Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور حقوقی و حوزه ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با تائید قطع ۲۰ اصله درخت در محوطه ساختمان سابق بانک کشاورزی در میدان سپاه کرج گفت : این درختان به دلیل بیماری قابلیت نگهداری و جابه جایی نداشتند که در اجرای پروژه ساختمان سبز جهاد کشاورزی قطع شدند.

سعید میرولیعهدی روز شنبه با اشاره به انتشار خبر قطع این درختان در برخی رسانه ها و واکنش رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج به این موضوع  گفت : این درختان غیر مثمر و بیمار بودند که حتی هزینه کرد با رقم بالایی برای احیای آنها فایده ای نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در کنار احداث ساختمان سبز کرج ، ۲ برابر درختان قطع شده را سطح شهر کرج نهالکاری خواهد کرد ، گفت : طبق طراحی انجام شده ساختمان جدید این سازمان با نمای درختان زینتی و فضای سبز احداث می شود که ۲۵۰ متر مربع به صورت عمودی برای شهر کرج فضای سبز اضافه خواهد شد.

میرولیعهدی بیان داشت: ایجاد فضای سبز در محوطه ساختمان جدید سازمان جهاد کشاورزی و نمای سبز ساختمان به زیبایی سیمای کلانشهر کرج خواهد افزود.

مدیر حقوقی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با اشاره به قدیمی بودن ساختمان این سازمان و محدودیت فضای اداری در استان گفت: اکنون بخشعمده کارکنان این سازمان در ساختمان شماره ۲ واقع در میدان استاندارد کرج مستقر بوده که با مشکلات زیادی در زمینه فضای اداری مواجه شده ایم.

وی ادامه داد: بر همین اساس سازمان جهاد کشاورزی با تخریب ساختمان قبلی بانک کشاورزی در میدان سپاه کرج تصمیم گرفت تا این مکان را برای ساختمان اصلی سازمان نوسازی و آماده سازی کند.

وی افزود: از آنجا که تعدادی درخت بیمار و آفت زده در محوطه این ساختمان قرار داشت و قابلت جابه جایی نداشتند، تصمیم گرفته شد تا با قطع آنها  امکان توسعه ساختمان اداری سازمان جهاد کشاورزی فراهم شود.

ولیعهدی تاکید کرد که طبق برنامه ریزی به جای درختان قطع شده ، ساختمان اداری سازمان جهاد کشاورزی با گونه های مختلف گیاهی تزیین شده  که جلوه ای از هنر و فضای سبز به نمایش گذاشته شود.

وی تاکید کرد: علاوه بر اینکه ما متعهد می شویم ۲ برابر سطح درختان قطع شده را در فضای شهری را فضای سبز کارکنیم.

ولیعهدی  درباره میزان اعتبار جذب شده برای ساختمان سبز سازمان جهاد کشاورزی البرز، اظهار داشت: با وجود اینکه احداث این ساختمان دارای موافقتنامه مبادله شده با سازمان مدیریت و برنامه و یک پروژه استانی مصوب است اما هیچ اعتبار استانی برای آن جذب نشده است.
مدیر امور حقوقی و حوزه ریاست جهاد کشاورزی استان البرز اضافه کرد: بودجه این پروژه از طریق فروش املاک تامین شده به طوریکه این سازمان قطعه زمینی در منطقه جهانشهر کرج برای تامین بخشی از اعتبارات ساختمان سبز به مبلغ ۴۷ میلیارد تومان به فروش رساند ضمن آنکه قطعه  زمین دیگر  در شهرستان اشتهارد نیز در حال فروش است.
وی میزان اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه را ۶۰ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت:‌در صورت تکمیل اعتبار مورد نیاز این ساختمان تا ۲ سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
ولیعهدی اضافه کرد:  در نمای بیرونی  این ساختمان انواع روش های کشاورزی و درختان و گیاهان به کار می رود و حدود ۲۵۰ متر مربع به فضای سبز کرج  به صورت عمودی اضافه می شود.

مدیر امور حقوقی و حوزه ریاست جهاد کشاورزی استان البرز یادآور شد که این ساختمان با به روزترین و مدرن ترین شیوه ساخت ایجاد می شود به طوریکه کمترین میزان انرژی در آن تلف شده و مصرف کاغذ و تلفن در آن به حداقل می رسد.

قطع درختان محوطه ساختمان قدیمی بانک کشاورزی کرج با واکنش هایی در برخی رسانه ها و فضای  مجازی همراه شد./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جهاد کشاورزی استان البرز سازمان جهاد کشاورزی ساختمان سبز فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۶۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر جهاد کشاورزی خوشاب گفت: کشت غیراصولی و بی‌رویه پسته و رعایت نکردن اصول تنوع کشت محصول در این شهرستان، در سالیان گذشته خسارات جبران ناپذیری را به بهره برداران خوشابی وارد کرده است.

ابراهیم رودسرابی افزود: این در حالی است که این شهرستان علاوه بر پسته، چندین محصول مزیت دار از جمله انگور، زعفران، گندم و جو، زیره، هندوانه بذری و خربزه، پنبه دارد که با برنامه‌ریزی دقیق، می‌توان به عملکرد مناسبی از این محصولات رسید.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب با اشاره به اقدامات مدیریت کشاورزی شهرستان برای جبران این رویکرد یکسویه، گفت: پارسال بیش از چهار میلیارد ریال اعتبار بلاعوض برای توسعه تاکستان‌ها در مناطق مستعد خوشاب هزینه شد و تاکنون بیش از ۲۰۰ هکتار باغ انگور با روش‌های نوین، در این شهرستان ایجاد شده است که تلاش می‌شود این سطح امسال به ۲ برابر افزایش یابد.

رودسرابی افزود: شهرستان خوشاب به لحاظ سطح زیر کشت پسته در استان، رتبه دوم را بعد از شهرستان مه ولات دارد.

دیگر خبرها

  • حفظ چنار ۸۰ ساله در پروژه احداث سرای محله باغ فردوس | ببینید چطور گوهر سبز در دل ساختمان ۵ طبقه زنده ماند
  • قطع بدون مجوز درختان در ‌عظیمیه کرج
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • البرز به ۱۱ هزار کلاس درس جدید نیاز دارد
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب را تهدید می‌کند
  • زخمِ کاری «قطع درختان» مرثیه‌ای بر پیکر سبز سنندج
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان