Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن احمدیان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد وضعیت تولید و صادرات مبلمان گفت: اگرچه نرخ ارز تا حدودی کاهش یافته و در یک ماه اخیر از ثبات نسبی برخوردار بوده است اما هنوز قیمت ارز حباب دارد و واقعی نیست،  لذا قیمت مواد اولیه نیز کاهشی نداشته و در مواردی نیز افزایشی بوده است. 

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران  گفت: لذا از مدیران وزارت صمت، سازمان حمایت و تعزیرات خواسته ایم تا تعادل در قیمت مواد اولیه تولید ایجاد شود اما هنوز نتیجه ای حاصل نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان مبلمان کشور، افزود: علیرغم بالا بودن قیمت مواد اولیه تولید مبلمان، مانند پارچه، فوم، چوب، یراق آلات و ام دی اف در بخش هایی نیز دچار کمبود مواد اولیه هستیم. 

وی با بیان اینکه در تامین پارچه های مبلی مدرن و همچنین فوم دچار کمبود هستیم بیان داشت: بخش عمده از این مواد اولیه وارداتی نیست لذا با مدیران و معاونت های وزارت صمت در مذاکره هستیم تا تعیین تکلیف کنند و اجازه واردات مواد اولیه که در تامین آن با کمبود مواجه هستیم را بدهند. 

احمدیان با تاکید بر اینکه هنوز توافقی در این زمینه حاصل نشده است، گفت: البته در این موضوع حتما وضعیت تولیدکنندگان داخلی لحاظ می شود و به همین دلیل  در حال بررسی های  لازم در مورد  میزان کمبود بخشی از پارچه های رومبلی و فوم هستیم تا مشخص شود که چقدر باید از این مواد از طریق واردات انجام شود. 

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان مبلمان بیان داشت: متاسفانه وزارت صمت، بانک مرکزی و ... قبل از تصمیم گیری درباره موضوعات مختلف از جمله ممنوعیت واردات مواد اولیه به نقطه نظرات و مشاوره های تولید کنندگان تشکل ها، سازمان های بخش خصوصی توجه نمی کنند لذا بدون توجه به این مسائل تصمیمات غلط اتخاذ می شود. 

وی افزود: نتیجه این تصمیمات غلط در تولید و صادرات و وضعیت اشتغال نمایان می شود و بعد از از دست رفتن فرصت ها به فکر مشاوره با بخش خصوصی می افتند. 

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در زمینه وضعیت صادرات مبلمان بیان داشت: محدودیت های ناشی از تحریم ها، بی ثباتی قیمت مواد اولیه، موضوع کرونا از عواملی است که اثرات منفی بر روی وضعیت صادرات داشته و لذا از آنجا که هیچکدام از این مشکلات در ماه های اخیر حل نشده است بنابراین وضعیت صادرات در این بخش نیز بهبودی نداشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس کاربران سامانه «فارس من» با ثبت سوژه «جلوگیری از نابودی صنعت مبلمان در سراسر کشور» اعلام کردند که به دلیل جلوگیری از واردات پارچه های مخملی مبلی از مبادی رسمی کشور توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به علت حمایت از تولید کنندگان داخلی این صنعت با کمبود پارچه و در نتیجه گرانی بیش از حد این کالا روبرو شده است. 

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: وزارت صمت مواد اولیه تولید مبلمان قیمت مواد اولیه تولید کنندگان وزارت صمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۴۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس آمار گمرک ایران، میزان صادرات محصولات نساجی در سال گذشته به ۴۸۹ میلیون دلار رسید.

بیشترین میزان صادرات محصولات نساجی به مقصد کشورهای عراق، افغانستان و روسیه بوده است که به ترتیب ۲۶، ۱۸ و ۶ درصد از ارزش کل صادرات محصولات نساجی ایران را به خود اختصاص دادند.

همچنین عمده‌ترین کالای صادراتی در بین محصولات نساجی شامل کف‌پوش‌های غیرمخملی باف با رقمی بالغ بر ۲۲۰ میلیون دلار بوده است.

بر این اساس، بیشترین میزان صادرات محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ از طریق گمرکات کاشان با اختصاص سهم ۱۶ درصد از ارزش کل صادرات این محصول انجام گرفته است، پس از آن، گمرک مشهد با ۱۱.۵ درصد و غرب تهران با ۹.۵ درصد از ارزش کل صادرات محصولات نساجی در مدت یاد شده، در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

همچنین در این مدت ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار محصولات نساجی وارد کشور شده است که این میزان نسبت به سال قبل آن ۱۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

امارات متحده عربی با ۳۸ درصد از ارزش کل واردات محصولات نساجی، چین با ۲۲ درصد و ترکیه با ۱۷.۶ درصد عمده‌ترین کشورهای طرف معامله در واردات این محصول در سال ۱۴۰۲ بوده‌اند.

بیشترین میزان واردات محصولات نساجی از گمرکات شهید رجایی، خرمشهر و سرخس انجام گرفته است و عمده‌ترین قلم وارداتی در بین محصولات نساجی در سال ۱۴۰۲ به پارچه‌های تار و پودباف با ۴۳۳ میلیون دلار اختصاص داشت که نسبت به سال ماقبل آن ۲۱.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شایان ذکر است، آمار صادرات و واردات محصولات نساجی که در این گزارش آمده است از فصول ۵۰ الی ۶۰ کتاب مقررات صادرات و واردات استخراج شده است و از آنجایی که فصول ۶۳ _ ۶۱ کتاب مقررات صادرات واردات جزو مصنوعات ساخته شده شامل پوشاک و البسه است و اکثر کد تعرفه‌های مشمول این فصول، ممنوعیت در واردات داشته‌اند، آمار مربوطه در این گزارش لحاظ نشده است.

کد خبر 6089881 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • صادرات محصولات کشاورزی از مرز ۶.۲ میلیارد دلار گذشت
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • در بزرگداشت روز میمند خاستگاه گل و گلاب جهان چه گذشت؟
  • استان فارس تولیدکننده ۳۰ درصد هسته‌های اولیه بذر غلات کشور
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری