Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@04:55:52 GMT

راجر برلیند برنده ۲۵ جایزه تونی درگذشت

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۵۷۵۸۳

راجر برلیند برنده ۲۵ جایزه تونی درگذشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، راجر برلیند تهیه کننده پرکار و سازنده بیش از ۱۰۰ نمایش در برادوی درگذشت. وی ۹۰ ساله بود.

وی که سازنده نمایش‌هایی چون «کتاب مورمون»، «هلو، دالی» و «اوان هنسن عزیز» بود ۱۸ دسامبر در خانه‌اش در منهتن درگذشت.

وی مسیری غیرمعمول را در رسیدن به شهرت طی کرده بود و ابتدا دلش می‌خواست ترانه‌سرا شود اما برای تامین زندگی به وال‌استریت روی آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آنکه وی در حادثه سقوط هواپیما همسر و سه فرزند از چهار فرزندش را از دست دارد راه جدید زندگی‌اش را در برادوی یافت و به تولید نمایشنامه‌ها در برادوی پرداخت.

از اولین تولیدات وی می‌توان از «رکس» در سال ۱۹۷۶ یاد کرد و «تاجر» که سال ۱۹۷۷ روی صحنه رفت. جدیدترین نمایش‌های وی برای برادوی «اوکلاهما!»، «دختران مین» و «حادثه عجیب سگی در نیمه‌شب» در سال ۲۰۱۹ بود.

وی ۲۵ بار جایزه تونی را دریافت کرده بود که آخرینش را سال پیش برای «اوکلاهما!» برد. سال ۲۰۱۷ او با ۲ جایزه تونی به خانه رفت که یکی را برای بهترین نمایش موزیکال «اوان هنسن عزیز» و دیگری را برای بهترین بازسازی موزیکال برای «هلو، دالی» دریافت کرده بود.

از پرفروش‌ترین نمایش‌هایی که وی تهیه کننده‌اش بود در دهه ۱۹۸۰ می‌توان از نمایش‌هایی چون «آمادئوس»، «بانوی پیچیده»، «نه»، «برادوی جرومی رابینز» و «شهر فرشتگان» یاد کرد. در دهه ۱۹۹۰ او «کولی» و «یک اتفاق خنده‌دار در راه ورود به انجمن» را بازسازی کرد که با اقبال زیادی روبه‌رو شدند.

در توییت شب کریسمس برای گرامی‌داشت یاد وی دیوید آرون دامِن بازیگر یادآوری کرد که برلیند تهیه کننده اولین نمایش وی بود که با عنوان «زندگی» روی صحنه رفت و از آوریل ۱۹۹۷ تا ژوئن ۱۹۹۸ اجرا شد.

کد خبر 5104832

منبع: مهر

کلیدواژه: درگذشت چهره ها تئاتر برادوی تهیه کننده تئاتر قاسم سلیمانی شبکه پنج سیما چهاردهمین جشنواره سینما حقیقت فیلم کوتاه تئاتر ایران سریال ایرانی شبکه سه سیما موسیقی ایرانی برنامه تلویزیونی فیلم سینمایی سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر سینمای مستند ویروس کرونا جشنواره تئاتر مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۷۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| حمایت جانانه بازیگر زن برنده اسکار از جنبش دانشجویی آمریکا

سوزان ساراندون، بازیگر برنده اسکار، در گفت‌وگویی حمایت خود را از دانشجویان معترض به جنایات اسرائیل اعلام کرد و گفت: نسل کشی در غزه درحال به چالش کشیدن در روایت‌هاست، ما به عنوان آمریکا تا خرخره در این فضاحت فرو رفتیم...

دیگر خبرها

  • تونی کروس تحت هر شرایطی، پاس خود را به مقصد می رساند! / انیمیشن عمر مومنی
  • فیلم| حمایت جانانه بازیگر زن برنده اسکار از جنبش دانشجویی آمریکا
  • تدارک ویژه صدا و سیمای گلستان در سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع)
  • توزیع ۳۱۳ بسته معیشتی در طرح «قرار دوازدهم» رودسر
  • مسعود اسکویی تا آخرین نفس در رادیو ورزش به عشق مخاطبان زندگی کرد
  • پیش‌فروش بلیت «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» آغاز شد
  • گل وینیسیوس جونیور به بایرن مونیخ روی پاس دیدنی تونی کروس (بایرن مونیخ 0-1 رئال مادرید)
  • سریال نون خ ترادژی زندگی هنرمند سیستانی شد
  • (ویدئو) مهاجر مبتلا به سرطان برنده جایزه بخت آزمایی یک میلیارد دلاری شد
  • چگونه سرنوشت یک نوجوان تغییر کرد/ پاهای هوتن شکیبا در بتن!