Web Analytics Made Easy - Statcounter

هواشناسی مازندران از ثبت دمای ۱۹ درجه زیر صفر در " بلده " شهرستان نور خبر داد ، سرمایی که فراتر از پیش بینی‌های هواشناسی بوده و یخبندان شدیدی را در روز نخست هفته دوم زمستانی بر مناطق کوهستانی حاکم کرد.

هواشناسی مازندران در پیش بینی های پنج روزه ای که به صورت روزانه ارائه می کند ، دمای هوای بلده نور را برای بامداد شنبه ۱۰ درجه زیر صفر پیش بینی کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داده های هواشناسی مازندران همچنین نشان می دهد که بامداد امروز دمای هوا در کجور به حدود ۱۵ درجه زیر سفر رسید . سیاه بیشه هم دمای منفی ۱۱ درجه را پشت سر گذاشت ، آلاشت دمای تقریبی ۱۰ درجه زیر صفر را تجربه کرد و و کیاسر هم با دمای ۷ درجه زیر صفر با نخستین یخبندان زمستانی مواجه و دمای هوا در پل سفید هم ۳.۵ درجه زیر صفر ثبت شد.

پیش از این هواشناسی مازندران و دستگاه های خدمات رسان ذیربط و مدیریت بحران نسبت به ورود سامانه بارشی و سرد به شهروندان هشدار داده بودند ولی میزان بارش برف در مناطق کوهستانی و سرمای بامداد شنبه فراتر از حد انتظار بوده است.

کارشناس پیش بینی اداره‌کل هواشناسی مازندران در باره سرمای نسبتا غافلگیر کننده برای مناطق کوهستانی استان به خبرنگار ایرنا گفت : صبح امروز شهر بلده شهرستان نور با دمای ۱۹ درجه سانتیگراد زیر صفر علاوه بر ثبت سردترین دمای سال جاری ، سردترین ایستگاه هواشناسی استان برای امروز بود.

مرتضی فرجی با بیان اینکه ممکن است در نقاط بالادست دما به مراتب سردتر بوده باشد ، توضیح داد : ثبت دما برای هواشناسی بر پایه ایستگاه های هواشناسی و باران سنجی است.

وی از شهرستان تنکابن با دمای ۱۱ درجه سانتی گراد بالای صفر به عنوان گرم ترین نقطه مازندران طی ۲۴ ساعت گذشته یاد کرد و گفت که دمای هوا در بقیه مناطق جلگه ای استان بین ۶ تا ۸ درجه در نوسان بوده است.

ساری ، رکورددار برف

فرجی بیشترین میزان بارش برف ثبت شده را مربوط به ارتفاعات " ورکی " شهرستان ساری عنوان کرد و گفت که ارتفاع برف در این منطقه به ۶۶ سانتی متر رسیده است.

وی افزود : شانه تراش تنکابن با ۶۰ سانتی متر و " دونا اولیا " شهرستان نور و ارتفاعات بابل با ۵۸ سانتی ، بیشترین میزان بارش برف را ثبت کردند.

کارشناس پیش بینی هواشناسی مازندران همچنین بیشترین میزان بارش باران را مربوط به شهر قائمشهر اعلام کرد و گفت : قائمشهر با تجربه بارش ۶۰ میلی متری ، بالاترین میزان بارندگی را طی ۴۸ ساعت اخیر به خود اختصاص داده است.

وی میزان بارش باران در ساری مرکز مازندران را ۵۷ میلی متر اعلام کرد و افزود : نوشهر هم با ۵۴ میلی متر ، پس از ساری بیشترین میزان بارش باران را داشت.

پیش‌بینی یخبندان در جلگه

کارشناس هواشناسی مازندران همچنین به پیش‌بینی شرایط جوی برای روزهای آینده اشاره کرد و گفت : امشب علاوه بر مناطق کوهستانی ، مناطق جلگه ای مازندران هم شب سرد و تقریبا یخبندان را تجربه خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ساری صبح امروز دمای حدود سه درجه بالای صفر را پشت سر گذاشت ، افزود : پیش بینی می شود دمای هوا امشب در مرکز استان تا ۳ درجه زیر صفر کاهش یابد.

او ادامه داد: با توجه به بارش سنگین برف و نشست سرما در ارتفاعات ، برای دیگر ماطق جلگه ای استان نیز در روزهای آینده ثبات شرایط جوی سرد در ساعات شب و افزایش محسوس دما در روز پیش بینی می شود. دما هوا مناطق جلگه ای و ساحلی نیز تا اواسط هفته سه تا پنج درجه افزایش می یابد.

کارشناس هواشناسی مازندران در عین حال نخستین سرمای جدی استان را برای بخش کشاورزی استان بی خسارت توصیف کرد و توضیح داد : با توجه به این اکنون اواخر فصل برداشت میوه های زمستانی و مرکبات است ، سرما خسارتی بر این بخش ندارد و ممکن است خسارت جزیی به نهال ها و شاخه های کوتاه درختان وارد شود و بر اثر یخ زدگی دچار شکستگی شوند.

فرجی در عین حال نسبت به ورود سرما به مناطق جلگه ای طی امشب و بامداد یکشنبه هشدار داد و گفت : لازم است مجموعه های گلخانه ای نسبت به بررسی مستمر دمای هوا گلخانه ها جدی بوده و تمهیدات لازم را برای گرم نگه داشتن سالن‌ها داشته باشند.

کارشناس هواشناسی مازندران اثر بارش برف و باران را بر دریای خزر هم مورد تحلیل قرار داد و گفت : شرایط دریای خزر برای صبح تا ظهر روزهای آینده مواج خواهد بود و برای فعالیت دریایی مناسب نیست ولی در ساعات بعد از ظهر از ارتفاع امواج کاسته شده و برای فعالیت دریایی مناسب است.

وی افزود : طبق پیش بینی هواشناسی تا روز سه شنبه جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما در استان حاکم است و پدیده جوی خاصی وجود ندارد./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بیشترین میزان بارش هواشناسی مازندران مناطق کوهستانی مناطق جلگه ای درجه زیر صفر مازندران هم دمای هوا بارش برف پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۹۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان کرمان دوباره آبی شد

 

 

مریم سلاجقه با اعلام اینکه هم اکنون آسمان استان کرمان کمی ابری تا ابریست، گفت: برای امروز و فردا جوی نسبتا آرام و پایداردر سطح استان پیش بینی می شود.
 
وی افزود:برای روز سه شنبه وزش باد نسبتا شدیددر برخی مناطق استان داریم و بارش های ضعیف در ارتفاعات شمال و شمال غرب استان دور از انتظار نیست.

سلاجقه تصریح کرد:طی ۲۴ ساعت گذشته میانده جیرفت و فیض آباد با ۲ میلیمتر بیشترین میزان  بارندگی را  داشته اند. 

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی  استان کرمان  تصریح کرد:فهرج  در ۲۴  ساعت گذشته با دمای ۳۷  درجه سانتیگراد، گرم‌ترین  و لاله زار با دمای صفر درجه سانتیگراد  خنک ترین مناطق استان کرمان به ثبت رسیده اند.
 

 سلاجقه حداقل دمای امروز شهر کرمان را ۱۱ درجه سانتیگراد اعلام کرد و بیان داشت: امروز دمای کرمان در گرم‌ترین ساعات خود به ۲۴ درجه سانتیگراد می‌رسد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • کاهش دما و بارش باران در راه مشهد
  • تقویت سامانه بارشی در آذربایجان غربی/دمای هوا ۵ درجه کاهش می یابد
  • تداوم بارش‌ها و کاهش دما در نقاط مختلف کشور
  • زنجانی‌ها منتظر بارش تگرگ باشند
  • روند افزایش دمای هوا در خراسان رضوی تا چهارشنبه ادامه دارد
  • گرم‌ترین و سردترین نقطه استان کرمان کدامند؟
  • گردمترین و سردترین نقطه استان کرمان کدامند؟
  • پیش بینی افزایش نسبی و تدریجی دما در استان گلستان
  • آسمان کرمان دوباره آبی شد
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری و کاهش ۷ درجه‌ای دمای البرز