Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@08:44:06 GMT

عوارض ممنوعه شورای شهر اعلام شد

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۶۰۵۴۴

رییس دیوان عدالت اداری طی نامه‌ای مصوبات ابطال شده شورای اسلامی شهر‌ها در خصوص وضع عوارض را به وزیر کشور اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کاظم بهرامی رییس دیوان عدالت اداری طی نامه‌ای مصوبات ابطال شده شورای اسلامی شهر‌ها در خصوص وضع عوارض را به جهت پیشگیری از تصویب عوارض غیرقانونی در شورا‌های اسلامی شهر و روستا را به وزیر کشور اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برابر ماده ۱۲ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲، اعتراض نسبت به مقررات و آیین نامه‌های دولتی، شهرداری‌ها، موسسات عمومی غیر دولتی در صورتی که خلاف قوانین یا شرع یا خارج از حدود اختیارات مرجع تصویب کننده آن تصویب شده باشند، توسط هیأت عمومی دیوان مورد رسیدگی قرار می‌گیرند و هیات عمومی دیوان عدالت اداری در راستای انجام وظایف قانونی در رسیدگی به شکایات اشخاص حقیقی و حقوقی از مصوبات شورا‌های اسلامی شهر، مبادرت به صدور آراء متعدد مبنی بر ابطال یا تأیید مصوبات شورای اسلامی شهر‌ها در مورد تصویب عوارض کرده است و مطابق ماده ۹۲ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری، دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند مفاد رای هیات عمومی را در تصمیمات بعدی خود لحاظ کنند.

در راستای پیشگیری از تصویب مصوبات خلاف قانون و حفظ حقوق عامه، فهرست عناوین مصوبات شورای اسلامی شهرها، در مورد عوارض که در هیات عمومی دیوان عدالت اداری ابطال شده است، طی نامه‌ای از سوی رییس دیوان عدالت اداری به وزیر کشور ارسال و اعلام شد، ضروری است با توجه به الزام قانونی تبعیت از آراء هیات عمومی، عناوین مصوبات ابطال شده به شورا‌های شهر اعلام تا از تصویب مجدد موارد ابطال شده خودداری کنند.

گفتنی است وزیر کشور پیرو نامه رییس دیوان عدالت اداری، در تاریخ ۹۹/۹/۳۰ مصوبات ابطالی از سوی دیوان عدالت اداری را به فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و شورا‌های اسلامی استان به منظور بهره برداری لازم و جلوگیری از تصویب مصوبات مغایر با آراء هیات عمومی دیوان عدالت اداری، ابلاغ کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: واکسن فایزر کرونای انگلیسی کواکس زلزله بم کربلای چهار ابومهدی مهندس قاسم سلیمانی عوارض ممنوعه شورای شهر اعلام واکسن فایزر کرونای انگلیسی کواکس زلزله بم کربلای چهار ابومهدی مهندس قاسم سلیمانی رییس دیوان عدالت اداری شورای اسلامی شهر مصوبات ابطال عمومی دیوان هیات عمومی ابطال شده وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۰۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین نهاد مسئول استیفای حقوق مردم دیوان عدالت اداری است

میثم لطیفی، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره عدم تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی در برخی از بانک‌های دولتی گفت: اگر قانون موضوعی را تکلیف کرده باشد و دستگاه های اجرایی از آن استنکاف کنند هم ما به آن رسیدگی خواهیم کرد و هم دفاتر بازرسی رسیدگی خواهد کرد و در لایه آخر هم دیوان عدالت اداری ورود خواهد کرد که الان هم در برخی موارد ورود و احکام نیز در این زمینه دارد.

وی ادامه داد: آخرین نهادی که مسئول استیفای حقوق مردم در اجرای قوانین است، دیوان عدالت اداری است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • بررسی ۲۶۶ شکایت علیه مصوبات شورا‌های شهر از سراسر کشور در دیوان عدالت اداری
  • مصوبات شوراها باید پشتوانه قانونی و شرعی داشته باشند
  • ابطال بخشنامه مدیران میانی گمرک با رای دیوان عدالت اداری
  • ابطال بخشنامه گمرک با رای دیوان عدالت اداری همزمان با سفر رئیس قوه قضائیه به هرمزگان
  • آخرین نهاد مسئول استیفای حقوق مردم دیوان عدالت اداری است
  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عالت اداری به حوزه کار + تصویر
  • پای دیوان عدالت اداری به مصوبه دستمزد باز شد
  • احتمال تغییر رقم دستمزد کارگران در ۱۴۰۳ تقویت شد؛ آیا مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟
  • دیوان‌عدالت، رای به ابطال مصوبه افزایش حقوق کارگران می‌دهد؟/ میرغفاری: مزد ۱۴۰۳ مشروعیت خود را بین جامعه کارگری از دست داده است
  • مصوبه افزایش حقوق کارگران باطل می‌شود؟