Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@13:54:38 GMT

روستای کشیت ، بهشتی در کویر لوت

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۵۶۳۱۴

روستای کشیت ، بهشتی در کویر لوت

روستای کشیت روستایی از توابع بخش گلباف در استان کرمان می باشد.این روستا در دهستان کشیت قرار دارد.

در جنوب شهرستان کرمان (در فاصله ۱۷۰ کیلومتری از کرمان) و در مکانی پرت و دور افتاده و البته هیجان انگیز به نام روستای کِشیت؛ می‌توانید علاوه بر لذت بردن از بافت تاریخی، از طبیعتی بکر نیز بهره ببرید. کشیت خصوصیاتی دارد که از کویر بعید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چه کسی انتظار دیدن آبشار در دل کویر لوت را دارد؟ در میان کویر و پستی و بلندی‌های کوه‌ها و تپه‌های شنی یک منطقه سبز رنگ، تنها و یکه روی نقشه دیده می‌شود که از بالا شبیه یک درخت است.

وجودقلعه تاریخی کشیت  که اقتباسی از ارگ بم و ارگ راین است نیز نشان از تاریخ کهن این منطقه دارد.این روستا از بافت تاریخی منحصر بفردی نیز برخوردار است و دارای جاذبه گردشگری است. بعد از بافت تاریخی وارد مجموعه‌ای بسیار متراکم از درختان و پوشش گیاهی می‌شویم که حجم زیادی نخلستان را تشکیل داده‌اند‌. آبشار کشیت و رودخانه‌ ای که در این منطقه جاری است، دیدنی است.

ورود از دل کویر به یک منطقه سرسبز و دیدن آبشا‌رهایی که ارتفاع بعضی از آنها به ۱۲ متر می‌رسد بیننده را سر جایش میخکوب می‌کند. تپه‌های شنی، نخلستان انبوه و البته رودخانه‌ای درخشان در کنار هم منظره‌ای شبیه به یک کارت پستال پدید می‌آورند. بسیاری از افرادی که از کشورهای جنوب شرقی آسیا بازدید کرده‌اند، طبیعت بکر کشیت را بسیار شبیه کشورهای آن ناحیه می‌دانند. تعداد زیادی رودخانه و آبشار کوچک به دره کشیت می‌ریزند و دیواره‌های دره پر از سرخس و درختان پرتقال، لیمو و نخل است. این دره ۳ کیلومتر درازا دارد. محلی‌ها به آبشار کشیت دریا می‌گویند.

اسپای طبیعی در حوضچه‌های روستای کشیت

در حوضچه‌های کشیت می‌توانید ماهی‌های گاراروفا را ببینید. اینها همان ماهی‌هایی هستند که در اسپا برای پاکسازی پوست مرده از آنها استفاده می‌شود. زمانی که وارد حوضچه‌ها شوید ماهی‌ها برای پاکسازی پوست شما دورتان حلقه می‌زنند.

آبشار روستای کشیت
آبشار کشیت یکی از آبشارهای بی نظیر و زیباست که در بخش گلباف شهرستان کرمان واقع شده. این آبشار فضایی انتزاعی رو برای بیننده ایجاد می کنه که باورش بسیار سخته. آب از دیواره های دره می جوشه و نمونه های خاصی از سرخس ها و گل سنگ در اطراف این دره رشد کرده. این دره که در بخش غربی روستا واقع شده، مسیر قدیمی جریان آب کویر بوده. این آبشار حوضچه ای طبیعی و بزرگ رو به وجود آورده که ۶۰۰ متر مربع وسعت داره و مردم محلی اعتقاد دارند که عمق این حوضچه که به دلیل ریزش آبشارها ایجاد شده، تا کنون مشخص نشده. حوضچه دریاچه بسیار عمیقه و تاکنون اقدامی در راستای تعیین عمق آن صورت نگرفته است .

قلعه ۶ هزار ساله کشیت

پس از بازدید از آبشار، می‌توانید مسیر خاکی را برگردید و مسیر آسفالت را به سمت کشیت ادامه دهید تا به قلعه کشیت برسید. همچنین می‌توانید همان مسیر خاکی را ادامه دهید و از داخل رودخانه عبور کنید و در کنار رودخانه و در بین نخلستان‌ها برای صرف ناهار و استراحت توقف کنید. با ادامه دادن این مسیر می‌توانید به قلعه کشیت برسید.
مانند تمام نقاط شگفت‌انگیز و مرموز دنیا، درباره‌ کشیت نیز حرف و سخن فراوان است. کشیت از اولین مناطق سکونت بشر بوده و یک قلعه قدیمی به نام قلعه دختر دارد که به دلیل زلزله تخریب شده و تنها بخش‌هایی از آن باقی مانده است. این بنا به عنوان اثر ملی ثبت شده است. طبق افسانه‌ها سنگی بسیار بزرگ از آسمان به داخل این قلعه افتاده است که البته هنوز هم در قلعه وجود دارد. بنای قلعه از ارگ بم و راین اقتباس شده بوده است.
به گواه تاریخ این روستا ۶ هزار سال قدمت دارد و به دوره‌ی قبل از سلجوقیان مربوط می‌شود. در تاریخ آمده است که ساکنان اولیه‌ این روستای مرموز راهزنانی بودند که مسافران جاده ابریشم را غارت می‌کردند./ سیری در ایران

   

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: روستای کشیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۶۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آقای احمد خاتمی، چه کسی گفته شما بهشتی هستید؟

 رحمت‌اله بیگدلی فعال سیاسی اصلاح طلب به سخنان احمد خاتمی که گفته بود « به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما جلوی ناهنجاری ها خواهیم ایستاد»، واکنش نشان داد و در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

آقای خاتمی، چه کسی گفته شما بهشتی هستید و کلید بهشت در دست شماست؟
نه کلید بهشت در دست شماست و نه شما در ادعای ایستادن در مقابل ناهنجاری صادقید، اگر صادقید؛

۱. در مقابل تخلف هزار میلیاردی کاظم صدیقی بایستید و شفاف‌سازی کنید!

۲. در مقابل فساد سه و نیم میلیارد دلاری چای دبش در دولت رئیسی بایستید و شفاف‌سازی کنید!

۳. در باره پرونده بابک زنجانی شفاف‌سازی کنید و بگویید: چه کسی به او مجوز فروش نفت داد، چه کسی او را پشتیبانی کرد و تکلیف دو میلیارد و هفتصد میلیون دلار بدهی او چه شد؟!

۴. خواهان رسیدگی به پرونده باندی شوید که با لغو یک‌جانبه قرارداد کرسنت بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار خسارت زدند و باعث محکومیت دو میلیارد دلاری ایران در دادگاه لاهه شدند؟

۵. در مقابل تورم و گرانی که دمار از روزگار مردم درآورده است بایستید و عوامل آن را به مردم معرفی کنید!

دیگر خبرها

  • جاری شدن سیل در روستای «قلعه صفا» فاروج
  • آقای احمد خاتمی، چه کسی گفته شما بهشتی هستید؟
  • (تصاویر) بندر شهید بهشتی چابهار
  • افتتاح بازارچه کسب و کار دانش آموزی در روستای قاسم‌آباد بجستان
  • دانشگاه شهید بهشتی ،دانشجویان آمریکایی اخراجی را بورسیه می‌کند
  • همسطح سازی حوضچه شیرآلات شبکه توزیع آب شرب شهرستان میاندوآب
  • یادمان شهدای کارگر در خطه کویر
  • آبشار‌های فصلی روستای شادکام یزد (فیلم)
  • از معلمان امین شهر، قدردانی شد
  • حال و هوای تماشایی شیراز در پسین بهشتی اردیبهشت