Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رئیس‌جمهور گفت:‌ هیچ مقام دولتی و هیچ خانواده مقام دولتی حق ندارد خارج  از دستورالعمل‌های وزارت بهداشت به واکسن دسترسی پیدا کند. - اخبار سیاسی -

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، امروز شنبه در سومین جشنواره ملی زن و علم در دانشگاه شهید بهشتی، گفت: متاسفانه در این کشور به سرعت وقتی یک مساله ای که مطالبه عمومی است به وجود می‌آید شروع به جوسازی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود: دولت مکلف است مهمترین تلاش و تمرکز خود را بر این بگذارد که دغدغه مردم را برطرف کند و به مردم اطمینان دهد. سلامت مردم امروز مساله اصلی نظام،  دولت و عموم است تا از این ویروسی که همه دنیا را درنوردیده، بتوانیم هم سلامت مردم را حفاظت کنیم و هم تبعات را به حداقل برسانیم.

 معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه ویروس کرونا امروز در بخش‌های اقتصادی و معیشت مردم، بخش‌های اجتماعی و فرهنگی تبعات زیادی داشته است که باید به موقع به آن پرداخته شود، گفت: مقابله با این ویروس اصلی‌ترین مسئله ماست ما در همه زمینه‌ها تلاش می کنیم واکسن تولید داخل داشته باشیم.

جهانگیری با اشاره به اینکه حداقل 97 درصد داروی مورد نیاز مردم را  در داخل کشور تولید می‌کنیم، گفت: در زمینه‌ تولید واکسن یکی از تلاش‌های دولت، مسئولین و دانشمندان ما این است که در داخل کشور تولید شود و همه ما در یک مسیر هستیم.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: طبیعی است که تا زمانی که ما به واکسن تولید داخل برسیم، حتی اگر همه مسیر موفقیت آمیز باشد ممکن است که چند ماه دیگر طول بکشد. ما اگر بتوانیم یک روز زودتر هم واکسن مورد نیاز مردم را از هر جای دنیا که واکسن معتبر و موثر تامین کنیم، یک لحظه درنگ نخواهیم کرد. مردم مطالبه دارند و دولت هم وظیفه دارد و ما منابع مورد نیاز نه تنها 20 میلیون یورو، بلکه به هر میزان که شهروندان ایرانی نیاز داشته باشند، تامین می‌کنیم.

وی گفت: مردم باید احساس کنند همینطور که دولتمردان آنها مکرر می‌گویند که سلامت مردم مسئله اصلی هست، متناسب با این حرف  عمل می‌کنند و متعهد هستند که دولت از همه ظرفیت‌ها استفاده خواهد کرد. من خودم شاهد هستم که چندین جلسه بین  وزیر بهداشت و درمان و معاونانش و وزیر خارجه و معاونانش  و رئیس کل بانک مرکزی و معاونین آنها برگزار کردند که موانع احتمالی را بردارند.

جهانگیری تاکید کرد: تحریم در هر زمینه‌ای که ما فکر می‌کنیم برای ما ایجاد مانع کرده است ولی به فضل الهی توان مدیریتی کشور هم طوری هست که بتواند تحریم‌ها را بی‌اثر کند. ما همه تلاشمان این است که تحریم ها را بی‌اثر کرده، ‌واکسن را وارد کنیم و در اختیار مردم قرار دهیم.

 معاون اول رییس جمهوری  تصریح کرد: مردم مطمئن باشند که وزارت بهداشت و درمان دستورالعمل‌های شفاف تهیه و تدوین خواهد کرد و به اطلاع افکار عمومی خواهد رساند و این گونه نیست که احدی خارج از دستورالعمل‌ها و قبل از اینکه به مردمی که در اولویت هستند، بتواند به واکسن دسترسی پیدا کند.   

وی با بیان اینکه  هیچ مقام دولتی و هیچ خانواده مقام دولتی حق ندارد خارج  از این دستورالعمل‌ها به واکسن دسترسی پیدا کند، گفت: همه ملت ایران در معرض این ویروس قرار دارند. بنابراین اولویت‌ها را  وزارت بهداشت تعیین و شفاف اعلام می‌کند و همه مردم مشابه هم به واکسن دسترسی پیدا می‌کنند. امیدواریم بتوانیم هرچه سریعتر واکسن را تامین کنیم و ان‌شاءالله این دغدغه را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: معاون اول رئیس جمهور دستورالعمل ها مقام دولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۰۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست

به گزارش خبرگزاری مهر، همایون سامه یح، با بیان اینکه بی‌توجهی به مشکلات پرستاران سلامت کشور را به مخاطره می‌اندازد، گفت: طی چهار سال گذشته کمیسیون بهداشت و درمان مجلس چندین مرتبه جلسات مختلفی با مسئولان مربوطه در خصوص وضعیت معیشت پرستاران و مهاجرت آنها برگزار کرد تا بتواند این مسئله را ریشه‌ای پیگیری کند.

