Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، چند تن از ساکنان فازهای ۵ و ۱۱ مسکن مهر شهر جدید پردیس در یاداشتی که به خبرگزاری ارسال کرده اند، به چالش جدی ساکنان این منطقه پرداخته اند که متن کامل آن از نظرتان می‌گذرد:

شهر جدید پردیس و فازهای تازه تأسیس شده آن، سرنوشت محتوم بسیاری از تهرانی‌هایی بود که بی‌تدبیری دولت و نداشتن برنامه مشخص در زمینه مسکن گریبانشان را گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها به امید مسکنی ارزان و برخی ویژگی‌های دیگر از جمله تبلیغ کوهستانی بودن پردیس و طبعاً هوای پاکی که خواهد داشت، حاشیه‌نشینی و همه مشکلاتش را پذیرفتند. اما دریغ از تمامی این به اصطلاح آپشن‌ها...

دریغ و افسوس که اصول شهرسازی در پردیس نیز مانند ساختار کلی حاکم بر معماری و شهرسازی کشور در این دهه‌ها، از توجه به انسان ایرانی مسلمان و تمامی نیازهایش غافل است. مؤلفه ارزانی هم که با فعالیت گسترده دلال‌ها در این شهر جدیدالتاسیس دارد تبدیل به شوخی می‌شود و البته پاکی هوا را هم باید به شوخی‌های دیگرش افزود.

همه این مشکلات را هم که با اغماض بپذیریم (چرا که به هر حال پردیس به نسبت تهران بسیار ارزان است و روزهای پاک بیشتری دارد) حتی به نیازهای جزئی‌تر نیز توجهی نشده است. عمده این مشکلات به دلیل آن است که هنوز مراحل ساخت این فازها نهایی نشده، واحدها به شهروندان واگذار شده است و درخواست خدمات شهری، در مسیر بین شرکت عمران شهر جدید پردیس و شهرداری این شهر گم می‌شود.

یکی از معضلات مهم پردیس حجم زیاد سگ‌های ولگردش (بویژه در فازهای تازه مسکن مهر یعنی فازهای ۵ و ۱۱) است. فارغ از مشکلات بهداشتی و آلودگی صوتی که این سگ‌ها موجبش می‌شوند، وجود آنها خطرات دیگری را هم دربر دارد.

همانطور که اشاره شد در مراحل ساخت این شهرک‌ها توجهی به نیازهای انسان نشده است، فی المثل فازهای جدیدالتاسیس هیچ‌گونه فضای سبز یا پارک‌هایی برای تفریح کودکان و خانواده‌ها طراحی نشده است و کودکان ناچارند در محوطه‌های فازها که در معرض حجم عمده سگ‌های ولگرد قرار دارد، به بازی بپردازند. به دفعات نیز مشاهده شده که این سگ‌ها به عابران حمله‌ور شده‌اند، البته گویا خطر چندانی ندارند، به شرط آنکه عابر بداند چگونه با این سگ‌ها مواجه شود.

درخواست‌های بسیار مردم بویژه در فازهای ۵ و ۱۱ از شهرداری پردیس برای جمع آوری سگ‌های ولگرد ماه‌هاست بدون نتیجه مانده است. مأموران و مسئولان شهرداری در پاسخ به این درخواست‌ها مدام منت می‌گذارند که «شرکت عمران شهر جدید پردیس هنوز فازهای ۵ و ۱۱ را به شهرداری تحویل نداده و ما مسئولیتی نداریم اما شهرداری برای آسایش مردم نسبت به جمع آوری آنها اقدام می‌کند.» اما دریغ از کوچک‌ترین اقدامی برای جمع آوری این سگ‌ها، گویی آنها تنها وظیفه‌شان منت گذاشتن است. مسئولان شهری پردیس کلاً اعتماد به نفس بالایی دارند. آنها با وجود تمامی این مشکلات زمین مانده، خود را مشغول به برگزاری مسابقات عکاسی و… می‌کنند و دریغ از شنیدن صدای شهروندان.

پاسخ و واکنش دیگر آنها نیز حیرت آور بود: «انجمن دفاع از حیوانات نمی‌گذارد ما سگ‌های ولگرد را جمع آوری کنیم.» این پاسخ صرفاً برای سلب مسئولیت از خود مطرح شده و نادرستی آن واضح و مبرهن است. مگر انجمن‌های دفاع از حقوق حیوانات چه قدرتی دارند که بخواهند از کار یک شهرداری در بهبود وضعیت محل زیست مردم جلوگیری کنند؟

آخرین پاسخ و واکنش آنها نسبت به این درخواست این بود که شهرداری جمع آوری سگ‌ها را از فاز یک آغاز کرده و انشاالله به زودی نیز فازهای پنج و یازده پاکسازی خواهند شد. اما این نیز وعده سرخرمن بود و حتی دریغ از جمع آوری یک قلاده سگ ولگرد از فاز یک.

سوال اینجاست که اگر پروژه آماده سازی و اتمام فازهای جدیدالتاسیس پردیس (همان مسکن مهرها) به پایان نرسیده به چه دلیل این واحدها به مردم واگذار شده است؟ اگر به پایان رسیده پس چرا شهرداری پردیس از خود در برابر وظیفه‌اش سلب مسئولیت می‌کند و ناچار به دروغگویی می‌شود؟

حاشیه‌نشین‌ها فراموش شدگانی هستند که کمترین اهمیتی حتی برای مسئولان محلی هم ندارند. چرا باید شهرداری پردیس به این جماعت فراموش شده (ساکنان فازهای پنج و یازده حتی به نسبت فاز یک پردیس هم حاشیه نشین محسوب می‌شوند) کمترین توجهی بکند و زمان خود را برای آنها هدر دهد؟ این جماعت اگر اهمیتی داشتند که حاشیه‌نشین نمی‌شدند. حاشیه نشین صدایش شنیده نمی‌شود، به همین دلیل اهمیتی ندارد که به آنها وعده سرخرمن داده شود.

کد خبر 5104794

منبع: مهر

کلیدواژه: شهر جدید پردیس شرکت عمران شهرهای جدید شهرداری پردیس استانداری تهران اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران ویروس کرونا لایحه بودجه ۱۴۰۰ بانک مرکزی ایران قیمت دلار وزارت جهاد کشاورزی شاخص کل بورس اقتصاد چین بازار سهام اقتصاد انگلستان مصرف گاز قیمت نفت قیمت یورو قیمت طلا بازار سهام اسیا شهر جدید پردیس فازهای ۵ و ۱۱ سگ های ولگرد حاشیه نشین جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۸۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با تقدیر از مدیریت مجموعه تفریحی سپاهان گفت: مدیریت هماهنگ شهری در این شرکت به خوبی صورت گرفت و شاهد همکاری فراجا، میراث فرهنگی، سازمان‌های شهری در کنار هم هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، عباس حاج‌رسولی‌ها امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت‌_ در آیین بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور و ۱۵ پروژه خدماتی، گردشگری و ورزشی در مجمتع گردشگری صفه، با اشاره به سالروز تاسیس شوراها اظهار کرد: یکی از زیبایی‌های جمهوری اسلامی، مردم سالاری است و مصداق بارز آن شوراها است.

وی افزود: در هر دوره شورایی، منتخبان مردم چهار سال در خدمت آن‌ها هستند و با انتخاب شهردار که در راس ۱۵ منطقه شهری و ۱۵ سازمان شهری قرار دارد، این مردم‌سالاری را در عرصه شهری تجلی می‌دهند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: امروز شاهد اقدامات و دستاوردهای شهرداری در حوزه تقویت گردشگری نصف جهان هستیم؛ در شورای اسلامی شهر نیز کمیته گردشگری داریم که هدف ما توسعه گردشگری و توجه به این بخش است و لذا در مقطعی ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این امر اختصاص یافت.

حاج‌رسولی‌ها با تقدیر از مدیریت مجموعه تفریحی سپاهان خاطر نشان کرد: مدیریت هماهنگ شهری در این شرکت به خوبی صورت گرفت و شاهد همکاری فراجا، میراث فرهنگی، سازمان‌های شهری در کنار هم هستیم.

وی گفت: ما در اصفهان برای خودمان تصمیم می‌گیریم و این زیبایی کار شورایی است؛ در مدت ۱.۵ سال دیگر مردم مجدد شورای دیگری را انتخاب می‌کنند و هر حرکتی در این شهربا پشتوانه انتخابات مردمی انجام می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ویژگی‌های منحصر به‌فرد مجموعه کوه نور تصریح کرد: چنین مجموعه‌ای نه تنها در ایران، بلکه حتی در کشورهای دیگر ندیده‌ام.

کد خبر 749181

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه سرگردان و متزلزل شدند
  • ۱۷۶ پروژه عمران شهری طی ۲ سال گذشته در استان زنجان اجرا شد
  • ارتقای شاخص‌های عمران شهری بجنورد نیازمند ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار
  • تعدادی از واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند تحویل می‌شود
  • ۱۰۰۰ قطعه زمین در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت آماده سازی شد
  • انعقاد قرارداد ساخت ۳ هزار مسکن در شهر امیرکبیر
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • هزینه مسکن ملی پرند متری ۱۰ میلیون تومان برآورد می شود
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد