Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:07:16 GMT

رویدادهای خبری مهم هفته گذشته در اصفهان

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۵۴۹۱۳

رویدادهای خبری مهم هفته گذشته در اصفهان

 ۱۰ پروانه کاربرد نشان حلال در استان اصفهان صادر شد

مدیر کل استاندارد استان اصفهان از صدور پروانه کاربرد نشان حلال برای ۱۰ محصول و فراورده لبنی و طیور در این خطه خبر داد و گفت: صدور مجوز حلال در جهت توسعه صادرات بویژه در زمینه صنایع غذایی انجام می‌شود.

محمود فرمانی اظهار داشت: تا کنون در استان اصفهان نشان حلال برای محصولات شیر پاستوریزه، شیر استریل ( فرا دما)، کره، شیر خشک و گوشت مرغ از چهار واحد صنعتی لبنی و کشتارگاه صادر شده است و با توجه به ظرفیت های بالای صنعتی، کشاورزی و خدماتی این خطه زمینه خوبی برای صدور نشان حلال جهت محصولات بیشتر وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه اصفهان از استان های پیشرو در کشور در صدور پروانه کاربرد نشان حلال است، افزود: نشان حلال جزو استانداردهای تشویقی بشمار می آید اما در بازار رقابت خارجی بویژه در کشورهای اسلامی اهمیت بسیاری دارد و صادرکنندگان انواع محصولات بویژه صنایع غذایی می توانند با دریافت این نشان، سهم بیشتری در بازار جهانی داشته باشند.

 معاون استاندار: کوره‌های آجرپزی اصفهان ساماندهی می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: وضعیت موجود، بررسی و ساماندهی کارخانه‌های آجرپزی استان با مهلت مشخص و الزمات زیست محیطی است که مورد بررسی قرار می‌گیرند.

حجت الله غلامی در حاشیه جلسه تصمیم‌گیری درباره وضعیت کوره‌های آجرپزی استان در سالن جلسات استانداری افزود: باید کار مطالعاتی گسترده در پهنه بندی جغرافیایی برای کارخانه‌های آجرپزی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: پهنه بندی منطقی به همراه وضعیت موجود، بررسی و ساماندهی با مهلت مشخص و الزامات زیست محیطی در شورای کارگروه امور زیربنایی و سپس شورای برنامه ریزی مدنظر قرار می‌گیرد.

 ۷ طرح تحقیقاتی منابع طبیعی سال آینده در کشور به بهره برداری می‌رسد

معاون آبخیزداری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: هفت طرح تحقیقاتی، مطالعاتی و اجرایی در زمینه منابع طبیعی و آبخیزداری سال آینده در کشور به بهره برداری می‌رسد.

پرویز گرشاسبی افزود: این طرح‌ها در بخش‌های مختلف آبخیزداری، بیابان‌زدایی، مهار ریزگردها، استفاده از روان‌آب‌ها، توسعه مرتع، افزایش پوشش گیاهی و جلوگیری از فرسایش خاک در دست اجراست.

وی با اشاره به اهمیت توسعه طرح‌های مرتبط با منابع طبیعی و آبخیزداری ادامه داد: طرح‌های نامبرده در استان‌های مختلف اجرا می‌شود و شماری از آنها در قالب همکاری با بخش خصوصی خواهد بود.

 استاندار اصفهان: اصلاح ساختار در ثبت احوال ضروری است

استاندار اصفهان گفت: باید اصلاح ساختار از روش‌های سنتی به الکترونیکی در نهاد ثبت احوال صورت بگیرد.

عباس رضایی در بازدید از اداره کل ثبت احوال استان به مناسبت روز ملی ثبت احوال افزود: اصلاح ساختار اقدامی زمان‌بر است اما کاروان علم به سرعت در حال پیشرفت بوده و در همه ابعاد در دنیا شاهد رشد علم و پیشرفت هستیم.

