Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرادی حقیقی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، گفت: فرهنگسازی و اطلاع‌رسانی راهکاری مؤثر در جلب مشارکت مردم در حفاظت از عرصه‌های ملی در مقابله با تصرف، تخریب و آتش‌سوزی محسوب می‌شود.

او ادامه داد: برای تحقق بخشیدن به امر حفاظت از منابع طبیعی، مشارکت، همکاری و همراهی مستمر مردم با مجموعه منابع طبیعی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است که در این خصوص مقوله آموزش و اطلاع‌رسانی می‌تواند مشارکت‌پذیری مردم را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفر مرادی حقیقی بیان کرد: در این مسیر رسانه‌های جمعی بویژه رسانه ملی می‌توانند با نقش آفرینی خود افکار عمومی را به لزوم حفظ منابع طبیعی هدایت کنند و همچنین فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی نیز نقش به سزایی در این خصوص خواهند داشت.

این مسئول منابع طبیعی استان سمنان از عموم مردم و گردشگران درخواست کرد: هنگام مراجعه به طبیعت و جنگل‌های استان سمنان حتماً نکات ایمنی را مدنظر قرار داده و از روشن کردن آتش، رها کردن ته سیگار و اجسام شیشه‌ای به جِد خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش‌سوزی مراتب را فوراً از طریق سامانه ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اطلاع دهند.

انتهای پیام / گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی گردشگری منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۵۹۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسین حبیبی در جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات اسلامشهر که با حضور مسعود اسماعیل بیگی جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: با تلاش‌های رئیس و اعضای ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات اسلامشهر و مشارکت اقشار مختلف مردم و خیرین شهرستان، سال گذشته تعهدی که برای کمک به ساخت صحن عقیله بنی هاشم (س) در کربلای معلی تعیین شده بود به طور کامل محقق شد.

فرماندار اسلامشهر با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در خصوص نحوه امکان مشارکت مردم در این امر مقدس افزود: مردم اسلامشهر دلباخته و شیفته اهل بیت علیهم السلام هستند و بحمدا… سال گذشته با اقدامات تبلیغی خوبی که در قالب پویش《دعوت به بهشت》صورت گرفت، شاهد مشارکت قابل توجه مردم در زمینه کمک به بازسازی عتبات عالیات بودیم.

وی افزود: امیدواریم این روند در سال جاری نیز تداوم یابد.

کد خبر 6088700

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران | بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می دهد؟ | ۹۵ درصد حریق ها عامل انسانی دارد
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه
  • کشف ۱۳ تن چوب تاغ قاچاق در استان سمنان/۱۱ متخلف دستگیر شدند
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است
  • مشارکت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مرکز آموزش قدس سپاه همدان برای تولید و کاشت نهال
  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند