Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@18:01:57 GMT

طرح شفافیت آرای نمایندگان به تصویب می‌رسد؟

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۶۰۱۷۷

طرح شفافیت آرای نمایندگان به تصویب می‌رسد؟

تصویب طرح شفافیت آرای نمایندگان آزمونی مهم برای مجلس شورای اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، یکی از مطالبات مردمی که سال هاست مطرح می شود، شفافیت آرای نمایندگان مجلس است. یکی از حقوق مردم این است که بدانند نماینده ای که به مجلس می فرستند، به طرح های مختلف چه رایی داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در همین خصوص چندی پیش طرحی در مجلس مطرح شد که در راستای شفافیت آرای نمایندگان مجلس بود.

نمایندگان مجلس در خصوص این طرح نکات مختلفی را مطرح کرده بودند.

چندی پیش حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگویی که با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، داشت در خصوص این طرح گفته بود:  عموم نمایندگان مجلس با این طرح موافق هستند با این حال طرح شفافیت آرا نباید سبب ایجاد هجمه علیه نمایندگان مجلس شود.

حجت الاسلام حسینی کیا تصریح کرد: باید میان نظر کارشناسانه و طرح شفافیت آرا تفکیک قائل شد زیرا ممکن است در برخی موارد اظهار نظر کارشناسی به مذاق عده ای خوش نیاید اما نباید سبب وارد شدن هجمه علیه نمایندگان شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: از جمله معایب طرح شفافیت آرای نمایندگان این است که برخی از نمایندگان در آینده از اظهار نظرهای کارشناسانه بیمناک خواهند شد.

حجت الاسلام حسینی کیا خاطرشان کرد: همچنین اگر صنفی برای پیگیری مطالبات درب مجلس تجمع کند و نماینده ای مخالفت کند هجمه همگان علیه نمایندگان ایجاد می شود درحالی که باید متناسب با شرایط کشور درباره این موضوعات تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: طرح شفافیت آرا در مسائل کلان کشور ضروری و مطلوب است اما در مسائل ریز و جزئی آفت نظام خواهد شد.

حجت الاسلام حسینی کیا تصریح کرد: شفافیت آرا در مسائل جزیی سبب می شود برخی افراد ناخودآگاه مورد هجمه قرار گیرند و برخی هم با بوقهای تبلیغاتی بزرگی که دارند افراد را تخریب کنند.

وی افزود: نباید به سمتی پیش رفت که نمایندگان باب میل عده ای سخن بگویند یا به فشارهای بیرونی چشم بدوزند و آن را معیار قرار دهند.

به گزارش مرصاد همچنین محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی چندی پیش در خصوص طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس گفته بود: بحث شفافیت آرا در کمیسیون آیین‌نامه بررسی شده و کلیات آن به تصویب رسیده است. اکنون براساس ماده ۱۴۲ به مرکز پژوهش‌ها ارجاع داده شده است تا دقیق‌تر تدوین شود. یکی از رویکردهای اساسی مجلس یازدهم که مطالبه مردم و نمایندگان است بحث شفافیت آرا است و در اولویت کاری مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

به گزارش مرصاد، باید دید با توجه به اهمیت طرح شفافیت آرای نمایندگان آیا این طرح به تصویب نهایی مجلس می رسد یا خیر، که این موضوع آزمون بزرگی برای مجلس فعلی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس طرح شفافیت آرا حجت الاسلام حسینی کیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۰۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند

فیلم| حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند

دیگر خبرها

  • داستان شفافیت؛ قسمت اول
  • حسینی: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در مجموع انقلابی هستند + فیلم
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم
  • مجلس در این هفته| ساماندهی اجاره و اصلاح مالیات بر سوداگری
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • هو کردن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا توسط دانشجویان
  • تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هو شد
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو شد
  • فیلم| حامیان فلسطین رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو کردند