Web Analytics Made Easy - Statcounter

روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش فارس در خبری که شنبه ششم دی‌ماه در این زمینه منتشر کرد از قول علیرضا رحیمی عنوان کرد: استان فارس در سال گذشته با جذب ۱۲۷ طلبه در بخش جذب طلاب وظیفه رتبه دوم کشور را کسب کرده است.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش کشور، گفت: اولین دوره آموزشی در کشور برای روحانیون شاغل در آموزش و پرورش فارس، با حضور شماری از  اعضای ستاد همکاری حوزه‌های علمیه در آموزش و پرورش فارس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امکانات نهادهای پرورشی در اختیار یکدیگر قرار گیرد

رحیمی افزود: همکاری‌ها در این زمینه باید تکاملی باشد و ضروری است امکانات نهادهای حوزوی همچون اداره اوقاف، سازمان تبلیغات، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، حوزه‌های خواهران و آموزش و پرورش در اختیار یکدیگر قرار گیرد.

 وی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها باید در نهادینه‌کردن تربیت طبق سند تحول بنیادین همکاری کنند، ابراز کرد: ظرفیت‌سازی به این معناست که وقتی می‌خواهیم دانش‌آموزان را برای ورود به حوزه علمیه تشویق کنیم، مدیر مدرسه نظر دانش‌آموزان را تغییر ندهد و یا اگر طلاب خواستند خدمت آموزشی انجام دهند، نگویند افراد دارای مدرک دکتری نیز بیکار هستند و اولویت با آنان است.

مدارس معارف توسعه یابد

رحیمی ادامه داد: باتوجه به اینکه اولویت اول و علاقه مندی تعداد زیادی از دانش آموزان استان، مدارس معارف و علوم اسلامی بوده است، باید امکانات توسعه این مدارس فراهم شود.

استاندار فارس نیز در دیدار با معاون پژوهش و برنامه‌ریزی ستاد همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش‌وپرورش کشور با بیان اینکه توسعه مدارس امین نتایج خوبی دربر خواهد داشت، فعالیت این مدارس را در نقاط آسیب‌پذیر از جمله ضرورت‌های کاری در حوزه آموزش و پرورش عنوان کرد.

عنایت‌الله رحیمی با اشاره به مطالبات رهبری درخصوص تربیت نسل جدید گفت: نسل جدید با شرایط نسل‌های گذشته مواجه نیست و در سند تحول در آموزش و پرورش، اهداف خوبی ترسیم شده و بر همین اساس توسعه مدارس امین نتایج خوبی خواهد داشت.

فعالیت مدارس امین در نقاط آسیب‌پذیر باعث مصون‌سازی جامعه می‌شود

استاندار فارس، فعالیت مدارس امین در نقاط آسیب‌پذیر را از جمله ضرورت‌های کاری بیان کرد و گفت: در شهرهای جدید و مناطق خاص فعالیت این مدارس موجب مصون‌سازی می‌شود.

رحیمی خواستار استفاده از توان دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه شد و گفت: نتایج اجرایی مدارس امین در نقاط مختلف استان فارس باید مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد.

وی بیان کرد: پیشینه تاریخی و فرهنگی فارس ظرفیت خوبی برای توسعه خدمات آموزشی ایجاد کرده و در این خصوص فعالیت مدارس علمیه تأثیرگذار بوده است.

در حال حاضر ۲ هزار و ۶۵۰ مدرسه امین در کشور فعالیت می کنند.

مدارس امین، طرحی است که برپایه آن روحانیون حدود 30 ساعت در هفته، در مدارس فعالیت فرهنگی و تربیتی دارند و برای این هدف روحانیون باید متناسب با نیازهای پایه های تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم آموزش ببینند و گزینش شوند.
روحانیون پس از گذراندن دوره های آموزشی و تخصصی و اخذ مدرک، در مدارس متقاضی اجرای طرح امین حضور پیدا می کنند و در این مدارس برنامه ای براساس توافق آموزش و پرورش تعریف و حیطه کاری روحانیون مشخص می شود تا موازی کاری و تداخلی با سایر برنامه های مدرسه ایجاد نشود.

برچسب‌ها حوزه علميه علیرضا رحیمی اداره کل آموزش و پرورش فارس شیراز عنایت الله رحیمی فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه علیرضا رحیمی اداره کل آموزش و پرورش فارس شیراز عنایت الله رحیمی فارس حوزه علميه علیرضا رحیمی اداره کل آموزش و پرورش فارس شیراز عنایت الله رحیمی فارس اخبار کنکور آموزش و پرورش فارس حوزه های علمیه مدارس امین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۹۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابطال مجوز فعالیت نانوایی های بی کیفیت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سید ولی الله موسوی بیان کرد: دستگاه‌های مرتبط با حوزه نان در یک مهلت مقرر باید کیفیت نان را به حد قابل قبول برسانند، زیرا در وضعیت فعلی رضایت از کیفیت نان در بین شهروندان پایین است.

وی ادامه داد: بازرسی‌ها باید به صورت مداوم از نانوایی‌ها انجام و ظرف مدت یکماه نانوایانی که نان بی‌کیفیت پخت می‌کنند شناسایی و معرفی شوند.

فرماندار بهبهان اتحادیه نانوایان را ملزم کرد آموزش را جدی بگیرند و ضمن ارایه آموزش‌های لازم به تمام کارکنان نانوایی‌ها، صدور مجوز نانوایی به کسب آموزش و مهارت از اداره فنی و حرفه‌ای منوط شود.

فرماندار بهبهان از اداره صنعت، معدن وتجارت این شهرستان خواست بسته‌بندی‌های غیرمجاز نان که مجوزی از بهداشت، استاندارد و دیگر نهاد‌های مربوطه ندارند را در راستای رعایت بهداشت شهروندان جمع آوری کنند.

تنظیم و رعایت ساعت پخت نانوایی‌ها، صدور مجوز جدید در نقاط فاقد نانوایی، جابجایی نانوایی‌ها طبق دستورالعمل و ایجاد تنوع در پخت نان‌های مختلف از دیگر نکات مورد تاکید فرماندار بهبهان بود.

پخت نان باکیفیت به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم خوزستان مطرح است.

دیگر خبرها

  • ابطال مجوز فعالیت نانوایی های بی کیفیت
  • اصلاح قانون تاسیس مدارس غیردولتی گرفتن مجوز برای مسئولان را محدود می‌کند
  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • برخورد قانونی با معلم بلاگر‌ها در مدارس
  • ارتقای کیفیت آموزش و پیشرفت علمی با جذب دانشجویان بین الملل
  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی
  • کلید حل تمام مسائل کشور در دل تعلیم و تربیت نهفته است
  • فیروزآباد با ۱۰۴ میلی متر پیشتاز بارندگی اخیر فارس
  • ۴۰۶ هزار نفر در آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش شرکت کردند
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر