Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه گفت: جلسات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در روزهایی که مجلس صحن علنی دارد، بعدازظهرها برگزار می‌شود و احتمالاً کلیات لایحه بودجه روز سه‌شنبه در کمیسیون تلفیق رأی‌گیری می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ امروز(شنبه) در نشست خبری با اشاره به جلسه صبح امروز این کمیسیون، گفت: وزیر امور اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس سازمان امور مالیاتی در این جلسه حضور یافتند و کلیاتی درباره لایحه بودجه سال آینده به نمایندگان ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: مطابق با گزارش‌های ارائه شده، ۳۸۴هزار میلیارد تومان بودجه برای سال ۹۹ در نظر گرفته شده بود که ۳۵۳هزار میلیارد تومان هزینه شد و بر این اساس، در سال ۹۹، ۳۱هزار میلیارد تومان در بودجه صرفه‌جویی شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ تصریح کرد: شاخص دوم که مورد بحث و بررسی قرار گرفت، درباره مصارف بودجه بود که در سال ۹۸، ۲۰۴هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود و در سال ۹۹ مصارف بودجه ۳۵۳هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد. همچنین سهم مصارف در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، ۳۹ درصد افزایش یافت.

زارع با بیان اینکه اعتبارات عمرانی در سال ۹۹، ۶۵ درصد نسبت به سال قبل بیشتر شد، گفت: اعتبارات هزینه‌ای در سال ۹۹، ۳۵ درصد و اعتبارات برای پرداخت حقوق و دستمزدها نیز ۵۳ درصد افزایش یافت.

وی اظهار داشت: عدم تحقق منابع در سال ۹۹، ۱۹هزار میلیارد تومان بوده درحالی‌که در سال ۹۸، عدم تحقق منابع ۵۰هزار میلیارد تومان بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ با بیان اینکه همچنین این مسئولان توضیحاتی درباره لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ دادند، گفت: در لایحه بودجه سال آینده ۶۰هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، ۳۱هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه معیشتی به ۶۰میلیون نفر و ۴۳هزار میلیارد تومان برای هدفمندی یارانه‌ها به ۷۸ میلیون نفر از مردم در نظر گرفته شده است. همچنین میزان افزایش حقوق و دستمزد شاغلین ۲۵ درصد در نظر گرفته شده است.

زارع ادامه داد: افزایش حداقل دریافتی کارکنان دولت از دو میلیون و ۸۰۰هزار تومان به سه میلیون و ۵۰۰هزار تومان برای سال آینده در نظر گرفته شده است. همچنین معافیت مالیاتی از سه میلیون به چهار میلیون تومان در ماه افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه ۱۶هزار میلیارد تومان برای کاهش فقر مطلق در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است، گفت: ۵۳۰۰ میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها برای اختصاص بیمه رایگان به ۳۰ میلیون نفر از مردم در بودجه ۱۴۰۰ و همچنین ۴۰۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از گروه‌های خاص در نظر گرفته شده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ افزود: همچنین ۱۷۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از معلولان و ۱۴هزار و ۲۰۰میلیارد تومان برای مستمری ۱۰۰هزار رزمنده معسر در نظر گرفته شده است.

زارع بیان کرد: راه‌اندازی ۴۴۶۲ تخت بیمارستانی جدید در بخش سلامت و استخدام ۵۳هزار نفر نیروی جدید کادر درمان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.

وی تأکید کرد: طبق گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی، رشد سرمایه‌گذاری در سال‌های ۹۷ تا ۹۹ منفی بوده و همچنین تشکیل سرمایه ثابت با کاهش روبرو بوده و مالیات‌ها از سال ۹۲ تا ۹۸ حدود ۲۳درصد به طور متوسط رشد داشته است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰، ۲۱ درصد نسبت به سال ۹۹ رشد مالیات در نظر گرفته شده و همچنین ۹۱هزار واحد مسکن محرومان در استان‌ها و ۴۰هزار واحد مسکن روستایی در لایحه بودجه سال آینده در نظر گرفته شده است.

زارع اعلام کرد: عصر امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ با حضور وزیر نفت و رئیس کل بانک مرکزی تشکیل جلسه می دهد و لایحه بودجه سال آینده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی گفت: جلسات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در روزهایی که مجلس صحن علنی دارد، بعدازظهرها برگزار می‌شود و احتمالاً کلیات لایحه بودجه روز سه‌شنبه در کمیسیون تلفیق رأی‌گیری می‌شود.

 

انتهای پیام/ک

منبع: دانا

کلیدواژه: لایحه بودجه سال آینده لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ نظر گرفته شده میلیارد تومان لایحه بودجه سال نظر گرفته شد سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۰۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ درباره جدول ۱۰ در مورد تملک دارایی‌های سرمایه‌ای موافقت کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، ادامه رسیدگی به بخش دوم لایحه بودجه سال 1403 (جداول بودجه) در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه‌شبنه یازدهم اردیبهشت ماه) قرار دارد.

وکلای ملت پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول 10- ج درباره اعتبارات استانی از مجموع 210 نماینده حاضر در جلسه با 154 رأی موافق، 27 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع، موافقت کردند.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال 1403 در جلسه علنی در توضیح بخش درآمدی جدول 10- ج لایحه بودجه گفت: این جدول مربوط به اعتبارات استانی است که ریالی در آن بالا و پایین نشده، بخشی از آن به مناطق محروم اختصاص داده می‌شود، این جدول به بخشهای مختلفی تقسیم می‌شود، در بخشی از جدول حدود 1500 میلیارد تومان به بودجه‌های جهادی اختصاص داده شده که به طور مساوی به تمام استانها تقسیم می‌شود. هیچگونه تغییری در این جدول اعمال نشده است فقط 4 ستون به آن اضافه شده، 4 مورد آن نیز در مورد مباحث استانی است.

در ادامه داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه که در جلسه علنی حضور دارد در توضیح این جدول اظهار کرد: این جدول با نظر دولت تنظیم شده، تغییرات مختصری بر آن اعمال شده که مخالفتی با آن نداریم، مبالغ عنوان شده در این جدول به صورت یک جا برای حل مسائل مدارس نیمه تمام، راه‌های روستایی و آبرسانی به مناطق محروم اختصاص داده می‌شود و همگی در یک ستون آورده می‌شود اما در ستون توازن یک سوءبرداشتی نشود، بودجه در اختیار نمایندگان است، قطعا توافق ما این نیست که بودجه را در اختیار نمایندگان بگذاریم بلکه این اعتبارات بودجه ای در اختیار شورای برنامه ریزی استان ها قرار می گیرد.

رئیس کمیسیون تلفیق در ادامه اظهار کرد: تمام بودجه با همکاری دولت و مجلس دنبال شده است، این جدول نیز براساس توافق دولت و مجلس به نتیجه رسیده است، تلاش می شود با رعایت انصاف و عدالت بودجه تقسیم شود.

همچنین در بخش دیگری از جلسه قالیباف در توضیح جدول مذکور بیان کرد: بخشی که در توازن یک آمده و در زیرمجموعه نمایندگان قرار می‌گیرد توافق بر این شده است که در سازمان برنامه، شورای برنامه ریزی آن استان در حوزه مسائل عمرانی با برنامه قرار بگیرد، با نظر دوستان در همان سیستم نیز انجام پذیرد، حتی اولویت هم باید با کارهای زیرساختی باشد، چون توافق صورت گرفته ابهامی نیز ایجاد نمی‌شود.

رئیس مجلس در ادامه یادآور شد: 1.5 همتی که برای موضوع فنی و حرفه‌ای اختصاص داده شده بود که در حوزه ملی باشد با پیشنهاد دولت در همان مبحث استانی تعلق می‌گیرد.

لازم به ذکر است که نمایندگان مجلس از روز گذشته وارد بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال 1403 (جداول) شدند.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳
  • اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ مشخص شد
  • کلیات جدول ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • در «جداول بودجه» به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است