Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فرهنگی / چهاردهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» شامگاه چهارشنبه سوم دی‌ماه با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد. آیین اختتامیه این دوره جشنواره به صورت آنلاین برگزار شد و از طریق اینستاگرام صفحه جشنواره، تلویزیون تعاملی تیوا، هاشور، آپارات و فیلم‌نیوز به صورت آنلاین پخش شد.

 در این مراسم که اجرای آن را منصور ضابطیان بر‌عهده داشت، تعداد افراد محدودی شامل برگزیدگان و برگزارکنندگان جشنواره حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد حمیدی‌مقدم دبیر این دوره از جشنواره و حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی سخنرانان این مراسم بودند. حمیدی مقدم برگزاری آنلاین این دوره را ورود به دنیایی تازه و ادامه مسیر تجربه‌گری و تحول دانست: «جشنواره امسال این امکان بی‌نظیر را به مردم داد تا مستندها را ببینند. فرصتی برابر و عادلانه برای مخاطبان اصلی فیلم مستند. به این ترتیب، «سینما حقیقت» تکثیر شد، این بار به وسعت همه جای ایران.» و حسین انتظامی با اشاره به تدبیر و شهامت دبیران جشنواره‌های سینمایی تأکید کرد تلاش آنها باعث روشن ماندن چراغ جشنواره‌های سینمایی شده است: «به این ترتیب زمینه همگرایی هنر و صنعت فراهم شد. این نوع از برگزاری ظرفیتی است که بعد از کرونا نیز می‌تواند ادامه پیدا کند چرا که به تحقق عدالت فرهنگی کمک می‌کند. همان‌طور که امسال این عدالت به وجود آمد و آثار درخشان جشنواره در همه جای ایران دیده شد.»
در نخستین بخش از اهدای جوایز در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» برگزیدگان بخش کارآفرینی معرفی شدند. «راه ناتمام» (اصغر قندچی) به کارگردانی مصطفی رزاق‌کریمی، «ف – الف» به کارگردانی فرشاد اکتسابی و «زیر این چتر باران می‌بارد» به کارگردانی کتایون جهانگیری به ترتیب جایزه اول تا سوم این بخش را کسب کردند. جایزه شبکه مستند سیما هم به «۱۸ هزارپا» به کارگردانی مهدی شامحمدی رسید. «پسقله» به کارگردانی مجید شیدا، «قطعه ۱۹» به کارگردانی مسعود دهنوی، «تنگ ‌نای» به کارگردانی جواد یقموری و مهدی امینی برگزیده بخش کرونا شد و هیأت داوران جایزه ویژه‌اش را به «آنجا سپیده دم» به کارگردانی محسن جهانی و هاشم مسعودی تقدیم کرد.
در ادامه برگزیدگان بخش شهید آوینی معرفی شدند. تندیس طلایی به «۱۸ هزارپا» به کارگردانی مهدی شامحمدی، تندیس نقره‌ای به «چلچلای سفری» به کارگردانی حسن جعفری و تندیس برنزی به «گزارش رمادی» به کارگردانی علی‌محمد ذوالفقاری اهدا شد. «جزیره ماهی» به کارگردانی رضا اعظمیان و «محسن ژاپنی» به کارگردانی وحید فرجی به صورت مشترک جایزه ویژه هیأت داوران را دریافت کردند. در این بخش همچنین به منظور یادبود سردار شهید حاج قاسم سلیمانی «چشم ایرانی» به کارگردانی ساسان فلاح‌فر و حسن قائدی، جایزه ویژه سرباز وطن را از آن خود کرد.
در نهایت با معرفی برگزیدگان بخش ملی، پرونده این دوره از جشنواره بسته شد. امیرمسعود حسینی و سیامک صفری (نویسنده و گوینده گفتار متن «طاهر»)، آرش قاسمی (صدا «سنجاقک‌‏های برکه خشک»)، مهرداد شیخان (پژوهش «انیمیشن ایرانی»)، کیاوش صاحب نسق (موسیقی «آخرین نفس‎ها»)، مصطفی گندمکار و سوگل مرادی (تدوین «هوبره»)، داوود رحمانی (فیلمبردار«کل فاطمه»)، محسن خان‌جهانی (جایزه ویژه هیأت داوران برای کارگردانی «بر سر خاک»)، علی اسدی و رسول داوری (کارگردانان مستند کوتاه «برانازا»)، مهدی زمانپورکیاسری (کارگردان مستند نیمه‌بلند «کل فاطمه»)، عطیه زارع‌آرندی (کارگردان مستند بلند «جاهای خالی پر شود») و راحیل صحرایی و علیرضا دهقان تهیه‌کننده‌های مستند «ایساتیس» با دریافت جایزه ویژه دبیر جشنواره از برگزیدگان بخش ملی بودند. در این بخش «جاهای خالی پر شود» به کارگردانی عطیه زارع‌آرندی بهترین فیلم جشنواره شد و «کودتای ۵۳» ساخته تقی امیرانی محصول مشترک ایران، انگلیس و امریکا جایزه مستند منتخب تماشاگران را از آن خود کرد. این مستند که قرار است از روز چهارشنبه ۱۷ دی ماه در وب سایت هاشور اکران آنلاین شود بتازگی واجد شرایط شرکت در رقابت‌های آکادمی اسکار و بفتا شناخته شده است. در کنار این مستند، «هجده هزارپا»، «میر و مار»، «هوبره» و «جاهای خالی پر شود» رتبه‌های بعدی فیلم‎های برتر از نگاه تماشاگران خانه جشنواره سینما حقیقت بودند. در دو روز بعد از اختتامیه پر‌بیننده‌ترین و پر مخاطب‌ترین‌های جشنواره دوباره نمایش داده شد.
چهاردهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» در حالی به ایستگاه پایانی رسید که محمد حمیدی‌مقدم دبیر این دوره از جشنواره یک روز پس از پایان این رویداد در برنامه «شهر فرنگ» شبکه خبر، عدالت نمایشی را یکی از بزرگترین دستاوردهای این دوره دانست. به گفته حمیدی مقدم، در روز آخر جشنواره آمار بینندگان از مرز 50 هزار بازدید گذشته است. او رقم بلیت‌فروشی این دوره را حدود ۹۰ میلیون تومان اعلام کرد.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: برگزیدگان بخش جایزه ویژه حمیدی مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۴۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از برگزیدگان سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس اداره امور تربیتی و مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی استان با اشاره به اینکه  ۷۰۰ نفر از شهرستان‌ها استان به این جشنواره معرفی شدند گفت: از این تعداد ۴۰۰ نفر انتخاب شدند

بهشتی پور افزود: این جشنواره با موضوع پیشگیری اجتماعی و سطح سلامت روانی برگزار شد.

وی گفت: افزود: دانش آموزان مقطع ابتدایی در دو بخش نقاشی و شعر کوتاه و متوسطه اول در بازی‌های کامپیوتری و روایتگری و هوش مصنوعی اثار خود را به جشنواره ارائه کردند.

دیگر خبرها

  • حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر می‌رود
  • تقدیر از برگزیدگان سیزدهمین جشنواره نوجوان سالم
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم
  • معرفی گروه‌های راه یافته به مرحله استانی جشنواره هنر‌های نمایشی
  • (ویدئو) فردا بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران افتتاح خواهد شد
  • تجارت ایران با کشور‌های آفریقایی دوبرابر می‌شود/ فردا ۸ اردیبهشت زمان افتتاح بزرگترین نمایشگاه دستاورد‌های ایران