Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفری با بیان اینکه ما همان انسان هایی هستیم که با یک جمله حضرت آقا در بجنورد قوت قلب گرفتیم و عهد بستیم که هویت اصلی و حقیقی کانون مان را هرگز از یاد نبریم، گفت: کانون امام محمد باقر(ع)قطب فرهنگی شهرک غرب مشهد است.

«محمد جعفری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد با بیان اینکه ما همان انسان هایی هستیم که با یک جمله حضرت آقا در بجنورد قوت قلب گرفتیم و عهد بستیم که هویت اصلی و حقیقی کانون مان را هرگز از یاد نبریم ،گفت: کانون امام محمد باقر(ع) نهالی بود که او را با جان ودل مراقبت کردیم، خورشید ایمان جمعی به او بخشیدیم و سعی کردیم خاک اخلاص به او برسانیم ونگذاشتیم با فرد گرایی بی آب وثمر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکانون امام محمد باقر(ع) با تاکید بر اینکه دلمان از ناملایمت ها پر، صبرمان لبریز و انگیزه هایمان در حال افول، افزود: دانستیم روح انقلابی گری او را پویاتر می کند، به همه حرف های حساب گوش سپردیم و عمل نمودیم تا اینکه نهال به درختی پراز شاخ و برگ تبدیل شد، پرچم هویت کار فرهنگی مان به برکت امام پنجم بالاتر رفت ومجری طرح های ناب فرامنطقه ای، استانی وکشوری شدیم.

 

وی ادامه داد: به لطف و اعتماد مسئولین سابق مسجدمان روز به روز به اهداف عالیه مان نزدیک تر شدیم تا اینکه رویداد ملی فهما روح تازه تری را درکانون مان دمید، حرکتمان هدفمندتر، منسجم تر و ظرفیت هایمان جریان نو و تازه ای گرفت.

 

جعفری اظهارداشت: اما صد افسوس که در اوج شناساندن توانمندی ها در اواسط رقابت فهما، آسمان کاری مان تیره و تار شد و هر روز با اوج نگرانی متر کردن مکان هایمان مفهوم مقاومت را چشیدیم، برخی ها مرشدمان را به بهانه جوان گرایی و نسبت های مبهم هدف گرفتند.

 

مدیرکانون امام محمد باقر(ع) ادامه داد:وسوسه تاجرانه کار فرهنگی در لایه های پنهان نفوذ بر ما مستولی شد با اینکه ضرورت سرویس بهداشتی بر مکان آموزشی مان دوچندان شد اما خم به ابرو نیاوردیم و با همان نعمت داشته هایمان روی پاهایمان ایستادیم وتوکل کردیم، از شدت نگرانی چشمهایمان سو نداشت اما لبخند رضایت مردمی که به ما عشق می ورزیدند تنها قوه محرکه مان بود.

 

وی گفت:یک سالی به همین منوال گذشت روز به روز هدف هایمان نحیف تر شد اما خون مقاومت در رگ هایمان هرروز می جوشید ،با تغییرات اساسی در کل مدیریت مسجدمان، سنت جاهلی قلع وقمع مدیریت جدید ما را قربانی کرد و به تدریجا با قفل زدن روی درب های آموزشی کانون مان زمین گیر شدیم.

 

جعفری افالبته ناگفته نماند که تنها چیزی که مانع مطلق بستن درب های یاس به ما است حمایت ستاد کانون های مساجد استان است که به ما روزنه امید می بخشد و ما را در مقابل هجمه های رسانه ای در دست بعضی مسئولین که ناعادلانه ما را کم کار یاد کرده اند آرام می کند که این همان نسیم های زیبای همدردی سراسر اراده حضرت حق است.

 

مدیرکانون امام محمد باقر(ع) ادامه داد:در نهایت با اندیشه مقاومت درروزهای پایانی کاری مان بسر می بریم و هنوز تسلیم سرنوشت ساختگی بعضی مسئولین نشدیم اما بدانید ما پروانه های عاشق نوریم که گرد شمع کانون خدا می گردیم و این نهضت ادامه دارد چه باشیم یا نباشیم و باز با صدای بلندتر فریاد میزنیم که اگر انگیزه های ما را بکشید این عشق بیدارتر می شود.

 

وی گفت:کانون فرهنگی هنری امام محمد باقر (ع)یکی از اقطاب فرهنگی شهرک غرب در مشهدالرضاست که کماکان در این ایام سخت کرونایی فعالیت های چشمگیر خویش را بیش از پیش دارد، در بخش آموزش کلیه کلاسهای آموزشی کانون در رشته های قرآن- زبان خارجه و نیز هنری و رسانه ای در ترم های پاییز و زمستان به صورت مجازی توسط اساتید متخصص ومجرب برگزار می شود.

 

جعفری افزود:در بخش عفاف وحجاب انیمیشنی با عنوان حریم رضوان برای زائران ومجاوران درحال اقدام است که در اسفندماه ۹۹ رونمایی می گردد و نیز مشوقین فاطمی به منظور تعمیق و ترویج عفاف و حجاب در مناسبت های مذهبی برای جامعه هدف قشر خاکستری بسته های فرهنگی به همراه بهداشتی در فضاهای بوستانی توزیع می نماید.

 

مدیرکانون امام محمد باقر(ع) اظهارداشت:در بخش کارگروه نیلوفرانه ارائه مشاوره های مجازی و حقیقی برای نسل نوجوان وجوان با محوریت دین شناسی و خداشناسی و حل معضلات اجتماعی می پردازد، در بخش امر به معروف و نهی از منکر هیئت اندیشه ورز کانون با هماهنگی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان شروع به فعالیت داشته و در کارگروه های تولید محتوا - عملیاتی - مطالبع گری اقدامات ارزنده ای داشته که این امور طی نشست های فعال و جلسات مشترک با مسئولین استانی مربوطه انجام می گردد.

 

وی گفت:در بخش رسانه تولیدات ارزشی از جمله پوستر - اینفوتایپ - تیزرهای تبلیغاتی - موشن گرافیک و انیمشین داریم که اخیرا طرح های تبلیغاتی تفسیر کوتاه جزء ۸ و نیز مسابقات مدهامتان از جمله افتخار آفرینی کانون امام محمد باقر (ع) بوده است.

 

جعفری بیان کرد:در بخش فقرزدایی بسته های معیشتی و بهداشتی به صورت مناسبتی بین نیازمندان منطقه و با اسلوب اسلامی توزیع می گردد، در بخش خدمات رسانی ارائه روزانه خدمات اینترنتی و نیز بهداشتی فرامین امام بصورت متغیر ونیز ترغیب همگانی عضویت های کانونی در سامانه بچه های مسجد می باشد .

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد قطب فرهنگی کانون امام محمد باقر ع کانون مان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۴۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، حجت‌الاسلام علی عزیزی افزود: طرح "مسجد، پایگاه قرآن" از ابتدای امسال در استان همدان اجرا شد و هم اکنون در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری مساجد استان در حال اجراست.

او تصریح کرد: ترویج فعالیت‌های قرآنی، انس جوانان و نوجوانان با قرآن، ترویج معارف قرآنی، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن از اهداف اجرای این طرح است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همدان استعدادیابی قرآنی و هدایت نوجوانان و جوانان به سمت فعالیت‌های قرآنی را از دیگر اهداف طرح برشمرد و گفت: برنامه‌های مختلفی همچون کلاس‌های قرآنی، محافل سنتی قرآنی و طرح تلاوت نور اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • حریق منزل مسکونی در شهرک شهید رجایی مشهد  
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • این شهر بحرانی‌ترین کانون فرونشست زمین در کشور
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت