Web Analytics Made Easy - Statcounter

عیسی فرهادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در صورتی که موضوعی در شورای شهر تصویب شد ولی در کمیته تطبیق رای کافی را برای تایید کسب نکرد، مصوبه بار دیگر به شورای برای بررسی مجدد و مطلع شدن از علت مخالفت بازگشت داده می شود.

وی یادآور شد: در صورتی که شورای شهر احساس کرد که علت این مخالفت قابل اصلاح است، مصوبه مورد نظر را اصلاح می کند و مصوبه اصلاح شده دوباره به کمیته تطبیق وارد و بلامانع بودن آن اعلام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرهادی اظهار داشت: در صورتی که شورا بر نظر خود اصرار داشته باشد، مصوبه بار دیگر به فرمانداری ارسال و در کمیته حل اختلاف مرکزی که دبیرخانه آن در وزارت کشور مستقر است، بررسی می شود.

فرماندار تهران گفت: در این کمیته معاونت حقوقی رئیس جمهوری، نماینده دادستانی کل، نماینده دیوان عدالت اداری، معاون عمرانی وزیر کشور و چند نفر از نمایندگان مجلس و نماینده شورای عالی استان ها حضور دارند و اختلاف بین فرمانداری و شورای بررسی و اعلام نظر می شود.

وی خاطر نشان کرد: در مورد نامگذاری برخی از معابر شهر تهران که طی ماه های گذشته اختلاف نظری میان فرمانداری و شورای شهر پایتخت به وجود آمده است نیز هنوز این مراحل طی نشده است و باید منتظر نظر هیات مرکزی حل اختلاف بود تا به عنوان فصل الخطاب اعلام شود.

فرهادی تاکید کرد: در صورت رد یا تایید نظر این هیات در خصوص مصوبه نامگذاری معابر، مساله تبدیل به قانون می شود و از آن پس هیچ کدام از طرفین حق اعتراض ندارند مگر آنکه دیوان عدالت اداری بخواهد وارد مساله شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه در خصوص مصوبات مربوط به نامگذاری معابر حساسیت بیشتری نیز وجود دارد، گفت: از سویی این حساسیت به علت حذف نام قبلی مکان مورد نظر است، چون نام قبلی متعلق به هر شخصی یا هر اصطلاحی که بوده، در میام مردم جا افتاده است و حذف آن حساسیت زاست.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در فرمانداری به اینکه نام جدید حتی همطراز یا در سطح بالاتری از نام قبلی باشد نیز توجه می شود تا مشکل ساز نباشد.

فرهادی اضافه کرد: یک طرف دیگر ماجرا مربوط به نتیجه استعلام هایی است که انجام می دهیم و اینکه مصلحت نام اعلامی برای کشور چیست و برخی دستگاه ها نتیجه بازخوردها را به فرمانداری اعلام می کنند و از همین رو به آسانی نمی توان نام قبلی را حذف و برای آن نام جدید جایگزین کرد.

فرماندار تهران گفت: برخی مواقع دوستان عضو شورا به این رویه اعتراض می کنند اما حضور فرمانداری برای دریافت و بررسی همین بازخوردهاست.

طی روزهای گذشته نصب نام استاد محمدرضا شجریان بر روی یکی از معابر شهر تهران و سپس حذف و نصب نام شهید دکتر فخری زاده به جای آن در پایتخت خبرساز شده است.

برچسب‌ها شورای شهر كميسيون نام گذاری و تغيير نام معابر و اماكن عمومی شهر تهران شهر تهران شهرداری تهران محمدرضا شجریان عیسی فرهادی محسن فخری‌زاده

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر شهر تهران شهرداری تهران محمدرضا شجریان عیسی فرهادی محسن فخری زاده شورای شهر شهر تهران شهرداری تهران محمدرضا شجریان عیسی فرهادی محسن فخری زاده اخبار کنکور شورای شهر شهر تهران نام قبلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۷۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتخاذ بیش از ۵۰ مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان

استاندار اصفهان از اتخاذ بیش از ۵۰ مصوبه لازم‌الاجرا در نشست شورای اداری مشترک استان و شهرستان اصفهان، بمنظور توسعه و آبادانی شرق این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی شامگاه _ پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در پایان سفر به شرق شهرستان اصفهان که بیش از ۱۵ ساعت به طول انجامید، عنوان کرد: سفر شورای اداری استان به شهرستان اصفهان در چند بخش برنامه‌ریزی شد.

وی ادامه داد: نخست بازدید از مناطق جنوبی شهرستان، در سفر دوم بازدید از برخی شهرک‌های شهرستان و امروز نیز سفر به شرق شهرستان اصفهان برنامه‌ریزی و اجرا شد.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: این سفر از ساعت ۶ صبح امروز با بازدید از مناطق براآن شمالی و جنوبی، قهجاورستان، زیار و سایر شهرها و روستاهای این منطقه آغاز شد.

دکتر مرتضوی افزود: بازدید از پروژه‌های نیمه تمام، نقاط حادثه‌خیز و بررسی چالش‌های حوزه کشاورزی و صنعتی از جمله مواردی بود که در این سفر در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: دیدار و ملاقات مردمی از دیگر برنامه‌های شورای اداری استان در شرق شهرستان اصفهان بود و بیش از ۸۰ نفر از مردم این منطقه توانستند مسائل و مشکلات خود را با اعضا شورای اداری استان مطرح کنند.

استاندار اصفهان متذکر شد: نشست شورای اداری مشترک استان و شهرستان اصفهان نیز بیش از شش ساعت به طول انجامید و مسائلی که در سفر مورد بررسی قرار گرفته بود در این نشست مطرح و در خصوص آن تصمیم‌گیری شد.

مرتضوی تعداد مصوبات اخذ شده در نشست شورای اداری استان را بیش از ۵۰ مصوبه عنوان کرد و گفت: این مصوبات لازم الاجرا بمنظور رفع چالش‌ها و توسعه شرق شهرستان اصفهان اتخاذ شد.

وی ادامه داد: تلاش شد مصوبات در بخش‌های مختلف با زمانبندی مشخص تصویب شوند تا در موعد مقرر با به ثمر رسیدن مصوبات شاهد رشد و آبادانی این منطقه باشیم.

استاندار اصفهان در خصوص مفاد مصوبات شورای اداری استان، بیان کرد: رفع نقاط حادثه‌خیز، اصلاح هندسی مسیرها، ایمن سازی و نصب علائم، روکش آسفالت، تعیین تکلیف طرح‌های کشاورزی نیمه‌تمام، تکمیل طرح‌های حوزه ورزش و جوانان، توجه ویژه به مسائل آموزشی و بهداشت و درمان از جمله مفاد مصوبات این نشست بود.

مرتضوی متذکر شد: مسائل و چالش‌های سایر مناطق شهرستان اصفهان نیز در سفرهای آینده بررسی و در خصوص آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

کد خبر 748001

دیگر خبرها

  • تعلیق تمام مسابقات «لیگ 2 تهران» به دلیل ضرب و شتم داور
  • اجرای کنارگذر جنوبی ایلام از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است
  • برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در پنج حوزه انتخابیه تهران
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • انتخابات ۱۴۰۲ توسط ۷۵ هزار نفر عوامل اجرایی استان تهران برگزار شد
  • ۵۰ مصوبه برای حل مشکلات شرق شهرستان اصفهان
  • اتخاذ بیش از ۵۰ مصوبه برای حل مسائل و مشکلات شرق شهرستان اصفهان
  • مصوبات کارگروه توسعه بر زمین مانده است
  • ارزیابی عملکرد فرمانداران استان تهران در امور مردمی سازی
  • با اعلام رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای : AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد