Web Analytics Made Easy - Statcounter

 فرزانه فانی با اشاره به اینکه این دستگاه ازدقت بالایی برخوردار است افزود: امسال به دستور ستاد مبارزه با کرونا و بهزیستی کل کشور برای پیشگیری از کرونا از دستگاه فتورفرکتومتر استفاده می شود که خوشبختانه امسال بهزیستی جزیره با مشارکت سازمان منطقه آزاد کیش پس از چندین ماه و با هدف حفظ پروتکل های بهداشتی موفق به خرید این دستگاه گران‌قیمت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از مزایای خوب این دستگاه عدم ارتباط دست‌ها و یا شی با چشم ها به عنوان یکی از راه های انتقال ویروس است. هم چنین این دستگاه باعث افزایش سرعت معاینه و کم شدن مدت حضور افراد خواهد شد.

وی در خصوص نحوه عملکرد این دستگاه گفت: در صورت تشخیص علایم تنبلی توسط این دستگاه، ما کودک را به اپتومتریست ارجاع می دهیم و پس از آن کودک برای معاینه و درمان جدی تر به متخصص مراجعه خواهد کرد که خوشبختانه متخصص و فوق تخصص چشم 20 روز در ماه را در کلینیک امام علی حاضر هستند. همچنین باید اشاره کرد تشخیص دستگاه نیز 100 نیست و ممکن است خطا داشته باشد که در این صورت ما از خانواده‌ها می‌خواهیم کودک را به اپتومتریست نشان داده تا ازنتیجه معاینه اطمینان حاصل کنند. در رابطه با کودکانی که تنبلی چشم ندارند، اگر خانواده ها خود موردی را احساس می کنند به پزشک مراجعه و مساله را پیگیری کنند.

فانی با تاکید بر توجه جدی خانواده ها به طرح غربالگری تنبلی چشم افزود: گروه سنی 3 تا 6 سال بیشتر مستعد تنبلی چشم است و کودکان در این سن کمتر از عارضه ها شکایت می کنند. علی الخصوص امسال به دلیل شرایط ویژه کرونا و استفاده بیش از اندازه از لوازم الکترونیکی ممکن است آسیب های چشمی بسیاری کودکان را تهدید کرده باشد که این مساله نیازمند توجه ویژه والدین است. در شرایط کرونا و ترس از ابتلا متاسفانه خانواده ها کمتر به مراکز درمان مراجعه می کنند اما این نکته را در نظر داشته باشند که بهزیستی یک کارشناس و اتاق مخصوص را به این امر اختصاص داده است که به طور دائم ضدعفونی می شود و در اتاق تنها کودک به همراه یکی از والدین خود حضور خواهد داشت. همچنین خانواده هایی که تاکنون در این طرح شرکت نکرده اند وکودک بالای شش سال سن دارند، بهترین روش برای معاینه، مراجعه به اپتومتریست یا فوق تخصص چشم است.

وی در ادامه به دیگر اقدامات بهزیستی در این طرح اشاره کرد و گفت: در غربالگری چشم غربالگر پس از ارجاع کودکان با تنبلی چشم به اپتومتریست پیگیر نتیجه معاینه کودک می شود و همچنین تمام این پیگیری ها نیز ثبت سامانه خواهد شد. هدف از این امر اهمیت و تاکید بر موضوع تنبلی چشم است تا خانواده ها بیشتر پیگیر مراحل درمان آن باشند. همچنین بهزیستی در مساله تهیه عینک و درمان های جدی تر، خانواده ها را همراهی خواهد کرد.

فانی در انتها به ضرورت تعیین وقت قبلی با هدف حفظ پروتکل ها اشاره کرد و افزود: والدین برای سنجش بینایی کودکان قبل از مراجعه در خصوص علایم تب، لرز، سرفه،گلو درد، تنگی نفس و سایر علایم سرماخوردگی و یا سابقه تماس با بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا، خودارزیابی انجام داده و در صورت وجود هر یک از علایم از مراجعه خودداری کنند. در غیر این صورت یکی از والدین با در دست داشتن شناسنامه به پایگاه سنجش بینایی اداره بهزیستی کیش مراجعه کند. زیرا به منظور رعایت پروتکل ها تنها حضور یکی از والدین همراه کودک در پایگاه مجاز است.  همچنین استفاده از ماسک و ضدعفونی دست‌های کودک قبل نیز ضروری است.

طرح غربالگری تنبلی چشم ویژه کودکان 3 تا 6 سال،  هر ساله در سراسر کشور از آبان آغاز می‌شود و تا انتهای بهمن ادامه خواهد داشت.  

برچسب‌ها کیش جزیره کیش سازمان منطقه آزاد کیش تنبلی چشم سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی کیش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کیش جزیره کیش سازمان منطقه آزاد کیش تنبلی چشم سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی کیش کیش جزیره کیش سازمان منطقه آزاد کیش تنبلی چشم سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی کیش اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۸۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲

امتداد -  سید عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن گفت: بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، ۱۱۴ هزار و ۸۲۴ فقره انواع تسهیلات ازدواج، فرزندآوری، ودیعه، خرید، تعمیر و ساخت مسکن معادل ۱۶۲ هزار و ۴۶۴ میلیارد ریال در این بانک اعطا شده که از این میزان، ۴۴ هزار و ۸۸۵ فقره تسهیلات معادل ۹۹ هزار و ۳۳۶ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۲ به خانواده‌ها پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، دکتر حسینی با اشاره به اهمیت اجرای سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فرزندآوری و جوانی جمعیت گفت: به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) «تلاش برای افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور و حمایت از خانواده، یکی از ضروری‌ترین فرائض مسئولان و آحاد مردم است» و از این رو حمایت از جوانی جمعیت و فراهم ساختن زمینه‌های تحقق این مهم در کشور از مهمترین وظایف نهادهای اقتصادی تأثیرگذار به ویژه بانک‌هاست.

 

 

مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون در بانک مسکن، مبلغ ۱۷ هزار و ۵۵ میلیارد ریال بابت ۳۴ هزار و ۳۲۰ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری برای تولد فرزندان اول تا پنجم، مبلغ ۸۹ هزار و ۱۰ میلیارد ریال بابت ۶۷ هزار و ۳۵۷ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و مبلغ ۲ هزار و ۵۵۹ میلیارد ریال بابت یک هزار و ۵۴۳ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه، خرید و ساخت مسکن به خانواده‌های دارای تا سه فرزند و همچنین خانواده‌های دارای بیش از سه فرزند(متناسب با تعداد فرزندان) پرداخت شده است.

همچنین طی مدت مذکور با توجه به افزایش سقف تسهیلات خرید و تعمیر مسکن متناسب با تعداد فرزندان زیر ٢٠ سال، نسبت به پرداخت مبلغ ۵۳ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال بابت ۱۱ هزار و ۶۰۴ فقره تسهیلات خرید و تعمیر مسکن نیز در بانک مسکن اقدام شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • دستگاه غربالگری سرطان سینه با قیمت کمتر ساخته شد
  • بهترین و بدترین خاطره معلم کودکان کار
  • دستگاهی برای غربالگری سرطان سینه با قیمت کم‌تر ساخته شد
  • پیگیری ۱۸۴ درخواست در ملاقات مردمی با فرماندار مشهد
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • موزه قجری در کاخ مخصوص
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • اجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس چه بود؟