Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد گفت: با هدف تقویت و افزایش پوشش گیاهی، کنترل فرسایش بادی، جلوگیری از پیشروی بیابان و تثبیت شن های روان، تاکنون ۱۲هزار و ۵۰۰هکتار عملیات بیابان زدایی و احیای مراتع در اراضی جنوب غرب پایتخت واقع در منطقه اخترآباد این شهرستان انجام شده است.

به گزارش ایسنا سیدعلی عظیمیافزود: عملیات بیابان‌زدایی و احیای مراتع با کاشت گونه‌های آتریپلکس و تاغ و در قالب طرح‌های بیابان زدایی و تثبیت شن های روان، ترسیب کربن، بهبود و اصلاح مراتع و عملیات بیولوژیک آبخیزداری انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از آنجائی که اراضی بیابانی منطقه اخترآباد شهرستان ملارد یکی از کانون‌های اصلی تولید گرد و غبار به شمار می‌آید و به عنوان تهدیدی جدی برای ساکنان منطقه همچنین پایتخت مطرح است، اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی در سطح این شهرستان ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد با اشاره به اینکه این شهرستان دارای حدود ۷۰هزار هکتار عرصه‌های ملی است، اظهارکرد: با توجه به بیابانی بودن و با احتساب اقداماتی که تاکنون انجام گرفته است، این شهرستان حدود 8000 هکتار دیگر قابلیت اجرای طرح‌های بیابان‌زدایی را دارد.

عظیمی با بیان اینکه فعالیت‌های بیابان‌زدایی در ایجاد امنیت اراضی کشاورزی، تأسیسات و ساکنان از اهمیت بسزایی برخوردار است، بر تداوم این گونه فعالیت‌ها تأکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران وی از اجرای عملیات بوته‌کاری و نهال‌کاری در سطح ۱۵۵هکتار از اراضی بیابانی شهرستان ملارد در سال جاری نیز خبرداد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اداره کل منابع طبیعی استان تهران شهرستان ملارد بيابان زدايي احیای مراتع بیابان زدایی شهرستان ملارد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۰۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کردو بر اساس وظیفه ذاتی نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی انجام یک فقره تبصره ذیل ماده ۵۵ به مساحت تقریبی یک هکتار از ید متجاوزین خارج و اعاده به وضع سابق گردید این ماموریت با حضور نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد بندپی شرقی و نیرو‌های حفاظتی شرکتی انجام شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار از اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • یک هزار و ۱۱۷ هکتار اراضی استان قزوین رفع تداخل شد
  • قطع حقابه و تغییر اقلیم عامل اصلی پدیده ریزگرد در قم است
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارات سیل با اجرای عملیات آبخیزداری