Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@13:48:52 GMT

افزایش تبادلات گردشگری ایران و افغانستان

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۵۷۸۳۸

افزایش تبادلات گردشگری ایران و افغانستان

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور طی وبینار مشترک با معاون گردشگری افغانستان، سازوکار اجرایی توسعه گردشگری میان دو کشور را در ایام کرونا و پساکرونا در دستور کار قرار داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ولی تیموری در وبینار مشترک ایران و افغانستان که با هدف بررسی مسائل مربوط به توسعه روابط گردشگری دو کشور در دوران کرونا و پساکرونا در محل معاونت گردشگری برگزار شد؛ طی گفت‌وگوی مجازی با مژگان مصطفوی معاون گردشگری کشور افغانستان، بحث و تبادل نظر پیرامون راهکارهای توسعه گردشگری دو کشور را مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیموری در این نشست با اشاره به اسناد همکاری‌های گذشته، تهیه پیش‌نویس برنامه اجرایی جدید را الزامی خواند و بر اهمیت برگزاری نشست‌های BtoB بخش خصوصی حوزه گردشگری دو کشور تاکید کرد.

او همچنین برگزاری نشست‌های کمیته‌های فنی گردشگری مشترک میان ایران و افغانستان را به صورت ادواری و مستمر دارای دستاوردهای گسترده و احصای مصوبات اجرایی جدید مطابق با شرایط روز کرونا و پساکرونا را دارای اهمیت بسیار خواند.

همچنین در این نشست معاون گردشگری کشور نسبت به تقویت همکاری‌های حوزه آموزش گردشگری دو کشور با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، مشارکت و یاری رساندن در امر ارزیابی و درجه‌بندی تاسیسات گردشگری کشور افغانستان، اعلام آمادگی کرد.

در این وبینار به دستور معاون گردشگری کشور تبادل اسامی شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی که از هر دو طرف مجوز فعالیت در حوزه گردشگری سلامت را دارند؛ به منظور سامان‌دهی معضلات گردشگران این حوزه و کوتاه شدن دست دلالان از این بازار در راس امور اجرایی مشترک پیش رو قرار گرفت و همچنین بر بازگشایی مرزهای دوکشور و اعزام گردشگران سلامت افغانی به ایران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید شد.

تیموری همینطور با اشاره به اهمیت همکاری‌های بین‌المللی از جمله مشارکت کشورهای عضو اکو و OIC، رخدادهای جهانی گردشگری پیش رو در ایران از جمله انتخاب استان مازندران و شهر ساری به عنوان پایتخت گردشگری اکو در سال ۲۰۲۲ و یا برگزیدن شهر اردبیل به‌عنوان پایتخت گردشگری اکو در سال ۲۰۲۳ را حائز اهمیت خواند و تاکید کرد با توجه به میزبانی جمهوری اسلامی ایران از چند نشست بین‌المللی پیش رو، آمادگی همکاری با حوزه گردشگری کشور افغانستان در این زمینه وجود دارد.

او همچنین طرف افغان را برای مشارکت مجازی یا حضوری در نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران که در اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد، دعوت کرد.

در وبینار برگزار شده مسائلی دیگر از جمله چالش‌های بخش روادید دو کشور، اهمیت زیرساخت‌های حمل‌ونقل از جمله افتتاح خط ریلی خاو – هرات به عنوان فرصت تبادل گردشگر و نیز الزام همکاری در شاخه‌های متنوع گردشگری مطرح شد.

در این نشست مجازی علاوه بر ولی تیموری معاون گردشگری کشور، حسن نوریان رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه، محمد قاسمی مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری، سید جواد موسوی مدیرکل دفتر نظارت و ارزیابی گردشگری، رییس گروه دفتر بازاریابی و کارشناسان این بخش حضور داشتند.

کد خبر 464248

منبع: ایمنا

کلیدواژه: افغانستان ايران و افغانستان گردشگری وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ولی تیموری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق معاون گردشگری کشور گردشگری دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۷۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارگیری غیراستاندارد محموله افغانستان توسط کنسرسیوم ریلی+عکس

در حالی راه آهن از عبور محموله ترانزیتی افغانستان بدون اخذ مجوزهای لازم از سوی کنسرسیوم ریلی از ایستگاه راه‌آهن تهران خبر داده که به‌نظر می‌رسد این محموله به‌صورت غیراستاندارد بارگیری شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، پس از حدود دو هفته کنش و واکنش رسانه‌ای درباره قطار ترانزیتی افغانستان، سرانجام شب گذشته راه آهن جمهوری اسلامی ایران از عبور این بار ترانزیتی از ایستگاه راه آهن تهران خبر داد.

راه‌آهن در این‌باره طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

با وجود عدم اخذ مجوزات لازم و‌ عدم هماهنگی با راه آهن 10 واگن محموله صادراتی کشور افغانستان به ترکیه که لکوموتیو آن توسط مجموعه موسوم به کنسرسیوم جدا و در مرز شمتیغ رها شده بود، روز پنجشنبه 13 اردیبهشت، توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با همراهی مرزبانی به سمت مرز رازی در غرب کشور حمل شد.

راه آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را جهت حمل قطار دوم محموله تجاری پس از انجام تشریفات گمرکی و مرزبانی توسط صاحبان بار و شرکت فورواردر اعلام می‌کند. در پی اطلاع‌رسانی‌های گذشته تاکید می‌شود، متاسفانه مجموعه موسوم به کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان بدون طی روال قانونی اعم از اخذ مجوزات مرزبانی و گمرک و همچنین عدم اخذ مجوز از راه آهن جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان متولی حمل‌ونقل ریلی کشور، اقدام به ارسال تعدادی واگن با محموله تجاری به مرز شمتیغ و سپس رها کردن این  10 واگن در شمتیغ کرد. -این کنسرسیوم- تلاش کرد با فشارهای رسانه‌ای و توسل به برخی ادعاهای بعضا کذب، نسبت به عبور این بار از مسیر ریلی جمهوری اسلامی ایران اقدام کند.

در این راستا راه آهن جمهوری اسلامی ایران برغم ناپختگی و بی‌صداقتی صورت گرفته از سوی کنسرسیوم، با لحاظ کردن مصالح ملی و با حسن نیت، حمل بخش اول محموله تجاری را روز پنجشنبه 13 اردیبهشت آغاز کرد. این محموله 15 اردیبهشت از تهران نیز عبور کرده و اکنون در مسیر مرز رازی واقع در شمالغرب کشور است. راه آهن جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود جهت حمل محموله تجاری بعدی را پس از کسب مجوزات لازم از سوی مراجع ذی‌ربط از جمله مرزبانی و گمرک اعلام می‌دارد.

راه آهن در راستای سیاست دولت سیزدهم مبنی بر توسعه ارتباط با همسایگان، ضمن تاکید مجدد بر تمایل خود برای گسترش هرچه بیشتر حمل ریلی محموله‌های تجاری کشور افغانستان به صورت صادرات، واردات یا ترانزیت آمادگی خود جهت کمک به بهسازی و بازسازی خطوط مربوطه و تسریع در برقراری مبادلات تجاری ریلی میان دو کشور ایران و افغانستان را اعلام می‌دارد.

به گزارش تسنیم، محموله تجاری افغانستان در زمان حاضر در مرکز لجستیک اپرین اسلامشهر قرار دارد. بررسی تصاویر این محموله نشان می‌دهد کنسرسیوم توسعه ریلی بار مذکور را  به‌صورت غیراستاندارد بارگیری کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کرزی: قدردان همکاری‌های همیشگی ایران با افغانستان هستیم
  • شورای راهبردی گردشگری تشکیل شده است
  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • بارگیری غیراستاندارد محموله افغانستان توسط کنسرسیوم ریلی+عکس
  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • ایران در ارمنستان چگونه معرفی می‌شود؟
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • فشار‌ها بر اسرائیل احتمال آتش بس در غزه را افزایش داده است
  • انحراف آب هیرمند توسط طالبان به شوره زارهای افغانستان | افغانستانی‌ها آب شیرین را تلخاب می کنند! | واکنش معاون رئیس‌جمهور به این اقدام عجیب طالبان