشی-پژوهشی دانشجویان خود گام بر داشته است.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ر۱۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجویان اصفهان آموزش دانشگاه دانشگاه صنعتی اصفهان تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان حذف اضطراری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۴۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه دانشگاه امیرکبیر در محکومیت سرکوب خشونت‌بار پلیس آمریکا با دانشگاهیان حامی فلسطین

دانشگاه صنعتی امیرکبیر در محکومیت سرکوب خشونت‌بار پلیس آمریکا با اساتید و دانشجویان حامی فلسطین بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایسنا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد؛ در پی سیاست‌های حمایتی و ضدبشری ایالات متحده آمریکا از جنایات رژیم منفور صهیونیستی، در روزهای اخیر و به رغم بایکوت خبری، شاهد انتشار تصاویری تأسف‌برانگیز و شرم‌آور از سرکوب و برخورد خشونت‌بار پلیس آمریکا با اساتید و دانشجویان حامی فلسطین هستیم.

تصاویری که به روشنی مؤید رفتارهای متناقض دولت آمریکاست که از یک طرف خود را به عنوان مهد آزادی بیان معرفی می‌کند و برای سایر کشورها نسخه‌ی رعایت حقوق بشر می‌پیچد، اما از طرف دیگر؛ این‌گونه اساتید دانشگاهی و دانشجویان را به جرم حمایتِ مدنی از مردم مظلوم غزه، سرکوب، تهدید و اخراج می‌کند.

دانشگاه صنعتی امیرکبیر بار دیگر ضمن محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، مواجهه‌ی بشردوستانه و شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و موضع همدلانه در دفاع از مظلومیت مردم غزه را تحسین نموده، سرکوب این اساتید و دانشجویان را توسط پلیس و دولت آمریکا که مؤید حمایت همه‌جانبه از جنایات رژیم صهیونیستی است قویاً محکوم می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای طرح هویتی در خیابان معلم
  • مسابقات «سدید»‌ مهارت‌های ارتباطی دانشجویان را تقویت می‌کند
  • تمدید مهلت ثبت‌نام دانشجویان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در مسابقه ملی «سدید»
  • مشکلات مالی، دانشگاه انگلیسی را به مرز نابودی رساند
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • بیانیه دانشگاه امیرکبیر در محکومیت سرکوب خشونت‌بار پلیس آمریکا با دانشگاهیان حامی فلسطین
  • مهلت ثبت‌نام دانشجویان در مسابقه ملی «سدید» تمدید شد
  • ۳۱ خرداد؛ آخرین فرصت ثبت درخواست نقل و انتقالات دانشجویان
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران