Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود کلهر در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره تساوی یک بر یک تیم‌های پرسپولیس و نساجی در دیدار معوقه هفته پنجم لیگ برتر اظهار داشت: بازی در این شرایط زمین بهتر از این نمی شد. بحث تاکتیکی کنار می‌رود و فقط آمادگی جسمانی بازیکنان مدنظر قرار می‌گیرد و آنها فقط می‌توانند روی یک حادثه گل بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در زمین مصنوعی و پر از آب ورزشگاه وطنی توپ به سختی جریان داشت و تیم‌ها برای گلزنی منتظر اشتباه بودند. به همین دلیل فوتبال دلچسبی را ندیدیم و نمی‌توان درباره بار فنی بازی صحبت کرد.

وی افزود: جای تاسف دارد که فوتبال ایران هنوز نمی‌تواند یک زمین استاندارد داشته باشد. زمین باید دارای سیستم زهکشی باشد تا با وجود بارندگی بازیکنان بتوانند روی آن فوتبال بازی کنند و آب روی آن جمع نشود. در چنین زمین‌هایی سلامت بازیکنان در خطر است و فقط می‌توان گفت هر تیمی بیشتر می‌دوید و کمتر اشتباه فردی داشت، موفق تر بود که دو تیم در نهایت به تساوی رضایت دادند زیرا کار دیگری هم نمی توانستند انجام بدهند.

بازیکن اسبق پرسپولیس ادامه داد: با این زمین‌ها سطح لیگ برتر فوتبال ایران بالاتر نمی رود. فقط می‌توان خوشحال بود در زمین ورزشگاه وطنی بازیکنان پرسپولیس و نساجی دچار آسیب‌دیدگی های شدید نشدند تا فوتبال‌شان افت کند. برای فوتبال ایران خوب نیست که مسئولانش بخواهند به هر نحوی یک مسابقه را برگزار کنند.

کلهر با اشاره به عملکرد تیم پرسپولیس خاطرنشان کرد: این تیم به دلیل شکست در فینال لیگ قهرمانان با شرایط روحی نامناسبی مقابل نساجی به زمین رفت اما هدفش ارائه بازی خود و کسب سه امتیاز بود. با این وجود شایستگی‌اش را در لیگ قهرمانان نشان داد و باز هم می‌تواند مدعی اول قهرمانی لیگ برتر باشد. اگر بحث تاکتیکی دیدار با نساجی را کنار بگذاریم اعتقاد دارم پرسپولیس هنوز آماده ترین تیم لیگ ایران است و در نیمه دوم هم با فوتبالی کاملا برتر گل خورده را جبران کرد.

وی ادامه داد: به نظر من این تیم نسبت به رقیبان خود جلوتر است و به عنوان یکی از بهترین تیم‌های تاریخ پرسپولیس همچنان شایسته ترین تیم فوتبال کشورمان است که به دلیل اشتباهات فردی قهرمانی آسیا را از دست داد. البته باید فضا برای اجرای کارهای تاکتیکی مناسب باشد که در زمین وطنی این وضعیت وجود نداشت. شک نکنید پرسپولیس در دیدارهای آینده بازی رو به جلوی خود را ارائه می‌دهد. 

هافبک اسبق پرسپولیس درباره ناراحتی یحیی گل محمدی از برخی اعضای هیات مدیره این باشگاه به دلیل جدایی بشار رسن توضیح داد: سال‌ها است در فوتبال ایران دچار مشکلات مدیریتی هستیم و با‌وجود اینکه چنین قهرمانی‌هایی در ایران بارها تکرار شده است اما نتوانسته‌ایم برنامه ریزی درستی برای قرارداد بستن با بازیکنان داشته باشیم. این ضعف بزرگ فوتبال ایران است. تغییرات متوالی مدیریت در باشگاه پرسپولیس این تیم را به حاشیه کشاند و یکی از عوامل از دست رفتن قهرمانی لیگ قهرمانان بود. این موضوع روی مسائل فنی هم دخیل است.

کلهر تصریح کرد: بشار رسن هم تا اینجا معرفت و شایستگی‌اش را برای پرسپولیس نشان داد و سال‌ها برای این تیم خوب بازی کرد. به نظر من وی یکی از بهترین بازیکنان خارجی است که تاکنون به فوتبال کشورمان آمده و در نهایت هم پس از لیگ قهرمانان جدا شد. البته اگر مدیریت بهتری اعمال می‌شد می توانستند قرارداد بهتری با بشار ببندند اما این بازیکن جوان و روی بورس است که اگر شرایط مهیا نباشد، از تیمش جدا می‌شود و این موضوع حق طبیعی‌اش است.

وی افزود: سال‌ها است در فوتبال ایران با مشکلات زیرساختی مواجه هستیم اما باید با تقویت آکادمی‌ها و پشتوانه‌سازی برای تیم بزرگسالان در صورت جدایی یک بازیکن تیم از لحاظ مالی، فنی  و اقتصادی دچار مشکل نشود و به راحتی ستاره‌ها را از دست ندهیم. امیدوارم جعفر سمیعی راه مدیران دیگر را نرود و با برنامه های مناسب به پرسپولیس کمک کند. وقتی یک بازیکن جدا می‌شود مشکلات زیادی برای باشگاه به وجود می‌آید. 

هافبک اسبق پرسپولیس درباره واکنش احمد نور‌اللهی در صفحه مجازی خود پس از بازی با نساجی به منتقدانش گفت: به نظر من یک بازیکن باید تمام تمرکز خود را روی مسائل فنی بگذارد. وی به عنوان بازیکن بزرگ و باتجربه پرسپولیس باید صبورتر باشد و تحت تاثیر فضای مجازی قرار نگیرد تا از این طریق دچار حاشیه نشود. امیدوارم بازیکنان ما بیشتر روی ارتقای کیفیت فنی خود توجه کنند تا از این راه به کمک باشگاه‌شان بیایند. هنوز آگاهی سازی حرفه‌ای در فوتبال ایران شکل نگرفته است.

کلهر اضافه کرد: باشگاه‌های ما هم باید این مسائل را بهتر مدیریت کنند تا بازیکنان در دام فضای مجازی نیفتند. بازیکنان ما پول حرفه‌ای می‌گیرند اما نگاه شان حرفه‌ای نیست. بازیکن وقتی توجیه نباشد، دچار تنش می‌شود و این موضوع روی مسائل فنی‌اش هم اثرمی‌گذارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فارس فوتبال نوراللهی نساجی لیگ برتر فوتبال ایران لیگ قهرمانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۷۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتباه عجیب اوسمار در آستانه ال‌کلاسیکو/ سرمربی پرسپولیس به سپاهان پاس گل داد؟

آفتاب‌‌نیوز :

اوسمار ویرا در برنامه تلویزیونی فوتبال برتر به یک سوال محمد حسین میثاقی که در ظاهر سوالی معمولی بود جواب داد و اسم چند بازیکن محبوب خود را در رسانه ملی اعلام کرد. شاید ویرا خیلی دقت نکرد سه بازیکنی که اسم برد در سپاهان بازی می‌کنند که حریف بعدی پرسپولیس در لیگ برتر است و هر سه سابقه حضور در پرسپولیس را هم دارند.

در فرهنگ فوتبال ایرانی اگر بازیکنی مثل دانیال اسماعیلی فر بداند که مثلاً رامین رضاییان مورد علاقه سرمربی تیمش است ناراحت می‌شود و این مسئله می‌تواند روی فوتبال او هم تاثیر بگذارد حالا بماند که دانیال اسماعیلی فر به دلیل محرومیت نمی‌تواند مقابل سپاهان بازی کند. حرف‌های اوسمار ویرا در تلویزیون نشان می‌دهد که او هنوز بر خلاف تصور خیلی‌ها چندان با فضای فوتبال ایران آشنا نیست و نمی‌داند که گاهی اوقات نباید پاسخ بعضی از سوالات را بدهد. 

اگر خودتان را جای نفراتی مثل اسماعیلی فر و آل کثیر بگذارید شاید به آن‌ها حق بدهید که در ادامه مسابقات با استرس بیشتری فوتبال بازی کنند. ویرا قاعدتاً باید روحیه بازیکنان تیم خودش را بالا می‌برد، اما این کار را با بازیکنان سپاهان کرد که چهارشنبه آینده باید مقابل پرسپولیس قرار بگیرند و یکی از دیدار‌های فینال گونه لیگ برتر را برگزار کنند. سرمربی برزیلی پرسپولیس البته از نظر فنی تحول مثبتی در این تیم ایجاد کرده به طوری که حتی طرفداران متعصب یحیی گل محمدی هم نمی‌توانند منکر این قضیه شوند، اما شاید بهتر بود که او پاسخ سوال خاص محمد حسین میثاقی را نمی‌داد و ناخواسته روحیه رقبا را تقویت نمی‌کرد. 

پرسپولیس در بازی رفت و در اصفهان با تک گل رضا اسدی یکی از بازیکنان مورد علاقه اوسمار ویرا مغلوب سپاهان شد و حالا باید انتقام آن شکست را در تهران بگیرد. همان طور که بازی با آلومینیوم اراک در جام حذفی هم برای پرسپولیسی‌ها حکم یک بازی انتقامی را دارد و آن‌ها چند هفته قبل در همین اراک با یک گل مغلوب شاگردان مجتبی حسینی شدند.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • ستاره‌هایی که باعث حذف پرسپولیس شدند/ از کریم باقری تا احمد نوراللهی و کاپیتان
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • بازیکنان خودی که قاتل پرسپولیس شدند + ویدئو
  • کلهر: در صورت حضور بیرانوند نتیجه بازی با آلومینیوم برعکس می‌شد/ اوسمار تصور می کرد بازی تمام شده است
  • نوراللهی و ۹۰ دقیقه دوئل با اینیستا در قلب امارات
  • تساوی الوحده در حضور نوراللهی
  • استان‌های برتر اجرای پویش ستاره‌های زمین معرفی شدند
  • سرخپوشان بعد از تمرین راهی اراک شدند
  • اشتباه عجیب اوسمار در آستانه ال‌کلاسیکو/ سرمربی پرسپولیس به سپاهان پاس گل داد؟
  • پاس گل اوسمار در تلویزیون به سپاهان در آستانه بازی حساس