Web Analytics Made Easy - Statcounter

به دنبال افزایش ناآرامی‌ها در مناطق مرزی اتیوپی با سودان ارتش اتیوپی یگان‌های رزمی خود را در این مناطق تقویت کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، عملیات ارتش اتیوپی در ایالت تیگرای که هم مرز با سودان است،  سبب شد تا ثبات و امنیت مناطق مرزی به هم بخورد و بار دیگر درگیری‌های قومی ( تیگرای با امهره ) و ارضی بر این مناطق حاکم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرکوبی جبهه آزادی بخش تیگرای توسط ارتش اتیوپی این فرصت را در اختیار ارتش سودان قرار داد  تا اراضی این کشور که در تصرف شبه نظامیان این کشور بود،  پس از 25 سال تحت حاکمیت دولت خارطوم قرار دهد. این در حالی است که طی سال‌های گذشته کشاورزان اتیوپی با حمایت شبه نظامیان و ارتش این کشور وارد خاک سودان می‌شدند و از خاک حاصلخیز و منابع آبی مناطق مرزی سودان بهره برداری می‌کردند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

به دنبال نا آرامی‌های اخیر در مرز مشترک سودان با اتیوپی منابع نظامی گفتند: آرامش شکننده‌ای دیروز بر این مناطق حاکم بود و این در حالی است که ارتش اتیوپی به تقویت نیروهای خود درمناطق مرزی این کشور در ایالت‌های تیگرای و امهره اقدام کرده‌ است.

مقامات نظامی سودان به روزنامه « سودان تریبون» گفتند: ارتش اتیوپی در ایالت امهره که هم مرز با استان قضارف سودان است،  به طول 168 کیلومتر رزمایش نظامی برگزار کرده و جنگنده‌های اتیوپی بر فراز این مناطق پرواز می‌کنند.

این مقامات تصریح کردند: روند تقویت نیروهای ارتش اتیوپی در این مناطق همچنان ادامه دارد. این نیروها متعلق به یگان‌های رزمی هستند که در جنگ تیگرای مشارکت داشتند.

آفریقا| از سرگیری مذاکرات سودان و اتیوپی/ درگیری نیروهای مسلح با یکدیگر در سومالی

به دنبال افزایش اختلافات دولت آدیس آبابا با جبهه آزادی بخش تیگرای نخست وزیر اتیوپی آبان ماه گذشته به ارتش این کشور دستور داد با اعزام یگان‌های رزمی خود به ایالت تیگرای عناصر این جبهه را سرکوب کند.

ارتش اتیوپی پس از سه هفته نبرد با عناصر جبهه آزادی بخش تیگرای موفق شد، شهر میکیلی مزکز ایالت تیگرای را تصرف کند. با وجود این ، جبهه آزادی بخش تیگرای اعلام کرد به جنگ علیه ارتش اتیوپی ادامه خواهد داد.  

از آنجایی که شبه نظامیان وابسته به قوم امهره ارتش اتیوپی را در نبرد با جبهه آزادی بخش تیگرای همراهی می‌کردند، این قوم هدف حملات قوم تیگرای قرار گرفته‌است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس جبهه آزادی بخش تیگرای ارتش اتیوپی مناطق مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۸۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه شکاری چابهار یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی در مراسم تکریم، تودیع و معارفه فرماندهان جدید و قدیم پایگاه شکاری برادران شهید دلحامد چابهار که با حضور فرماندهان و جمعی از فرماندهان یگان‌های مستقر در شهرستان کنارک و مسئولان این شهر برگزار شد، گفت: مردم منطقه چابهار و به‌ویژه کنارک از شریف ترین، مهربان‌ترین و وفادارترین مردمان این کشور در استان سیستان و بلوچستان هستند که ثابت کردند در شرایط تحریم استکبار جهانی پای نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و ما به وجود این مردمان افتخار می‌کنیم.

امیرسرتیپ خلبان واحدی در ادامه با بیان اینکه جا به جایی فرماندهان و کارکنان در پایگاه‌ها و یگان‌های نظامی باعث پویایی در آن مجموعه‌ها می‌شود، اظهار کرد: پایگاه شکاری شهید دلحامد چابهار به لحاظ اهمیت و حساسیت یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است و به مدد الهی حضور فرماندهانی لایق، نخبه، کارآمد، توانمند، انقلابی و مسئولیت پذیر در یگان‌های این نیروی الهی باعث پیشرفت نهاجا شده است.

در این مراسم امیرسرتیپ دوم خلبان عبدالله ابکی به سمت فرماندهی جدید پایگاه شهیدان دلحامد منصوب و از خدمات و تلاش‌های امیرسرتیپ دوم خلبان مهدی کرمی تجلیل و قدردانی شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» اعلام کرد
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» تشخیص داد
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • پایگاه شکاری چابهار یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است
  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • پشت‌پرده تغییرات گسترده در ارتش چین
  • دولت آمریکا قصد اعمال تحریم‌هایی علیه یگان‌های نظامی اشغالگران را ندارد
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند