Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@19:04:46 GMT

آزادی جهان اسلام؛ مدیون حاج قاسم است

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۶۰۰۹۹

آزادی جهان اسلام؛ مدیون حاج قاسم است

حجت‌الاسلام خزاعی با بیان این‌که تمام جغرافیای جهان اسلام به ویژه منطقه خاورمیانه آزادی امروز خودشان را مدیون شهید سلیمانی هستند گفت: بایدن را مانند ترامپ، قاتل شهید سلیمانی می‌دانیم چراکه او شهادت شهید سلمیانی را تأیید و از این اقدام اظهار خوشحالی کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین عباسعلی خزاعی امام جمعه نهبندان در گفت‌وگو با خاورستان، در مورد سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: شهید سلیمانی به واسطه این‌که از طبقه محروم جامعه برخواسته و با محرومیت رشد کرده بود و تمام وقت به معنای حقیقی کلمه در خدمت مردم نه‌تنها ایران بلکه سایر کشورهای مسلمان بود؛ به سردار دل‌ها معروف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمام جهان اسلام آزادی‌اش را مدیون شهید سلیمانی است

وی افزود: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی جهانی فکر می‌کرد و تمام جغرافیای جهان اسلام به ویژه منطقه خاورمیانه آزادی امروز خودشان را مدیون شهید سلیمانی هستند.

امام جمعه نهبندان بیان کرد: تمام کارهایی که شهید سلیمانی انجام می‌داد برای مردم، از روی اخلاص و برای رضای خدا بود و مردم نتیجه کارهای شهید سلیمانی را لمس می‌کردند چراکه سردار سلیمانی به معنای حقیقی کلمه، مردمی بود و برای مردم کار می‌کرد و سردار دل‌ها نام گرفت.

حجت‌الاسلام خزاعی عنوان کرد: وقتی که شهادت سردار سلیمانی اعلام شد و ملت ایران تشییع میلیونی سردار سلیمانی را رقم زدند؛ مردم با حضور باشکوه خود نشان دادند که سردار سلیمانی به معنای واقعی کلمه سردار دل‌ها است چراکه از میان مردم برخواسته، برای مردم بود و برای مردم به شهادت رسید.

پیام‌های حضور میلیونی مردم در تشییع شهید سلیمانی

وی به تشییع باشکوه سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: حضور میلیونی مردم در این مراسم چندین پیام داشت اول این‌که مردم تنفر و انزجار خود را از استکبار جهانی و به طور خاص آمریکا و ترامپ اعلام کردند. پیام دوم احترام به سردار شهید و تشکر از خدماتی که این شهید در دوره دفاع مقدس و بعد از آن برای دفاع از حرم انجام داده بود. پیام بعدی، ادامه راه شهید سلیمانی بود چراکه تمام مردم، زن و مرد، پیر و جوان یکپارچه فریاد برآوردند که ما همه شهید سلیمانی هستیم و می‌خواستند ضمن تنفر و انزجار از دشمن و تشکر از شهید سلمانی بگویند و به دنیا اعلام کنند که راه شهید سلیمانی ادامه دارد.

امام جمعه نهبندان با بیان این‌که بعد از گذشت یکسال از شهادت سردار سلیمانی، راه شهید ادامه پیدا کرده، عنوان کرد: در راه مقاومت هیچ توقفی به وجود نیامده بلکه راه شهید سلیمانی با راهبردهای جدیدتری ادامه پیدا کرده است.

ولایت‌مداری مهم‌ترین ویژگی شهید سلیمانی

حجت‌الاسلام خزاعی در مورد مهمترین ویژگی شهید سلیمانی، اظهار کرد: مهمترین ویژگی شهید سلیمانی که باید برای همه درس باشد ولایت مداری ایشان بود. بسیاری از افراد و بزرگان وصیت نامه‌هایی نوشتند اما می‌توان گفت بعد از وصیت نامه سیاسی الهی حضرت امام خمینی(ره) جامع‌ترین وصیت نامه سیاسی الهی، وصیت‌نامه سیاسی الهی حاج قاسم سلیمانی است که در این وصیت نامه بخش مهمی را ایشان به تبعیت از ولایت فقیه و مقام معظم رهبری اختصاص می‌دهد حتی زمانی که خودش نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی در دوران حیات خود مطیع امر و سرباز ولی فقیه بود و این اطاعت را برای بعد از خودش نیز وصیت کرد.

امام جمعه نهبندان افزود: مهمترین ویژگی شهید سلیمانی علاوه بر اخلاص، مردم داری، خدمت به مردم و جهاد در راه خدا بحث ولایت مداری، ولایت‌پذیری و تبعیت از ولی فقیه بود.

هراس دشمن از حاج قاسم

حجت‌الاسلام خزاعی به هراس دشمن از سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: هراس دشمن از سردارسلیمانی به این دلیل بود که سردار سلیمانی با هوشیاری، تمام نقشه‌های دشمنان و تمام هزینه‌هایی که در کشورهای مختلف کرده بودند را نقش بر آب کرد.

وی تصریح کرد: دشمن، شهید سلیمانی را عامل شکست برنامه‌های خودش می‌دانست و به همین دلیل بود که شخص رئیس جمهور آمریکا دستور ترور سردار سلیمانی را داد و این برای شهید سلیمانی یک عظمت و افتخار است که به دست شقی‌ترین افراد به فیض عظیم شهادت نائل آمد و از این جهت نام و یاد شهید سلیمانی ماندگار است چراکه توطئه‌های استکبار جهانی را در منطقه خاورمیانه از بین برد.

حتما سیلی محکم را خواهیم زد

امام جمعه نهبندان با اشاره به حمله موشکی به پایگاه عین‌الاسد و سخن مقام معظم رهبری در خصوص سیلی محکم، بیان کرد: مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند بزرگترین انتقام در برابر خون شهید سلیمانی خارج کردن آمریکا از منطقه خواهد بود که الحمدلله در حال حاضر شرایط اینگونه است و آمریکایی‌ها هیچ آرامشی در عراق ندارند.

حجت‌الاسلام خزاعی تصریح کرد: امکان نداشت مجلس عراق خروج آمریکایی‌ها از منطقه را تصویب کند اما بعد از شهادت شهیدان سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهانشان، مجلس عراق اخراج آمریکایی‌ها از منطقه را تصویب کرد و این بزرگترین ضربه برای آمریکا بود.

وی بیان کرد: امروز دولت عراق از طریق افکار عمومی، جناح‌ها، حشدالشعبی و مومنین تحت فشارهای بسیار سختی است که باید این قانون را اجرایی کند و زمینه خارج کردن آمریکایی‌ها را از منطقه فراهم کند ضمن این‌که تعداد زیادی از آمریکایی‌ها از منطقه خارج شده و در حال حاضر آمریکایی‌ها در سفارت خودشان امنیت ندارند و هر روز آماج حملات راکت غیبی قرار می‌گیرند.

امام جمعه نهبندان با بیان این‌که مبدا این راکت‌های غیبی مشخص نیست کجاست ادامه داد: این حملات راکتی می‌تواند یکی از پیامدهای شهادت سردار سلیمانی باشد چراکه امروز آمریکایی‌ها در عراق به هیچ وجه امنیت ندارند و روزی مجبور به ترک منطقه خواهند شد و این بزرگترین انتقام از آمریکایی‌ها است. 

حجت‌الاسلام خزاعی عنوان کرد: حتما سیلی بزرگتری از عین‌الاسد بعد از خروج آمریکایی‌ها از منطقه به آن‌ها نواخته خواهد شد.

بایدن مانند ترامپ، قاتل شهید سلیمانی است

وی در خصوص مذاکره با قاتل سردار سلیمانی، تصریح کرد: بایدن و ترامپ هیچ‌گونه تفاوتی با یکدیگر ندارند؛ بایدن قبل از ترامپ ،هم‌حزبی اوباما بوده است. در دولت اوباما مذاکره شد اما چه نتیجه‌ای از مذاکره با دولت اوباما که هم‌حزبی با بایدن بوده به دست آمده که می‌خواهد از مذاکره با بایدن به دست بیاید؟ لذا ما بایدن را مانند ترامپ، قاتل شهید سلیمانی می‌دانیم چراکه او شهادت شهید سلمیانی را تأیید و از این اقدام اظهار خوشحالی کرده است.

امام جمعه نهبندان افزود: افرادی که دم از مذاکره می‌زنند باید از گذشته درس عبرت بگیرند و بدانند که دشمن با مذاکره به حرف ما گوش نمی‌دهد مگر این‌که از داشته‌ها و اعتقادات خودمان دست برداریم که این برای ملت ایران امکان ندارد.

امت حزب‌الله اجازه مذاکرات شکست خورده دیگری را نمی‌دهند

حجت‌الاسلام خزاعی بیان کرد: امت حزب الله این اجازه را نخواهند داد که مذاکرات شکست خورده دیگری صورت بگیرد. امیدواریم مذاکره کنندگان نیز از مذاکرات گذشته خودشان و این خسارت محضی که بر کشور وارد شد تجربه کرده باشند.

وی با بیان این‌که راهبرد شهید سلیمانی راهبرد مقاومت بود، تاکید کرد: تابحال مذاکره با کشورهای غربی به هیچ وجه جواب نداده است. 70 سال است که این کشورها، فلسطین را اشغال کردند و هر سال و در تمام دهه‌ها نیز مذاکره انجام شده است. مذاکره هیچ گونه فایده‌ای برای ملت فلسطین نداشته است.

مقاومت، راهبرد شهید سلیمانی بود

امام جمعه نهبندان تصریح کرد: اگر شهید حاج قاسم سلیمانی حضور داشتند حتما مانند دوران حیات مقدس خودش راهبرد مقاومت را در مقابل دشمنان ادامه می‌داد و مذاکره را نفی می‌کرد.

حجت‌الاسلام خزاعی تاکید کرد: لازم است مذاکره کنندگان به توصیه‌های مقام معظم رهبری به عنوان دلسوزترین فرد و حامی نظام جمهوری اسلامی و دولت توجه کرده و فرمایشات ایشان را در خصوص مذاکره و این که به غربی‌ها نباید اعتماد کرد و ده‌ها توصیه دیگر را یکبار دیگر مرور کنند چراکه فرمایشات مقام معظم رهبری می‌تواند برای آن‌هایی که دم از مذاکره میزنند راهگشا باشد چون خواهند دید مذاکره با غربی‌ها برای آن‌ها سودی ندارد، آنچنان که تاکنون نداشته است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: آمریکایی ها از منطقه ویژگی شهید سلیمانی حجت الاسلام خزاعی امام جمعه نهبندان حاج قاسم سلیمانی مقام معظم رهبری سردار سلیمانی سردار دل ها جهان اسلام وصیت نامه برای مردم راه شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۰۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند

به گزارش جماران؛ سردار فدوی با اشاره به مبارزات حضرت امام خمینی (ره) با آمریکا و رژیم صهیونیستی گفت: ۶۰ سال پیش با شروع نهضت اسلامی، امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد و بعد از ۶۰ سال بیش از ۹۲ درصد از کشور‌های جهان همان مطلبی که ایشان مطرح کرده بودند را در ۲۰۰ روز گذشته تکرار کردند.

تسنیم نوشت: جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به نقش شهید حجازی در محور مقاومت اظهار کرد: او یکی از عزیزانی است که تاثیرگذاری‌اش در جبهه مقاومت به قدری بود که عزیزان مقاومت هر مرتبه اثر خاص وجودی او را مرتباً تکرار می‌کردند.

سردار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران عصر امروزدر سومین سالگرد شهادت سردار شهید سید محمد حجازی که در شهرک شهید محلاتی تهران برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از ما از نظر سنی نسبت به شناخت شهید حجازی اطلاعات کافی نداریم، چون شهید حجازی چند سال از ما بزرگ‌تر بود و او پاسداری از انقلاب اسلامی را از زمان مبارزه با طاغوت را آغاز کرد.

وی ادامه داد: او به نحو احسن تمام مراحلی را که می‌بایست طی کند تا به مرتبه اعلای شهادت برسد، طی کرد و در همه این مراتب و همه سال‌های طولانی مراقبت از خود شاخصه بزرگی بود که او داشت.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به نقش شهید حجازی در محور مقاومت اظهار کرد: او یکی از عزیزانی است که تاثیرگذاری‌اش در جبهه مقاومت به قدری بود که عزیزان مقاومت هر مرتبه اثر خاص وجودی او را مرتباً تکرار می‌کردند.

وی با اشاره به حضور سردار حجازی به‌عنوان فرمانده نیروی مقاومت بسیج افزود: هنگامی که شهید حجازی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بود از آنجا به رده یک نیرو رفت و نه در رده ستاد نیرو بلکه در رده یک نیرو شروع به کار کرد که حضور بیش از ۷ ساله او برکات بسیاری داشت.

سردار فدوی اظهار کرد: شهدا و شهید حجازی در اعلی علیین و مراتب بالا قرار دارند که ذهن ما به آنجا خطور نمی‌کند، ولی ما می‌توانیم از شهید حجازی و سایر شهدا مدد بجوییم که ما هم بتوانیم از وجود آن‌ها بهره ببریم.

وی افزود: البته باید بررسی کنیم که آن‌ها چه اقداماتی انجام دادند که موجب شد تا به چنین رتبه‌ای برسند و با الگو گرفتن از این اقدامات به چنین مراتبی برسیم.

سردار فدوی با بیان اینکه باید شهیدانی همچون حجازی را الگوی خود قرار بدهیم تصریح کرد: شهید حجازی با طمأنینه و سعه صدری که داشت در همه مسئولیت‌های خود در پاسداری از انقلاب اسلامی، این ویژگی خود را بروز می‌داد.

وی ادامه داد: او در سال‌های حضور در جبهه مقاومت موجب اقتدار و اوج‌گیری این جبهه شد و نقش بسیار موثری در این باره ایفا کرد. البته شهیدانی همچون سردار زاهدی نیز در این میان نقش بسیاری ایفا کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه در اصل دوم قانون اساسی تاکید جدی بر موضوع پشتیبانی از مظلوم و دفاع در مقابل ظالم شده است، تاکید کرد: سپاه پاسداران با قدرت این تکلیف و این دستور را به اجرا گذاشت و بسیاری از پاسداران و مسئولان سپاه پاسداران در این رویه قرار گرفتند و حداکثر تلاش خود را انجام دادند همچون شهیدان حجازی، سلیمانی، زاهدی و بسیاری از شهدا.

وی با اشاره به مبارزات حضرت امام خمینی (ره) با آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه داد: ۶۰ سال پیش با شروع نهضت اسلامی، امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد و بعد از ۶۰ سال بیش از ۹۲ درصد از کشور‌های جهان همان مطلبی که ایشان مطرح کرده بودند را در ۲۰۰ روز گذشته تکرار کردند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران بیان کرد: این در اثر حرکت عظیم انقلاب اسلامی بود و پس از نقطه عطف او یعنی پیروزی انقلاب اسلامی به یک جریان مستمر تبدیل شد که تفکر، روند و شاخصه‌های انقلاب اسلامی در اکثر نقاط دنیا البته آن‌هایی که به انقلاب اسلامی نزدیک‌تر بودند، انجام شده است.

وی افزود: امروز در مرکز شیطان بزرگ در آمریکا شعار‌ها علیه نظام استکباری آمریکا و صهیونیست‌ها شعار داده می‌شود که به طور خاص در روز‌های اخیر در دانشگاه‌های آمریکا آن را شاهد هستیم.

سردار فدوی ادامه داد: این روند منحصر به مسلمانان، شیعیان و جبهه مقاومت نیست البته به همه مستضعفان عالم که تحت ظلم قرار گرفتند هم موکول نیست بلکه همه کسانی که از دل خود از آنچه شیاطین مانند شیطان بزرگ آمریکا و ایادی آن همچون رژیم صهیونیستی به وجود آورده‌اند، اعلام برائت می‌کنند و علیه سردمداران آن شعار می‌دهند. این حرکت یک یک حرکت شتابدار و رو به جلو است که دائماً تداوم دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به فرامین فرمانده معظم کل قوا در حمایت از جبهه مقاومت تصریح کرد: امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به ما دستور داده است تا مطابق با فرامین خداوند متعال از مظلومان حمایت کنیم.

وی ادامه داد: ما پشتیبانی از مظلوم در برابر ظالم را دائما ادامه می‌دهیم یعنی آن‌هایی که می‌خواهند در برابر ظلم ظالمان و مستکبرین ایستادگی کنند و حریت و آزادگی را که در خلقت همگان قرار دارد به منصه ظهور برسانند و این روند هر روز ادامه دارد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه ضمن اشاره به تحولات غزه در مبارزه با رژیم صهیونیستی اظهار کرد: چقدر زیبا در این ۲۰۰ روز جلوه‌گری کردند کسانی که شاید ۱۰ سال پیش اسمی از آن‌ها وجود نداشت. هنگامی که خبیثان آمریکایی و ایادی آن‌ها به یمن حمله کردند، گفتند که یمن فقیرترین کشور جهان است و طی یک یا دو هفته می‌توانیم به مقاصد خود دست پیدا کنیم.

وی افزود: آن‌ها بیش از ۸ سال با ملت یمن جنگیدند، نوک پیکان جنگ با یمن دو کشور عربی بودند، ولی همه از جمله آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها و صهیونیست‌ها در این جنگ حضور داشتند و شاهد بودیم که هواپیما‌های آن‌ها علیه مردم یمن عملیات انجام می‌دهند، اما نتیجه حملات آن‌ها قدرتمندشدن یمن است.

سردار فدوی با اشاره به حمایت ملت یمن از مقاومت فلسطینی عنوان کرد:، اما ملت یمن بیش از ۸ سال در برابر آن‌ها ایستادگی کردند و تضعیف نشدند بلکه به قدری قدرتمند شدند که در شروع جنگ غزه رسماً اعلام و اقدام کردند که به جنگ صهیونیست‌ها خواهند آمد.

وی ادامه داد: همچون یمن جبهه مقاومت در عراق حزب الله لبنان چرا که بر اساس قاعده‌ای که خداوند با صراحت در قرآن کریم اعلام کرده است اقدام کردند یعنی انجام تکالیفی که خداوند بر عهده آن‌ها قرار داده است. البته تکالیفی که خداوند بر عهده بندگان خود گذاشته است پیش از تکلیف توانمندی اجرای آن را به بنده خود داده است.

سردار فدوی تصریح کرد: خداوند هیچ تکلیفی را برای بنده خود مشخص نکرده که نتواند انجام دهد. ما در طی ۴۵ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی این مورد را مشاهده کرده‌ایم و ظهور و بروز داشته است.

وی ادامه داد: مستکبرین عالم فکر نمی‌کردند که روزی در منطقه غرب آسیا آنچنان توانمندی به وجود بیاورد که اساس آن‌ها را زیر سوال ببرد و برده است.

دیگر خبرها

  • ماسک آزادی و حقوق بشر دولت‌های خارجی برای مردم جهان کنار رفته است
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • اراده ملت ایران بود که عملیات «وعده صادق» را رقم زد
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت مسیح
  • (عکس) سردار سلیمانی و هوگو چاوز، امام مهدی و حضرت عیسی
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