استاندار اصفهان تصریح کرد: باید آموزش ضمن خدمت را نه به معنای تعارف بلکه به معنای واقعی و افزایش مهارت الکترونیک و کامپیوتر در دستور کار قرار دهیم.

آبخوان‌های زیرزمینی اصفهان ۱۲ میلیارد متر مکعب کسری دارد

مدیر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: مجموع کسری و افت آبخوان‌های زیرزمینی این استان بالغ بر ۱۲ میلیارد متر مکعب است.

سید مهدی میرباقری افزود: متوسط افت دراز مدت سالانه سطح آب زیرزمینی استان هم حدود ۴۱ سانتی متر برآورد می‌شود و بی‌شک دلیل اصلی این میزان افت، تعدد و افزایش برداشت‌های چاه‌های مجاز و فعالیت چاه‌های غیرمجاز است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۷ هزار حلقه چاه غیرمجاز در استان وجود دارد که بالغ بر ۹ هزار حلقه فعال و مابقی غیرفعال است ادامه داد: از سال ۸۴ تاکنون ۶ هزار و ۸۸۶ حلقه از این تعداد پر و بسته شده است.

افزایش کشت گلخانه‌ای راهکار توسعه کشاورزی اصفهان است

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان گفت: افزایش کشت گلخانه‌ای راهکاری مناسب برای توسعه و بهبود تولید در کشاورزی اصفهان و تحقق جهش تولید است.

احمدرضا رییس‌زاده افزود: مناطق مختلف این استان قابلیت افزایش تعداد گلخانه‌ها و گسترش این صنعت را دارد و تجربه نشان داده می‌توانیم با حمایت بیشتر از بخش خصوصی به این مهم برسیم.

وی اضافه کرد: کاهش منابع آبی کشاورزی در استان از جمله مهم‌ترین دلایلی است که توسعه بیشتر کشت گلخانه‌ای را گوشزد می‌کند، از سوی دیگر کیفیت بالای محصولات تولیدی در این شیوه، بهره وری و افزایش مشتریان را به همراه خواهد داشت.

حماسه‌ خلبانان هوانیروز در امداد و نجات تبیین شود

فرمانده دانشکده هواپیمایی نیروی زمینی ( هوانیروز) ارتش جمهوری اسلامی گفت: لازم است که حماسه‌ خلبانان هوانیروز در امداد و نجات در سال‌های دفاع مقدس تبیین شود.

سرهنگ خلبان ولی رحمانی در آیین تجلیل از خلبانان پیشکسوت تجسس و نجات هوایی دوران دفاع مقدس در اصفهان  با بیان اینکه دفاع مقدس گنج بی‌پایان است، گفت: بیان خاطرات دفاع مقدس معبری برای دست‌یابی به این گنج بی‌پایان است.

وی به جسارت و شجاعت خلبانان هوانیروز در عرصه امداد و نجات و تجسس اشاره کرد و ادامه داد: خلبان هوانیروز بی هیچ پروایی و در زیر رگبار گلوله‌ها دشمن به یاری همرزمان خود از جمله خلبانانی که جنگنده‌هایشان هدف قرار می‌گرفت، می‌شتافتند.

توزیع گاز در کارخانه‌های سیمان اصفهان محدود شد

مدیرعامل شرکت گاز اصفهان گفت: توزیع گاز برای هفت کارخانه سیمان استان با توجه به افزایش شدید مصرف عموم مصرف کنندگان و برای جلوگیری از اُفت فشار بتدریج محدود شد.

سیدمصطفی علوی افزود: در چند روز اخیر، میزان مصرف بویژه در بخش خانگی افزایش قابل توجهی یافته و به نقطه هشدار رسیده است به همین دلیل بر اساس تصمیم گرفته شده، توزیع گاز در هفت کارخانه سیمان استان بتدریج کاهش یافت.

وی با بیان اینکه این کارخانه‌ها شامل سه کارخانه در محدوده اصفهان بزرگ و سایر آنها در مناطق دیگر مانند نایین و اردستان قرار دارند، اظهار داشت: مصرف گاز این کارخانه‌ها بین ۸۰ تا ۶۰۰ هزار مترمکعب در شبانه روز است.

 سردار دهقان: اصفهان در بسیاری از صنایع نقش اول را دارد

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنعت دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: اصفهان بعنوان صنعتی‌ترین استان در بسیاری از صنایع نقش اول را دارد و بیش از ۷۰ درصد از فولاد و ۵۰ درصد از محصولات صنایع ساختمانی کشور در این خطه تولید می‌شود.

سردار حسین دهقان افزود: این ویژگی ها بدین معنی است که دانشگاه صنعتی اصفهان می‌تواند نقش بسیار جدی در توسعه صنعتی کشور، ارتقای کیفیت و اصلاح فرآیندها ایفاء کند.

وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه محققان این دانشگاه توانستند در عرصه بسیاری از ظرفیت های ناشناخته ورود کنند، اظهار داشت: دانشگاه صنعتی اصفهان برکات زیادی برای کشور داشته است.

 مجوزی برای استفاده از مازوت در صنایع اصفهان صادر نشد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: هیچ مجوزی برای استفاده از مازوت به عنوان سوخت در صنایع و نیروگاه‌های استان صادر نشده است و در صورت گزارش تخلف‌های احتمالی در این زمینه با آن برخورد جدی می‌شود.

منصور شیشه فروش افزود: با وجود افزایش کم سابقه مصرف گاز در استان در روزهای اخیر و بروز برخی محدودیت ها برای توزیع گاز در بین برخی صنایع و نیروگاه ها اما هیچ اجازه ای برای استفاده از مازوت بدلیل شرایط آلودگی اصفهان داده نشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: نظارت درباره این موضوع به عهده اداره کل حفاظت محیط زیست است و اگر موردی بود باید برخورد کند.

برچسب‌ها ویروس کرونا اصفهان آلودگی هوا منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اصفهان آلودگی هوا منابع طبیعی ویروس کرونا اصفهان آلودگی هوا منابع طبیعی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۴۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌هایی از بزرگداشت هفته کارگر و عقیدتی سیاسی سپاه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ مجموعه خبری "گشت خبری"، خبر‌های متنوع و رویداد‌های خبر ساز استان سمنان است که در بخش خبری ۲۰ سیما مرکز سمنان در شب گذشته پخش شده است.
در این مجموعه خبری، دیگر رویداد‌های متنوع از سراسر استان سمنان، با موضوعات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، علمی به نمایش درآمده است و مخاطبان می‌توانند این مجموعه خبری را مشاهده کنند.
مجموعه "گشت خبری" خبر ۲۰ سیما مرکز سمنان، هم چنین در کانال فضای مجازی خبرگزاری صداوسیما استان سمنان به نشانی @news_semnsnirib نیز بارگذاری می‌شود و علاقه‌مندان به دنیای خبر می‌توانند این اخبار را مشاهده و یا دانلود کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش کارخانه‌های تولید آرد کامل/ برنامه‌ریزی غنی‌سازی آرد با «ویتامین دی»
  • همه ۵ بازی ما سخت است/ تا هفته آخر امیدواریم
  • موانع تولید ۲۴ کارخانه در البرز طی سال گذشته رفع شد
  • اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی به " شرکت آرد هشترود "
  • اختصاص ۶۵ میلیارد ریال جایزه کم‌مصرفی به مشترکان کاشانی
  • چه کسی ترمز رشد ارز را کشید؛ دیگر خبری از افزایش قیمت نیست؟
  • تماس بیش از ۱۰ هزار اصفهانی با ۱۳۷ در هفته نخست اردیبهشت
  • خبر‌هایی از بزرگداشت هفته کارگر و عقیدتی سیاسی سپاه
  • زمان نشست خبری اوسمار؛ مورایس نمی آید!
  • اصفهان پایان هفته بارانی است/ افزایش ۳ درجه‌ای دما