Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار چوبر گفت: ستاد مدیریت بحران شهرداری این شهر برای مقابله با بحران‌های احتمالی در زمان بارش‌های زمستانه با کمبود شدید تجهیزات و ماشین‌آلات مواجه است.

حامد قلی پور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: همه ساله با شروع فصل سرما در شهر چوبر، اعضای ستاد مدیریت بحران شهرداری این شهر بر اساس اطلاعیه‌های هواشناسی، در حالت آماده‌باش قرار می‌گیرند و این روند تا پایان فصل زمستان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در صورت بارش برف در چوبر، شهرداری با استفاده از ۱۶ نفر نیروی عملیاتی، یک دستگاه لودر و یک دستگاه خودرو آتش نشانی و همچنین با کمک افراد محلی کار برف روبی و بازگشایی معابر را انجام می‌دهد.

شهردار چوبر با اشاره به اینکه شهرداری دو نهر موجود در این شهر را لایروبی کرده است، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری در سال جاری مقدار ۵۰۰ کیلوگرم نمک خریداری و در انبار دپو کرده و در صورت بارش برف، برای جلوگیری از یخ زدگی معابر، نمک پاشی خیابان‌ها از ساعات اولیه بامداد انجام می‌شود.

قلی پور با بیان اینکه واحد فضای سبز شهرداری چوبر ۲۰ روز پیش هرس درختان فضای سبز شهری را به طور کامل انجام داده است، یادآور شد: نیروهای شهرداری در هنگام بارش برف به صورت مرتب درختان را شاخه تکانی و از شکسته شدن آن‌ها جلوگیری می‌کنند.

شهردار چوبر با تاکید بر اینکه مدیریت شهری برای مقابله با بحران‌های احتمالی در زمان بارش‌های زمستانه با کمبود شدید تجهیزات و ماشین‌آلات مواجه است، افزود: تجهیزات شهرداری چوبر فرسوده بوده و این نهاد با ۱۵ سال سابقه تأسیس، هنوز یک دستگاه ماشین سنگین ندارد که با آن کار برف روبی را انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه متأسفانه شهرداری‌های شهرهای کوچک از داشتن امکانات لجستیکی محروم هستند، تاکید کرد: مسئولان باید به شهرداری‌های شهرهای کوچکی مثل چوبر که در جاده ترانزیتی رشت به آستارا واقعه شده و نیازمند ماشین آلات سنگین برای بازگشایی مسیر در زمان بارش برف است، توجه‌ای ویژه‌ای داشته باشند.

قلی پور از شهروندان چوبر به جهت کمک به شهرداری در برف روبی معابر شهری در سال گذشته قدردانی کرد و گفت: با توجه به کمبود تجهیزات شهرداری، از شهروندان درخواست می‌کنیم امسال نیز در برف روبی معابر شهری به این نهاد کمک کنند.

به گزارش ایمنا، شهر چوبر در بخش حویق شهرستان تالش در غرب استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 464202

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران مدیریت شهری شهرداري چوبر ستاد مدیریت بحران حقوق شهروندی مشارکت شهروندان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بارش برف برف روبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۶۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مهم هواشناسی برای ۴ استان/ آماده‌باش مدیریت بحران

به گزارش خبرآنلاین، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از احتمال وقوع بارش های شدید در چهار استان جنوبی و غربی کشور خبر داد.

حسین ظفری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین هشدار هواشناسی در خصوص بارندگی در کشور گفت: در پی صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی کشور، در استان‌های غربی و جنوبی کشور و به خصوص در جنوب شرق خوزستان و شهر ماهشهر، جنوب و شرق استان بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری از فردا شاهد بارش های گسترده در این مناطق خواهیم بود.

وی افزود: تمام نهادهای مربوطه، اعم از هلال احمر، مدیریت بحران، استانداری‌ها، شهرداری‌ها و تمام نیروهای امدادی و درمانی در حالت آماده‌باش خواهند بود تا با کمک خداوند ان‌شاءالله از این بارش ها نیز عبور کنیم. از آنجایی که احتمال رعد و برق نیز وجود دارد به عشایر و مسافران عزیر توصیه می‌کنم که از ارتفاعات فاصله بگیرند. همچنین با توجه به اینکه احتمال بارش تگرگ نیز وجود دارد بنابراین به کشاورران توصیه می‌کنم اقدامات مناسب را برای مراقبت از زمین های کشاورزی خود انجام دهند.

ظفری ادامه داد: در چنین شرایطی و در برخی مواقع پلیس مجبور است برای حفظ جان افراد، راه‌هایی را مسدود کرده یا هدایت های اجباری انجام دهند بنابراین از مردم خواهش می‌کنیم با ماموران پلیس همکاری لازم را داشته باشند.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: در واقع اگر نیاز باشد راهی مسدود شود تا جان افراد حفظ شود، این اتفاق حتما توسط پلیس و راهداری خواهد افتاد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901735

دیگر خبرها

  • هشدار مدیریت بحران استان به کوهنوردان، گردشگران و عشایر
  • هشدار مهم هواشناسی برای ۴ استان/ آماده‌باش مدیریت بحران
  • آماده‌باش مدیریت بحران در پی احتمال وقوع بارش‌های شدید در ۴ استان
  • شناسایی تجهیزات در خطر سیلاب خوزستان
  • احتمال خطر؛ سازمان مدیریت بحران در آماده باش/ رگبار و باد شدید، رعد و برق، گردوخاک و تگرگ
  • آماده باش مدیریت بحران در چند استان | خطر سیل و طوفان در کمین مردم | از کوه و دشت دوری کنید!
  • آماده باش سازمان مدیریت بحران در مناطق درگیر مداخلات جوی
  • اعلام آماده‌باش در اصفهان در پی صدور هشدار نارنجی
  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود