Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار خراسان شمالی گفت: ۹ دی مردم توطئه و فتنه داخلی و خارجی را با حضور به موقع و با بصیرتشان خنثی کردند و همه بادی برای رامیداشت این یوم‌الله بزرگ تلاش کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ محمد علی شجاعی امروز در نشست برنامه‌ریزی دهه بصیرت اظهار داشت: در 9 دی٬ مردم فتنه داخلی و خارجی را که 8 ماه برای ایجاد رعب و وحشت در نظام تلاش می‌کردند خنثی ساختند و این نشانه بزرگی برای بصیرت و هوشمندی مردم ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تعریف یوم الله از ابتدای انقلاب به تعبیر رهبر انقلاب٬ دقیقا منطبق بر ایام دهه بصیرت است. انسان در حوادث این دهه٬ قدرت دست خدا ر ا حس می‌کند.مردم در 9 دی همه نقشه‌های داخلی و خارجی را پس از 8 ماه اغتشاش برهم زدند و خیال خام را تمام کردند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی: 9 دی نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی استملت ایران اوج بصیرت خود را در 9 دی به نمایش گذاشتندفرمانده سپاه استان کرمان: ملت ایران با خلق حماسه 9 دی در امتحان الهی سربلند شدند

استاندار خراسان شمالی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت شهید سلمیانی٬ حضور گسترده مردم در آئین تشییع پیکر مطهر آن شهید والامقام را نشانگر دست خدا دانست و گفت: مردم احساس می‌کردند یکی از خودشان از پیکره آنان جدا شده بود و این عامل باعث شد تا آن تشییع میلیونی شکل بگیرد.

شجاعی ادامه داد: 18 دی ماه٬ روز اقتدار ملی ایرانیان است چرا که هیچ کشوری تا کنون جرات حمله به منافع آمریکایی‌ها را نداشت اما سپاه پاسداران با بهره‌مندی از قدرت مردم٬ این اقدام اقتدار آمیز را انجام داد. 19 دی هم نمونه دیده شدن دست خدا در حوادث انقلاب است.

وی تصریح کرد: همه دستگاه‌های اداری استان وظیفه دارند علی‌رغم شرایط کرونایی٬ مراسم سالگرد شهادت سپهبد سلیمانی را با شکوه یادآوری و برگزار کنند. باید فضاسازی شهر بسیار مناسب و در خور نام این ایام باشد. باید همه در این دهه نقش آفرینی کنند. همه دنیا و به ویژه ما بسیار به حاج قاسم بدهکار هستیم و باید این بدهی را جبران کنیم.

استاندار خراسان شمالی گفت: اگر مردم می‌توانستند امسال برنامه‌های شهادت حاج قاسم را به بهترین نحو برگزار می‌کردند اما امسال و با توجه به شرایط کرونایی٬ ما وظیفه داریم که جای خالی مردم را پر کرده و این مراسمات را برگزار و نام و یاد حاج قاسم را در همه جا زنده کنیم. باید از همه امکانات استان برای این مهم استقاده شود.

انتهای پیام/311/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خراسان شمالی حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۵۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، متن پیام یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی به مناسبت روز شوراها به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

وَ اَمرُهُم شُوری بَینَهُم

اصل ایجاد شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی، نشان‌دهنده اهتمام نظام جمهوری اسلامی ایران به مجموعه متنوع فکرها، مشورت‌ها و دیدگاه‌ها در اداره امور کشور است و این موضوع، نقطه مقابل نظام‌های ارتجاعی و استبدادی است.«مقام معظم رهبری» 

انقلاب شکوهمند مردم ایران پایه گذار نظامی شد که به عنوان جمهوری اسلامی بر تصمیم، نقش و قدرت مردم استوار شده و شوراهای مردمی به لطف این نظام شکوهمند، قوت و استحکام بی سابقه و تاریخی یافته و اراده مردم در قالب شوراهای گوناگون به ویژه شوراهای روستایی و شهری محقق شده است.

نهم اردیبهشت هر سال که در تقویم رسمی کشور به عنوان روز "شوراها" نامگذاری شده، یادآور مردم سالاری دینی و نقش بارز مردم در تعیین آینده و سرنوشت شهر و روستا بوده تا بر اساس آنچه در قانون اساسی آمده است بتوانند سرنوشت خود را به دست خویش رقم بزنند.

"شوراها" از یک سو بر آمده از خواست و اراده مردم هستند و از سوی دیگر زمینه ساز حضور فعال و پرثمر مردم در اداره امور شهر و روستا بوده و در طی چندین دوره فعالیت‌، این نهاد مردمی به پشتوانه سرمایه‌های اجتماعی و تخصصی که پیدا کرده جایگاه ویژه‌ای را در تحولات ساختاری و خدمت رسانی به جامعه بدست آورده است.

مشورت و همفکری از موضوعات مهمی است که در قرآن مجید و دین مبین اسلام بر جایگاه آن تأکید شده و از این روی، روز "شوراها" فرصتی است تا از تلاش‌های ارزنده و فعالیت‌های ثمر بخش این نهاد انقلابی که همواره در پی احقاق حقوق و توسعه و آبادانی شهرها و روستاها گام برداشته‌اند قدردانی شود.

بر خود لازم می‌دانم این روز مبارک را به تمامی اعضای محترم شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر استان خراسان رضوی که در این جایگاه، خدمتگزار مردم منطقه خویش هستند تبریک عرض نموده و سربلندی و توفیق بیش از پیش همه اعضای خدوم شوراها را از خداوند متعال مسئلت نمایم.

دیگر خبرها

  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است
  • فرج‌الله شوشتری به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان منصوب شد
  • ‍ انتصاب سرپرست معاونت سیاسی استاندار سمنان
  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • سپاه مظهر مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف پیشرفت انقلاب است