نماینده مردم کلیمیان در مجلس یازدهم با انتقاد از تورم حاکم در جامعه، ادامه داد: امروز تنها پرستاران و کادر درمانی گلایه مند وضعیت نامناسب حقوقی خود نیستند، شرایط اقتصادی به گونه‌ای است که کارمندان، کارگران و سایر گروه‌های شغلی دیگر از کوچک شدن سفره‌های خود ناراضی هستند، امیدواریم تیم اقتصادی دولت اقدامی عاجلی برای حل مشکلات اقتصادی کشور داشته باشند تا حقوق دریافتی عموم جامعه کفاف مخارج زندگی آنها را بدهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار داشت: زمانی که حقوق کارمند یا کارگری ۱۰ میلیون تومان است و از این مبلغ حدود ۹ میلیون آن برای اجاره بهای منزل استیجاری پرداخت می‌کند، چاره‌ای جز انتخاب شغل دوم و سوم و حتی تخلف را ندارد، همه این گزینه‌ها منجر به ایجاد مشکلات متعدد در طولانی مدت خواهد شد.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر حقوق‌ها متناسب با تورم جامعه نبوده و همین مسئله مشکلات متعددی را در کشور ایجاد کرده است، یادآور شد: با تمام هشدارهایی که در خصوص عدم تناسب حقوق و تورم در جامعه شاهد هستیم امیدواریم دولت و مسئولان اقتصادی راهکار متناسبی برای این مهم داشته باشند.

نجف آبادی با ابزار امیدواری برای برداشته شدن تحریم‌ها خارجی بر علیه ملت ایران که معیشت آنان را تحت تأثیر قرار داده، گفت: بهترین راهکار کاهش مشکلات معیشتی گروه‌های مختلف شغلی افزایش درآمد، رشد صادرات، ورود ارز و رشد نقدینگی است که می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات عنوان شده را هم پوشانی کند.

نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد: بر اساس نیاز کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای اروپایی به خدمات بهداشتی و درمانی به خصوص پرستاری، منجر به مهاجرت و یا پذیرش پرستاران ما می‌شود که آنان با مهاجرت می‌توانند امکانات و درآمد بسیار بهتری برای خود رقم بزنند.

وی در خصوص تحلیل کمبود پرستار با توجه به روند فعلی در کشور، گفت: در واقع ما چندین مرتبه به سازمان نظام پرستاری مراجعه کرده و در مورد کمبود پرستار نسبت نیاز کشور و سوءاستفاده از پرستاران در بخش خصوصی به دلیل پایین بودن حقوق آنها تذکر داده‌ایم؛ امروز کادر درمان در بخش دولتی و خصوصی تحت فشار هستند.

این نماینده مجلس با انتقاد از افزایش پرستاران بیکار در جامعه، یادآور شد: متأسفانه دولت با مشکل تأمین بودجه برای حقوق پرستاران مواجه است و طبیعتأ زمانی که در بخش دولتی پرستاران ما با این مشکلات مواجه هستند در بخش خصوصی نیز از آنان سوءاستفاده می‌شود.

وی با تاکید بر نبود بودجه برای افزایش حقوق پرستاران، اظهار داشت: دولت، مجلس و نظام پرستاری بر این عقیده هستند که باید حقوق پرستاران افزایش یابد اما زمانی که توان دولت در این حد است چه انتظاری می‌توان داشت.

نجف آبادی در پایان با بیان اینکه مشکلات پرستاران منجر به دلسردی آنان می‌شود و سیستم درمانی کشور را دچار مخاطره می‌کند، خاطرنشان کرد: برخی از پرستاران که شرایط مهاجرت دارند استعفا داده و اقدام به خروج از کشور می‌کنند، اما برخی دیگر که شرایط و توان مهاجرت ندارند و به دلایل مختلف از جمله وابستگی به خانواده، عشق به وطن و یا نداشتن مشکلات مالی در کشور ماندگار می‌شوند، اما چنین شرایطی دلسردی و بی‌انگیزگی را برای آنان رقم می‌زند، بی تردید بی توجهی به مشکلات کادر درمان به ویژه پرستاران منجر به ایجاد مخاطراتی برای سیستم درمانی کشور خواهد شد.

کد خبر 6096101 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • محمود احمدی نژاد به خارج از کشور رفت /علت چیست؟ +تصاویر
  • سهم ۱۹ درصدی آموزش عالی از کل بودجه عربستان/ دولت به دانشگاه‌ها آزادی عمل می‌دهد
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه‌خوانی
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه خوانی
  • قائم مقام دانشگاه آزاد اسلامی: چک‌های بی محل و پرداخت‌های خارج از ضوابط در دانشگاه آزاد وجود ندارد
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند
  • پروژه‌ی «دولتی‌سازیِ دستمزد»
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی
  • عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست