Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازار ارز‌های دیجیتال آخر هفته چشمشان به قیمت ریپل دوخته شده بود. شاخص XPR سقوط سختی را تجربه کرده و از قله ۷۹سنتی به حدود ۲۱سنت ریزش داشت و بعد از افزایش نسبی حالا به ۳۷سنت رسیده است. گفته می‌شود شکایت بورس آمریکا از ریپل باعث چنین اتفاقی بوده است.

به گزارش روزنامه هفت صبح، شرایط برای سرمایه‌گذاران ایرانی مشابه بود و برای آن‌ها هم قیمت ریپل از حدود ۱۴هزار و ۵۰۰تومان به هفت هزار و ۳۰۰تومان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با بالا گرفتن تب ریپل در بازار رمزارزها، حالا این ارز دیجیتال بیت‌کوین را پشت سر گذاشته و با معاملات روزانه ۱۷۷میلیارد تومانی در رتبه اول پرمعامله‌ترین ارز در صرافی‌های ایرانی قرار گرفته است.

رفت و برگشت قیمت ریپل در یک ماه

صعود عجیب ریپل تقریبا یک ماه گذشته اتفاق افتاد. ۲۸ آبان‌ماه بود که قیمت این ارز دیجیتال در بازار‌های جهانی رشد چشمگیری را آغاز کرد و در کمتر از چند روز از محدوده ۳۰سنت، تا قله ۷۹سنت پیشروی کرد.

ریپل مدت زیادی در این محدوده دوام نیاورد و روند نزولی آن از یک هفته بعد یعنی چهارم آذرماه شروع شد. در این یک ماه ریپل عمدتا روند نزولی داشته، اما اتفاقی که آخر هفته گذشته افتاد، اغلب فعالان بازار‌های ارز دیجیتال را متعجب کرد. ریپل که تا محدوده ۵۸سنت آرام آرام عقب‌نشینی کرده بود، چهارشنبه هفته گذشته سقوط چشمگیری را تجربه کرد و به ۲۱سنت رسید.

این رقم حتی از قیمت ریپل پیش از صعود یک ماه قبل هم کمتر بود و به کلی سود سرمایه‌گذاران این ارز دیجیتالی را از بین برد. در دو روز آخر هفته یعنی پنجشنبه و جمعه معاملات بازار جهانی رمزارز‌ها ادامه داشت و ریپل با افزایش نسبی قیمت در محدوده ۳۷سنت آرام گرفته است. این نوسانات شدید شاید برای ما عادی باشد، اما چنین نوسانی بر مبنای قیمت دلار که ثبات قابل توجهی دارد، بیشتر به چشم می‌آید.

نوسانات ریپل در صرافی‌های ایرانی

سقوط قیمت ریپل در بازار‌های جهانی ارز دیجیتال، روی معاملات این رمزارز در صرافی‌های ایرانی هم تاثیر گذاشت. هرچند سقوط ریپل با تاخیر زیادی در این صرافی‌ها قابل مشاهده بود. طوری که بعد از گذشت حدود ۲۴ساعت از شروع ریزش ریپل در بازار‌های جهانی، قیمت این رمز ارز در یکی از صرافی‌های ایرانی ارز دیجیتال از ۱۴هزار و ۵۰۰تومان معادل ۵۵سنت به حدود هفت هزار و ۳۳۰تومان معادل ۲۸سنت رسید. در حال حاضر قیمت هر ریپل در صرافی‌های ایرانی ارز دیجیتال حدود ۹هزار و ۷۶۰تومان معادل ۳۷سنت است و تقریبا هم‌قیمت با بازار‌های جهانی معامله می‌شود.

سقوط قیمت ریپل با شکایت بورس آمریکا

انتشار یک خبر باعث ریزش قیمت ریپل در بازار‌های جهانی بود. ماجرا از این قرار است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اعتقاد دارد شرکت ریپل در فروش رمزارز XRP به مصرف کنندگان، قوانین اوراق بهادار فدرال آمریکا را نقض کرده‌اند.

این کمیسیون علیه ریپل و همچنین مدیرعامل آن، برد گارلینگهاوس و موسس آن، کریستین لارسن اقدامات حقوقی را آغاز کرده و در دادخواست خود گفته ریپل حدود ۱٫۳میلیارد دلار در طول هفت سال گذشته از طریق فروش XPR از سرمایه‌گذاران این رمزارز پول جمع کرده است.

شکایت کمیسیون بورس آمریکا، واکنش مدیرعامل ریپل را در پی داشته که در توئیتی اعلام کرده بورس آمریکا در جهت خلاف نوآوری حرکت می‌کند. هر کدام از دو طرف این دعوا پیروز باشند، تفاوتی به حال ریپل نخواهد کرد. چراکه ارزش آن سقوط قابل توجهی را تجربه کرده و بخش بزرگی از سرمایه کسانی که در ریپل سرمایه‌گذاری کرده بودند را از بین برده است.

رقابت ریپل و بیت‌کوین در صرافی‌های ایرانی ارز دیجیتال

ارزش معاملات روزانه ریپل در صرافی‌های ایرانی به اوج خود رسیده است. دیروز رکورد معاملات روزانه ریپل در صرافی‌های ایرانی شکسته شد و در یک روز حدود ۱۷۷میلیارد تومان ریپل در این بازار خرید و فروش شد. در سه روز گذشته فعالان ایرانی بازار ارز‌های دیجیتال، حدود ۴۳۰میلیارد تومان ریپل خرید و فروش کرده‌اند.

موردی که باعث شده ریپل در بین رمزارز‌های مختلف حرف اول را بزند. همین روز گذشته همزمان با رکوردشکنی ریپل از نظر ارزش معاملات، ایرانی‌ها حدود ۵۰میلیارد تومان بیت‌کوین خرید و فروش کردند. باید منتظر باشید و ببینید آیا بعد از آرام گرفتن نوسانات ریپل، این رمزارز می‌تواند جایگاه خود را از نظر ارزش معاملات حفظ کند یا نه؟

منبع: فرارو

کلیدواژه: ریپل ارز دیجیتال سرمایه گذاران بازار های جهانی ریپل در بازار ارز دیجیتال بورس آمریکا قیمت ریپل یک ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۷۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودرو امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش صدای ایران، رانا پلاس ارتقایافته جزو ارزان‌ترین سواری‌های تولیدی ایرانخودرو است که در بازار آزاد به طور متوسط ۶۵۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

رانا پلاس سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته ۷۱۰ میلیون تومان قیمت دارد و خرید پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما که از خط تولید کنار رفته، ۶۶۵ میلیون تومان آب می‌خورد.

تارا اتوماتیک تیپ V ۴، اما گرانقیمت‌ترین سواری داخلی به حساب می‌آید و این یکی یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. قیمت دنا پلاس اتوماتیک آپشنال در بازار آزاد یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است و فروشنده‌های ۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای رقمی نزدیک یک میلیارد و ۴۰ میلیون طلب می‌کنند. قیمت روز محصولات ایرانخودرو در بازار آزاد را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.


قیمت روز محصولات ایران‌خودرو در بازار آزاد

خودرو

پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳
ششم اردیبهشت ۱۴۰۳

سورن پلاس دوگانه‌سوز EF۷ مدل ۱۴۰۳،

۸۳۵ میلیون تومان

۸۳۵ میلیون تومان

سورن پلاس بنزینی EF۷ مدل ۱۴۰۲،

۶۳۵ میلیون تومان

۶۳۵ میلیون تومان

دنا پلاس شش‌دنده ارتقایافته مدل ۱۴۰۳،

۹۸۰ میلیون تومان

۹۸۰ میلیون تومان

دنا پلاس اتوماتیک آپشنال مدل ۱۴۰۳

یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان

یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان

پارس سال XU۷p مدل ۱۴۰۲،

۶۷۵ میلیون تومان

۶۷۵ میلیون تومان

۲۰۷ با موتور TU۳ مدل ۱۴۰۳،

۶۸۵ میلیون تومان
۶۸۵ میلیون تومان

۲۰۷ دنده‌ای ارتقایافته مدل ۱۴۰۳،

۸۱۰ میلیون تومان

۸۱۰ میلیون تومان

۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای مدل ۱۴۰۳

یک میلیارد و ۴۰ میلیون

یک میلیارد و ۴۰ میلیون

رانا پلاس ارتقایافته مدل ۱۴۰۳،

۶۵۰ میلیون تومان

۶۵۰ میلیون تومان

رانا پلاس سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته مدل ۱۴۰۳،

۷۱۰ میلیون تومان
۷۱۰ میلیون تومان

تارا دنده‌ای V۱ مدل ۱۴۰۲،

۸۲۰ میلیون تومان

۸۲۰ میلیون تومان

تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳،

۹۹۰ میلیون تومان

۹۹۰ میلیون تومان

تارا اتوماتیک V۴ مدل ۱۴۰۳

یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان

یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲،

۶۶۵ میلیون تومان

۶۶۵ میلیون تومان

قیمت محصولات سایپا پنجشنبه ۶ اردیببهشت ۱۴۰۳

پراید ۱۵۱ تیپ DA که در قالب طرح فروش فوق‌العاده این روز‌های سایپا با قیمت تقریبی ۳۱۰ میلیون عرضه شده، در بازار آزاد به طور متوسط ۳۴۰ میلیون فروخته می‌شود.

ساینا S دنده‌ای جزو ارزان‌ترین سواری‌های داخلی این کارخانه است و به شکل متوسط ۴۴۵ میلیون به فروش می‌رسد. مثل کوییک دنده‌ای تیپ GX. کوییک دنده‌ای دنده‌ای تیپ SR حدود ۱۰ میلیون بیشتر قیمت دارد و اطلس دنده‌ای تیپ G را ۵۹۵ میلیون می‌فروشند.

شاهین اتوماتیک که گرانقیمت‌ترین سواری داخلی سایپا محسوب می‌شود، ۸۶۵ میلیون قیمت گذاری شده و خرید شاهین دنده‌ای ۷۶۵ میلیون آب می‌خورد. قیمت روز محصولات سایپا در بازار آزاد را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

قیمت روز خودرو‌های سایپا

مدل پنجم اردیبهشت ششم اردیبهشت
پراید ۱۵۱ تیپ DA مدل ۱۴۰۳،
۳۴۰ میلیون تومان

۳۴۰ میلیون تومان

تیبا صندوقدار مدل ۱۴۰۱،
۳۹۷ میلیون تومان

۳۹۷ میلیون تومان

تیبا هاچبک مدل ۱۴۰۱،

۴۰۲ میلیون تومان

۴۰۲ میلیون تومان

ساینا S دنده‌ای مدل ۱۴۰۳،
۴۴۵ میلیون تومان

۴۴۵ میلیون تومان

کوئیک GX مدل ۱۴۰۳،

۴۴۵ میلیون تومان

۴۴۵ میلیون تومان

کوئیک SR دنده‌ای مدل ۱۴۰۳،

۴۵۵ میلیون تومان

۴۵۵ میلیون تومان

اطلس مدل ۱۴۰۳،

۵۹۵ میلیون تومان

۵۹۵ میلیون تومان

چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۲
یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان

یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان

چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۳
یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان

یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان

شاهین دنده‌ای مدل ۱۴۰۳،

۷۶۵ میلیون تومان

۷۶۵ میلیون تومان

شاهین اتوماتیک مدل ۱۴۰۳،

۸۶۵ میلیون تومان

۸۶۵ میلیون تومان

دیگر خبرها

  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • دلار باز هم سقوط کرد/ دلار احتمالا به این عدد می‌رسد
  • قیمت خودرو امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برگزاری دومین رویداد جوانی در استان همدان
  • دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟
  • حراج شمش طلا در مرکز مبادله توانسته به قیمت بازار آزاد کمک کند؟
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ سقوط آزاد قیمت تارا و ۲۰۷
  • هر ریال عربستان ۱۷۰۷۰ تومان
  • محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۵ اردیبهشت ماه