Web Analytics Made Easy - Statcounter

محرم رضایی زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر اظهار داشت: ممیزی اراضی مرتعی با هدف حفاظت از مراتع از طریق کنترل ورود و خروج دام و بهره برداری مجاز از آنهاست و با انجام این کار بهره برداران و میزان دامی که باید در مراتع تعیین شده چرا داده شوند مشخص می شود.

این مسوول یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون پنج هزار هکتار از اراضی مرتعی استان قزوین ممیزی شده بود که این رقم با انجام ممیزی به همین میزان تا پایان سال به ۱۰ هزار هکتار افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: تاکنون ۹۵ درصد مراتع استان قزوین در حدود ۸۰۰ هزار هکتار ممیزی و وضعیت بهره برداران آنها مشخص شده است.

رضایی زاده با بیان اینکه مراتع نقش مهمی در اقتصاد روستاییان و کمک به تامین امنیت غذایی جامعه دارند،افزود: در صورت بی توجهی نسبت به صیانت از مراتع، معیشت بخش زیادی از جوامع روستایی و همچنین امنیت غذایی مردم به خطر می افتد.

مجموع مراتع استان قزوین ۸۵۰ هزار هکتار است که به انواع ییلاقی و قشلاقی و سه درجه خوب، متوسط و ضعیف تقسیم می‌شوند.

در حال حاضر حدود ۷۰۰ هزار هکتار از مراتع استان برای چرای دام‌ها مورد بهره‌برداری قرار دارد.

۶۰ درصد وسعت استان قزوین را اراضی ملی در برگرفته که از این میزان ۸۵۳ هزار هکتار شامل مراتع هستند.

برچسب‌ها مراتع استان قزوین منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مراتع استان قزوین منابع طبیعی مراتع استان قزوین منابع طبیعی اخبار کنکور مراتع استان قزوین هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۷۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ احمد محمدی زاده اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌های لازم در این شهر مولد در دستور قرار گرفته است.

وی گفت: شهرک مولد اول نهایی شده و حدفاصل دلوار و بوشهر قرار دارد.

استاندار بوشهر بیان کرد: این شهر در ساحل خلیج فارس در منطقه دلوار قرار دارد و این مجموعه در مساحت ۸۵۰ هکتار اجرایی شده است.

محمدی‌زاده با تأکید بر تسریع در اجرا این طرح و واگذاری اراضی آن به جامعه هدف گفت: اراضی شهر مولد دلیران تنگستان از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به امور اراضی و سپس به شرکت شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر منتقل می‌شود.

وی اضافه کرد: در مجموع در ۲ شهر مولد کشاورزی استان بوشهر ۲ هزار و ۵۰ هکتار زمین مصوب و اجرایی شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه ۸۵۰ هکتار اراضی ساحلی استان مربوط به شهر مولد اول و هزار و ۲۰۰ هکتار دیگر به شهر مولد دوم اختصاص دارد گفت: شهر مولد کشاورزی دلیران تنگستان با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرایی شده است.

محمدی‌زاده ادامه داد: در شهر‌های مولد، زندگی و کار در کنار هم ویژه خانواده‌ها طراحی شده که نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار جوانان بومی استان دارد.

دیگر خبرها

  • ۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه‌نو آزادسازی شد
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان‌غربی ییلاقی است
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان غربی ییلاقی است
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • بازگشایی و رفع تصرف ۹۱ هکتار از اراضی رودخانه‌ای