Web Analytics Made Easy - Statcounter

امین قلندرزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای این طرح با همکاری شبکه بهداشت و درمان، ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران و جمعیت هلال احمر برای مقابله با کرونا موجب کاهش آمار بیماران مبتلا به کرونا در این شهرستان شده است.

وی ادامه داد: در این طرح ۶۶ تیم مراقبتی، ۱۷ تیم نظارتی، ۱۳ تیم حمایتی با مشارکت ۱۵۱ نیروی مراکز بهداشتی درمانی، ۱۰۶ نیروی بسیجی، ۱۸۰ نفر از سفیران سلامت و ۳۰ رابط سلامت سازماندهی و به کارگیری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شاهین دژ اضافه کرد: پس از سازماندهی کمیته‌های فنی و  عملیاتی، اقدام به آموزش تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی توسط مسوولان مرکز بهداشت شد و همچنین هزار و ۸۰۰ نفر نیز برای کنترل و اجرای صحیح این طرح تربیت و آموزش دیدند.

قلندرزاده با بیان اینکه شاهین‌دژ جزء اولین شهرهای استان بود که از حالت نارنجی به زرد تغییر یافت، اظهار داشت: در این طرح  پوستر و بنرهای تبلیغاتی در جهت آگاهی آحاد جامعه طراحی و توسط گروها و فعالین فضای مجازی در سطح شهرستان انتشار یافته و توزیع شد.

وی بیان کرد: مهمترین اهداف اجرایی این طرح، مراقبت و رهگیری تمامی بیماران مثبت شناسایی شده توسط تیم‌های فعال و همچنین نظارت بر نحوه رعایت قرنطینه و رهگیری بیماران شناسایی شده مد نظر قرار گرفت و از ابتدای طرح با انجام تست سریع و تشخیص کووید-۱۹ به تعداد ۱۱۰ تست در درب منازل و اعزام تیم‌های متشکل از پزشک و پرستار جهت مراقبت در منزل افراد پرخطر و تحویل داروی رایگان انجام شد.

قلندرزاده همچنین به شناسایی ۲۳۳ خانوار بی بضاعت و در معرض خطر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ خبر داد و افزود: تعداد ۱۱۸ بسته معیشتی در بین این خانوارها تهیه و توسط تیم‌های حمایتی توزیع شد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گفت: انجام امور خدماتی از جمله تهیه مواد مورد نیاز خانوارهای پر خطر و سالمندان، گندزدایی منازل بیماران مبتلا توسط تیم های حمایتی، استفاده از روانشناسان داوطلب جهت حمایت از بیماران و انجام مشاوره های لازم در بحث روانی از دیگر اقدامات طرح می باشد.

وی اضافه کرد: علاوه بر آموزش‌های لازم در تمامی روستاهای تحت پوشش شهرستان توسط پرسنل مراکز بهداشتی درمانی از اول اجرای این طرح، نظارت بر اماکن عمومی، تهیه و توزیع مواد غذایی با همکاری داوطلبین جمعیت هلال احمر انجام گرفت.

وی افزود: در همین مدت حدود ۷۳۲ مورد بازدید از اماکن و اصناف انجام شده و طی آن ۴۷ مورد تذکر و چهار مورد نیز پلمب انجام شده است.

به  گزارش ایرنا، در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری، دستورات فرماندهی‌کل سپاه و پیرو تفاهم‌نامه سازمان بسیج مستضعفین و وزارت بهداشت، مقرر شد به‌منظور قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا در کشور، طرح مشترکی به‌نام شهید حاج قاسم سلیمانی اجرا شود.

شهرستان شاهین‌دژ با بیش از ۹۵ هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان‌غربی قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا آذربایجان غربی شاهین دژ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آذربایجان غربی شاهین دژ ویروس کرونا آذربایجان غربی شاهین دژ اخبار کنکور شاهین دژ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۶۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های خدمات‌رسان آذربایجان‌غربی به حالت آماده‌باش درآمدند

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی با توجه به صدور هشدار نارنجی توسط سازمان هواشناسی و آغاز بارش‌ها در این استان گفت: با دستور استاندار تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی به حالت آماده‌باش درآمدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، امیرعباس جعفری امروز _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران و با توجه به آغازش بارش‌ها در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: پیرو صدور هشدار سطح نارنجی توسط سازمان هواشناسی و با دستور استاندار تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی به حالت آماده‌باش درآمدند.

وی افزود: اطلاع‌رسانی بسیار خوبی توسط صداوسیما و رسانه‌ها انجام گرفته و از مردم خواسته شد از اتراق و حضور در بستر و حریم رودخانه‌ها اجتناب کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌غربی گفت: از کوهنوردان خواستاریم در این مدت از صعود در مناطق پرخطر خودداری و دامداران نیز از حضور دام‌هایشان در کنار رودخانه‌ها، کوهپایه‌ها و دره‌ها پرهیز کنند.

جعفری با بیان اینکه در راستای اقدامات پیشگیرانه در طول دو سال گذشته کارهای بسیار خوبی در آذربایجان‌غربی علی‌رغم اینکه اکثریت شهرها و روستاهایش در کنار رودخانه‌ها قرار دارد، انجام گرفته است، تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ کیلومتر از رودخانه‌ها و نقاط حادثه‌خیز لایروبی انجام شده است.

وی ادامه داد: در محدوده شهرها نیز شاهد لایروبی رودخانه‌های داخل شهر توسط شهرداری‌ها و همچنین اقدامات مناسب در راستای هدایت آب‌های سطحی بوده‌ایم.

کد خبر 751227

دیگر خبرها

  • تکمیل طراحی پتروپالایشگاه شهید سلیمانی تا پایان ۱۴۰۳
  • ۲ هزار هکتار با بیماری‌های برگی غلات در آذربایجان غربی مبارزه شد
  • بیش از۶۰ درصد جمعیت آذربایجان غربی زیر پوشش بیمه سلامت
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه جمعیتی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی
  • دیدار اعضای جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با خانواده شهید والامقام
  • ساماندهی مسجد یوردشاهی ارومیه
  • ۲۶ مرکز دیالیز در آذربایجان‌غربی به بیماران خدمات ارائه می‌دهند
  • ۲۶ مرکز دیالیز در آذربایجان‌غربی ارائه خدمات می‌دهند
  • تسریع در اتمام پروژه آزاد راه ارومیه _تبریز در دستور کار قرار دارد
  • دستگاه‌های خدمات‌رسان آذربایجان‌غربی به حالت آماده‌باش درآمدند