Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون کوهنوردی گفت که مردم و برخی از کوهنوردان، هشدارها را جدی نگرفتند و برخی‌ها بدون تجهیزات لازم و لباس کوهنوردی به ارتفاعات رفتند.

رضا زارعی درباره حادثه اخیر کوهنوردی و مفقود شدن برخی از مردم در ارتفاعات تهران، گفت: از روز دوشنبه و سه‌شنبه اطلاع‌رسانی جامعی درباره وضعیت آب و هوایی آخر هفته شد و از طریق رسانه‌های دیداری و درگاه‌های فدراسیون و هیئت کوهنوردی استان تهران، درباره وضعیت آب و هوا به‌ویژه در روز جمعه هشدار داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه همه کسانی که در این زمینه فعال هستند، می‌دانستند شدت باد بسیار زیاد است، تصریح کرد: فدراسیون کوهنوردی روز چهارشنبه هشدارهای ریزش بهمن را در مناطق کوهستانی داده بود، اما بی‌توجهی بسیاری از کوهنوردان حرفه‌ای و مردم باعث شد در چند منطقه از کوه‌های شمال تهران از جمله دارآباد، دربند و کلکچال و یک مورد هم در منطقه آهار، شاهد حوادثی باشیم.

رئیس فدراسیون کوهنوردی با اشاره به عملیات نجات کوهنوردان مفقودی اظهار داشت: نیروهای هلال احمر، آتش‌نشانی، اورژانس و ستاد پیشگیری از حوادث کوهستان استان تهران و پلیس کوهستان تا نیمه‌های شب گذشته (جمعه) پیگیر این حوادث بودند. صبح امروز هم بالغ بر 30 کوهنورد از ستاد پیشگیری از حوادث کوهستان استان تهران و هلال احمر، در منطقه کلکچال در تلاش برای پیدا کردن حادثه‌دیدگان هستند و امیدوارم افراد مفقود شده به سرعت پیدا شوند.

زارعی بی‌توجهی مردم به هشدارهای فدراسیون کوهنوردی و اداره هواشناسی را دلیل این اتفاقات دانست و خاطرنشان کرد: درست نیست در این شرایط تقصیر را به گردن کسی بیندازیم، اما عمده‌ترین دلیل این اتفاق، بی‌توجهی به هشدارهاست. بسیاری از کسانی که از این حادثه نجات پیدا کرده‌اند، بدون امکانات مناسب و با لباس معمولی در منطقه کلکچال به ارتفاعات رفته بودند.

وی ادامه داد: شرایط اینقدر بد شد که ستاد پیشگیری از حوادث کوهستان، گردنه کلکچال را مجبور به تخلیه کرد و به اردوگاه کلکچال برگشتند. برخی‌ها که بدون تجهیزات رفته بودند، دچار آسیب‌های بسیار شدیدی شده و متأسفانه برخی‌ جان خود را از دست دادند.

رئیس فدراسیون کوهنوردی درباره مفقودان این حادثه گفت: متأسفانه در حال حاضر یک نفر در منطقه آهار زیر بهمن است. در منطقه دارآباد دو نفر و در منطقه کلکچال هم سه نفر مفقود هستند. پس از بازگشت نیروهای امدادی و خاتمه عملیات می‌توان نسبت به این مسئله نظر داد./ تسنیم

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فدراسیون کوهنوردی بی توجهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۸۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریق در هتل پارسیان کوثر تهران مهار شد

به گزارش همشهری آنلاین، این حادثه که در عصر روز شنبه و در پی عملیات جوشکاری منبع ذخیره آب هتل رخ داده بود، در کمتر از ۱۵ دقیقه به‌طور کامل مهار و خطر سرایت آتش به دیگر طبقات هتل به‌طور کامل برطرف شد.

در این باره بیشتر بدانید:

اولین تصاویر از آتش سوزی هتل معروف در تهران

این حادثه در پی آتش‌گرفتن تعدادی اقلام جعبه مقوایی ظروف یکبارمصرف در طبقه منفی یک هتل پارسیان کوثر رخ داد که با هماهنگی تیم فنی و مهندسی هتل و آتش‌نشانی منطقه ۶ تهران اقدامات ایمنی انجام و آتش به‌طور کامل خاموش شد.

کد خبر 847613 منبع: مهر برچسب‌ها خبر مهم منطقه ۶ آتش‌ نشانی تهران حریق حوادث ایران

دیگر خبرها

  • زارعی: سهمیه ایران در لیگ نخبگان آسیا در سال ۲۰۲۴ تغییری نکرده است
  • چه پوششی مناسب افرادیست که حساسیت فصلی دارند؟
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • کیفیت و بی‌توجهی: دست اندازی در جاده پیشرفت راهسازی ایران
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور
  • حریق در هتل پارسیان کوثر تهران مهار شد
  • نجات گردشگران مفقود شده در مسیر کوهنوردی پردیس
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد
  • وقوع ۳۰ حادثه کوهستان در کرمانشاه/ استان دوم کشور در حوادث کوهستان هستیم