Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@01:53:01 GMT

تربیت جوانان مسجدی در طرح ملی «ایران قوی»

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۵۵۷۳۸

تربیت جوانان مسجدی در طرح ملی «ایران قوی»

حجت‌الاسلام امير ارزاني با اشاره به اهداف طرح ملي ايران قوي، گفت: این طرح با توجه به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مبنی بر قوی شدن کشور فراتر از عرصه دفاعی و نظامی، و در ابعاد اقتصادی، علمی، فرهنگی، سیاسی و تبلیغاتی اجرا می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: حجت‌الاسلام و المسلمین «امیر ارزانی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در سال جاری، اظهار کرد: هر کدام از این اقدامات مبتنی بر ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت و با تاسی از مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شکل گرفته است؛ جوان ایرانی غیرت دینی دارد و بر همین اساس است که نسبت به مسایل متعدد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی پیرامون خود بی تفاوت نیست و همواره تلاش می کند بر مدار و شاکله فعالیت‌های مذهبی به تحقق هرکدام از این مولفه‌ها در کشور کمک کند؛ در این میان کانون‌های فهما یک فرصت و ملجا برای جوانانی است که می‌خواهند در قاب برنامه‌های مسجدی در عرصه‌های مذکور فعالیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور رئیس و مدیرکل هماهنگی امور ستادی، روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: گستره و تنوع اقدامات انجام شده از یک سو و میزان استقبالی که از سوی مخاطبان مسجدی در جریان مشارکت در این طرح‌ها شاهد بودیم سبب شد تا دومین رویداد ملی فهما با محوریت طرح ملی ایران قوی در سطح 25 هزار کانون در سراسر کشور برگزار شود.

​حجت الاسلام و المسلمین امیر ارزانی تصریح کرد: طرح ملی ایران قوی ذیل رویداد فهما به دنبال تربیت نیروهای مسجدی با هدف انتقال مفاهیم دینی با استفاده از ابزار هنر و شیوه‌های نوین است، این طرح با توجه به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مبنی بر قوی شدن کشور فراتر از عرصه دفاعی و نظامی، و در ابعاد اقتصادی، علمی، فرهنگی، سیاسی و تبلیغاتی شکل گرفت.

وی با اشاره به محورهای طرح ملی ایران قوی گفت: قرآن و سیره اهل بیت «علیهم السلام»، مسجد و گام دوم انقلاب اسلامی، پیشرفت و امید به آینده و مقاومت و عزت ایران اسلامی، محورهای این طرح ملی را تشکیل می‌دهند و نوجوانان و جوانان عضو در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در راستای شرکت در این طرح و در بستر فضای مجازی (با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا) می‌توانند آثار خود را ارسال کنند.

 

​حجت‌الاسلام و المسلمین امیر ارزانی گفت: اطلاع‌رسانی و تولید محتوای چندرسانه‌ای به همت بچه‌های مسجد از جمله اقداماتی است که در راستای معرفی طرح ملی ایران قوی در سطح کشور انجام شده است، در این عرصه تیزر، کلیپ، پوستر، اینفوگرافی‌های مختلفی تهیه شده است که حکایت از استقبال اعضای کانون‌های فهما از این طرح ملی دارد.

 

وی در بخش دیگری از مباحث خود به برخی فعالیت‌های دیگر ستاد فهما اشاره کرد و افزود: رویداد بین‌المللی روح مقاومت، طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم، طرح ملی راهکار، جشنواره قرآنی مدهامتان، جشنواره سردار آسمانی، طرح خلاصه‌نویسی کتاب، طرح ملی شنبه‌های کتاب مساجد، از جمله مهمترین اقداماتی است که امسال در سطوح ملی و بین‌المللی اجرا شد.

 

مشاور رئیس و مدیرکل هماهنگی امور ستادی، روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: از حیث عملکرد در فرآیندهای مذکور در سامانه بچه‌های مسجد به ترتیب استان‌های چهارمحال و بختیاری، کرمان، قزوین، جنوب استان فارس، خراسان جنوبی، اردبیل، سمنان، لرستان، خوزستان(منطقه آزاد اروند)، مرکزی، کهگیلویه و بویر احمد، اصفهان، قم، گلستان، هرمزگان(منطقه آزاد قشم)، سیستان و بلوچستان، کرمان جنوب، خراسان شمالی، خراسان رضوی، زنجان، خوزستان، البرز، هرمزگان، همدان، یزد، فارس، گیلان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، بوشهر، تهران، مازندران، آذربایجان شرقی، کردستان بیشترین میزان فعالیت را داشتند که این رتبه بندی بر اساس میزان مشارکتی که از سوی کانون ها در سامانه بچه های مسجد ثبت شده محاسبه شده است.

 

وی در پایان گفت: برگزیدگان طرح ملی ایران قوی، 18 اسفند ماه همزمان با سالروز تاسیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور معرفی می‌شوند.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح ملی ایران قوی ستاد فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور طرح ملی ایران قوی حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۵۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی همایش ائمه جماعات استان قم با اشاره به زوایای مختلف و پیچیده عملیات «وعده صادق» گفت: صهیونیسم پیش از یهودیت در مسیحیت شکل گرفت و صهیونیسم مسیحی باوری است که امروز در بسیاری از دولت مردان آمریکایی و اروپایی وجود دارد.

وی افزود: حمایت دولت‌های غربی از اسرائیل یک حمایت اعتقادی است نه اینکه ناشی از نفوذ یهود در آن کشور‌ها باشد، کما اینکه اینگونه تصور می‌شود.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری با بیان اینکه قبل از حادثه غزه، عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی تبدیل به یک مسابقه میان کشور‌های عربی اسلامی شده بود گفت: پس از این حادثه، «معامله قرن» متوقف شد. اگر این معامله به انجام می‌رسید، تمام فلسطین و جهان اسلام مورد تهدید واقع می‌شد نه فقط غزه.

وی افزود: علی رغم کاهش انسجام کشور‌های عربی و افزایش توان نظامی اسرائیل، به برکت انقلاب اسلامی توان مقابله فلسطین و جبهه مقاومت در برابر این رژیم جعلی بیشتر شده است.

حجت الاسلام شعبان زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه در تابستان گذشته ۳۵۰ مسجد در استان برنامه داشتند و حدود ۱۴ هزار کودک و نوجوان با این مساجد در ارتباط بودند گفت: نوسازی شبکه امامت و تربیت امامان جدید، جوان سازی مخاطبین مساجد، اجتماعی سازی مسجد، تکمیل و تجهیز زیرساخت‌های لازم در مناطق کم برخوردار و احیاء واحد خواهران مساجد، از جمله موضوعاتی است که باید در مساجد مورد توجه باشد

علیرضا رحیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز در این همایش حرکت انقلاب اسلامی را پر شتاب و پر قدرت توصیف کرد و ابراز داشت: نظام تعلیم و تربیت در آینده انقلاب اسلامی و این حرکت رو به جلو تأثیر شگرفی دارد. اگر به هر دلیل تعلیم و تربیت تضعیف شود، به طور قطع در حرکت انقلاب اسلامی هم کندی‌هایی به وجود خواهد آمد.

وی افزود: تحقق تمدن نوین اسلامی از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد؛ چرا که تقریبا همه مردم در آن آموزش می‌بینند

همایش ائمه جماعات استان قم از طرف معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با حضور  ۵۰۰ نفر از امامان جماعت مساجد در محل سالن همایش‌های جامعه مدرسین برگزار شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • ضرورت گره گشایی از مسایل محلات و تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • توزیع گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته گوشت میان خانواده‌های کم برخوردار مازندران
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی