Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت بهداشت فرانسه از شناسایی نخستین مورد مبتلا به گونه جدید ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه فرانسوی لوپریزین؛ وزارت بهداشت فرانسه از شناسایی نخستین مورد مبتلا به گونه جدید ویروس کرونا در این کشور خبرداد.

این رسانه فرانسوی به نقل از وزارت بهداشت این کشور افزود: آزمایش گونه جدید کرونای یک مرد فرانسوی مقیم انگلیس در شهر تور/Tours (شهری در مرکز فرانسه) مثبت اعلام شده و در حال حاضر در قرنطینه به سر می برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«اولیویه وران» وزیر بهداشت فرانسه پیشتر در گفت‌وگو با رادیو اروپا ۱ گفته بود که ممکن است گونه جدید ویروس کرونا در حال انتشار در فرانسه باشد هر چند که آزمایش‌های اخیر آن را شناسایی نکرده‌اند.

وی افزود که واکسن‌هایی که به تازگی برای از بین بردن این ویروس ساخته شده‌اند می‌توانند در برابر گونه جدید آن نیز کارساز باشند.

به گزارش فرانس ۲۴؛ پس از تایید واکسن کرونای شرکت فایزر- بایون تک توسط سازمان دارویی اروپا، نهاد نظارت بر وضعیت بهداشت و سلامت فرانسه نیز این واکسن را برای استفاده در سراسر کشور تایید کرده است.

 امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه نیز در واکنش به کشف گونه جدید ویروس کرونا در انگلیس و نگرانی های جهانی نسبت به وضعیت جدید شیوع کرونا گفت: لازم است سطح هوشیاری و آمادگی های مرتبط با تدابیر کرونایی در فرانسه افزایش یابد.

مت هنکاک وزیر بهداشت انگلیس هفته پیش خبر داد که گونه جدیدی از ویروس کرونا که سرعت سرایت بیشتری دارد در جنوب شرقی این کشور شیوع یافته است. در همین حال بیشتر کشورهای اروپایی برای جلوگیری از گسترش این ویروس، سفرها از انگلیس و بالعکس را متوقف کرده‌اند.

امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه پس از مثبت اعلام شدن ابتلایش به کرونا در قرنطینه به سر می برد.کاخ الیزه روز پنجشنبه گذشته اعلام کرد که رئیس جمهوری فرانسه عاری از علائم بیماری کووید ۱۹ است و دیگر نیازی به ماندن در قرنطینه نیست.

در پی شیوع ویروس کرونا در فرانسه تا کنون دو میلیون و ۵۴۷ هزار و ۷۷۱ نفر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده و ۶۲ هزار و ۴۲۷ نفر جان خود را از دست داده اند.

براساس داده های ارائه شده توسط مرکز ورد متر، فرانسه هم اکنون در جایگاه پنجم بیشترین مبتلایان به ویروس کرونا در سطح جهان قرار گرفته است.

لینک کوتاه: asriran.com/003CJN

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کرونا گونه جدید ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۵۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، طی پیامی ۱۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر را به تلاش گران عرصه تولید و توسعه کشور، تبریک گفت و اظهار کرد: تحرک و کوشش کارگران و کارآفرینان برای به حرکت آوردن چرخ های تولید، صنعت و اقتصاد کشور، خوداتکایی، عزت، استقلال و خوکفایی را به ملت ایران تقدیم کرده است.

فخاری بیان کرد: هر کجا که این قشر صبور و زحمتکش حضور یافت، مشاهده کردیم که چگونه راه پیشرفت، فراهم و علم و دانش به کار گرفته و دستاوردهای شگرف رقم خورده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگران و کارآفرینان عزیز در شرایط سخت تحریمی و جنگ اقتصادی، پای کار سازندگی و رونق تولید در کشور ایستادند و اجازه ندادند که موتور حرکت پیشرفت میهن عزیزمان متوقف شود، افزود: شرایط دشوار کرونا نیز عرصه دیگری برای پایمردی کارگران بود، آنان در زمان عصیان کرونا جان بر کف گرفتند و نگذاشتند کارخانه ها و خط تولید در کشور دچار خدشه شود.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ادای احترام به ارواح بلند آنان، این روز را به همه کارگران اثربخش، زحمتکش و عزیز کشور، خاصه کارگران ارزشمند، متعهد و مسوولیت پذیر استان تهران و خانواده های محترم آنان تبریک گفت.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است عنوان کرد: نقش کارگران و کارآفرینان در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور بی بدیل و انکار ناپذیر است و امیدوارم با همدلی، همراهی و همت همیشگی زحمتکشان عرصه کار و اقتصاد شاهد تحقق این شعار باشیم.

کد خبر 6092707

دیگر خبرها

  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان