Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ کربلای۴ یکی از مهم‌ترین عملیات‌های طول ۸ سال جنگ تحمیلی رژیم بعث بر کشور ایران است که در سال ششم جنگ اجرا شد و تصرف جزایری همچون ام‌الرصاص در این عملیات از عوامل اساسی پیروزی رزمندگان ایرانی در کربلای۵ بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین عملیات کربلای4 یکی از مهم‌ترین عملیات‌های طول 8 سال جنگ تحمیلی رژیم بعث بر کشور ایران است که در سال ششم جنگ در تاریخ سوم دی ماه سال 1365 اجرا شد و به علت اینکه اطلاعات این عملیات توسط منافقین و استکبار جهانی در اختیار صدامیان قرار گرفته بود، رزمندگان شجاع اسلام به هدف اصلی عملیات یعنی تهدید و محاصره شهر بصره دست نیافتند اما تصرف جزایری همچون ام‌الرصاص از عوامل اساسی پیروزی در کربلای5 بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کربلای4 در منطقه جنوب غربی کشورمان ایران و جنوب شرقی بصره به وقوع پیوست و سختی عملیات در آن بود که رزمندگان ایرانی برای تصرف جزایر عراق و رسیدن به بصره باید از رودخانه وحشی اروند عبور می‌کردند.

14 لشکر، 8 تیپ و 31 گردان توپخانه متشکل از 23 هزار و 733 نفر پاسدار، 66 هزار و 847 نفر سرباز و 113 هزار و 231 نفر نیروی بسیجی داوطلب برای پیشبرد عملیات کربلای4 و رسیدن به بصره سازماندهی شده بودند این در حالی است که اشراف اطلاعاتی دشمن بر نیروهای ایرانی صحنه‌های تلخ شهادت مظلومانه غواصان را در آب‌های پرتلاطم و بی‌رحم اروند رقم زد.

عملیات‌ کربلای‌4 در خطرناک‌ترین‌ و حساس‌ترین‌ خط‌ نبرد ایران‌ و عراق‌ انجام شد

سردار عبدالله عراقی رئیس اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با بیان اینکه عملیات کربلای4، سوم دی ماه سال 1365 با رمز محمد رسول الله(ص) و با هدف شکست‌ خط‌ استحکامی‌ دشمن در منطقه اروند رود انجام شد، اظهار داشت: به شهادت رسیدن غواصان ایرانی در اوج مظلومیت تداعی‌گر کربلای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بود.

وی افزود: در کربلای 4 شهدای گرانقدر استان قزوین به عنوان یک تیپ در لشگر 8 نجف اشرف به فرماندهی شهید حاج احمد کاظمی وارد عملیات شدند و با وجود سختی‌های زیادی که در این عملیات وجود داشت با عبور از موانع و دسترسی به خط سوم دشمن، ارتش بعث را مجبور به عقب نشینی کردند.

تشییع پیکر 7 شهید گمنام دفاع مقدس در کرمان از دریچه دوربینظرفیت فضای مجازی برای تولید محتوا در حوزه دفاع مقدس بکارگیری شودکار امروز مدافعان سلامت و کادر درمان کمتر از کارهای رزمندگان در دفاع مقدس نیست

عراقی با اشاره به اینکه سه گردان در قالب تیپ قمر بنی هاشم(ع) در این عملیات حضور داشتند تصریح کرد: تاکتیک عملیات کربلای4 در عملیات والفجر 8 مورد استفاده قرار گرفته بود و همین امر موجب تکراری شدن نوع تاکتیک برای دشمن بود.

رئیس اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح عنوان کرد: عملیات‌ کربلای‌4 که‌ در خطرناک‌ترین‌ و حساس‌ترین‌ خط‌ نبرد ایران‌ و عراق‌ انجام شد، در همان‌ زمان‌ کوتاه‌ خسارت‌ های سنگینی‌ را بر دشمن‌ تحمیل کرد و با آغاز عملیات، سه گردان آماده به نام‌های گردان حضرت رسول(ص) به فرماندهی حاج احمد الله‌ یاری، گردان امام رضا(ع) به فرماندهی شهید اکبری رضایی و گردان حضرت زهرا(س) به فرماندهی مرحوم رحمت الله نبی در صحنه نبرد حاضر بودند و شهدای زیادی در این عملیات تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد.

وی با اشاره به اینکه گاهی سوال می‌شود که اگر عملیات لو رفته بود پس چرا اجرا شد، افزود: موفقیت صد در صد عملیات‌ها در هیچ کجای دنیا اتفاق نمی‌افتد و بین طراحی و اجرای عملیات‌ها تفاوت‌هایی وجود دارد اما ممکن است بعضی از عملیات‌ها همچون عملیات بیت المقدس و فتح المبین با موفقیت صددرصد اجرا شوند.

عراقی با اشاره به بی سابقه بودن کربلای5 در طول دوران دفاع مقدس تصریح کرد: با توجه به تمام سختی‌های این عملیات و بمباران وسیع دشمن در این عملیات، دلاورمردان گردان حضرت رسول(ص) توانستند بخشی از زمین و سرپل را در سمت دیگر منطقه به کنترل خود درآورند اما دشمن تا دندان مسلح اجازه نداد الحاق این منطقه به دست لشگر حق حاصل شود.

رئیس اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه پایه اجرای عملیات کربلای5 در واقع کربلای4 بود و آستانه این عملیات منجر به متلاشی شدن ماشین جنگی صدام در عملیات کربلای5 شد، گفت: با این عملیات ظرف مدت دوهفته پایه‌ی کار آماده و عملیات بزرگی اجرا شد که در طول هشت سال دفاع مقدس بی‌سابقه بود.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی با دیدن رشادت های وصف ناشدنی شیرمردان ایران زمین در هیچ زمانی جرات حمله به این مرز و بوم را به خود نخواهند داد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین شهدای دفاع مقدس استانداری قزوین شهدای دفاع مقدس عملیات کربلای4 عملیات کربلای دفاع مقدس عملیات ها اجرا شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۵۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام دیگر شاخه نظامی حماس به خانواده‌های اسرای صهیونیستی

گردان‌های شهید «عزالدین القسام» شاخه نظامی حماس با استناد به سخنرانی اخیر سخنگوی این گردان‌ها، پیام دیگری به خانواده‌های اسرای صهیونیستی ارسال کرد.

به گزارش ایسنا، همزمان با تظاهرات صهیونیست‌ها علیه کابینه رژیم صهیونیستی که خواستار دستیابی به توافق درباره تبادل اسرا با مقاومت فلسطین است، گردان‌های القسام امروز جمعه با اشاره به سخنرانی اخیر «ابوعبیده» سخنگوی این گردان‌ها در پیامی خطاب به خانواده اسرای صهیونیست اعلام کرد: سناریوی رون آراد (اسیرصهیونیستی که کشته شده بود) محتمل‌ترین سناریو برای فرزندان شما در غزه است.

ابوعبیده در سخنرانی خود گفته بود دشمن تلاش می کند که به وعده‌های خود در مذاکرات پایبند نباشد و به دنبال به دست آوردن زمان بیشتر است. سناریوی «رون آراد» بیشتر از هر سناریوی دیگری ممکن است در ارتباط با اسرای دشمن در غزه تکرار شود. توپ اکنون در زمین هر طرفی از دشمن است که این امر به او مربوط می‌شود اما زمان تنگ و فرصت کم است.

سخنگوی القسام گفته بود خانواده‌های اسرای صهیونیست خواهند فهمید که کابینه فاشیستی آن‌ها چه فاجعه‌ای علیه آن‌ها مرتکب شد اما دیگر دیر شده است. به نتانیاهو می‌گوییم که مرگ شما و نابودی اشغالگری‌تان حتما فرا خواهد رسید و گریه‌های دروغین در مقابل چشمان دشمن منجر به تغییر چهره شما نخواهد شد.

پیشتر هم القسام فیلمی از اسیر صهیونیست منتشر کرد که خطاب به کابینه رژیم صهیونیستی گفت: آنچه از شما انتظار می رود را انجام دهید و ما را فوراً به خانه بفرستید. آیا این برای شما زیاد است؟

پس از انتشار این ویدئو، اعتراضی در مقابل اقامتگاه نتانیاهو در قدس اشغالی برگزار شد و خواستار آزادی فوری تمامی اسرا شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیام دیگر حماس به خانواده‌های اسرای صهیونیستی
  • پیام دیگر شاخه نظامی حماس به خانواده‌های اسرای صهیونیستی
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • سردار رادان: مقابله با بی‌حیایی و بی‌عفتی در جامعه امری خطیر، حساس و غیرقابل بازگشت است
  • بازخوانی سفر اردوغان به عراق/ اهداف ژئوپلیتیکی ترکیه به بهانه مناسبات ژئواکونومیک
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • پیش کنگره یادواره ۱۵ هزار شهید استان فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • پیش‌کنگره  ۱۵۰۰۰ شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • نکات اساسی سخنرانی «ابوعبیده» از نگاه عبدالباری عطوان
  • سخنرانی اخیر ابوعبیده، نویدبخش پیروزی مقاومت بود