Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- آلاچیق، محوطه سازی و فلاور باکس سه عنصر اصلی در طراحی و اجرای محوطه بیرونی ساختمان است. امروزه استفاده از  این عناصر سبب شده است که مردم از فضاهای عمومی چون پشت بام و حیاط استفاده کنند. چرا که برخی از افراد تصور می کنند که فضاهای عمومی برای آن ها قابل استفاده نیست، از این رو شما می توانید با محوطه سازی در پشت بام و حیاط منزل خود این فضاها را به محیطی برای دورهمی های خانوادگی و دوستانه تبدیل کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به علاوه محوطه سازی این فضاها می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی نمای ساختمان شما بگذارد، و اگر قصد دارید خانه خود را بفروش برسانید، با وجود محوطه سازی در حیاط و پشت بام آسانتر می توانید خانه خود را به فروش برسانید. در این میان شما می توانید با صرف اندکی هزینه، فضای پشت بام خانه خود را به یکی از زیباترین پشت بام های محل خود تبدیل کنید. در این میان استفاده از انواع فلاورباکس ها می تواند یکی از ارزان ترین راه برای محوطه سازی در روف گاردن به شمار آید.

محوطه سازی پشت بام و حیاط به چه صورت انجام می شود؟

فضاهای پشت بام و حیاط برای اینکه ظاهری خوب و زیبا داشته باشند، به محوطه سازی نیاز دارند. از این رو شما می توانید با استفاده از برخی از عناصر مهم در محوطه سازی که شامل آلاچیق ها و انواع فلاورباکس ها هستند، فضاهای عمومی خانه را به فضایی برای گپ زدن و دور هم جمع شدن تبدیل کنید. در این میان استفاده از آلاچیق ها، در پشت بام ها داای ضوابط خاصی است، چراکه ما اجازه نداریم وزن زنده ساختمان را بیش از حد مجاز بالا ببریم. از این رو اگر قصد دارید، برای ساخت روف گاردن در پشت بام خود از آلاچیق استفاده کنید، یک سازه سبک را انتخاب کنید. در این میان استفاده از انواع فلاورباکس ها، می توانند سبب شود که شما با استفاده از جعبه های ساده گل، فضای داخل پشت بام و حیاط خود را سبز و زیبا کنید. در این میان اگر قصد دارید از یک سازه چوبی برای نشستن افراد استفاده کنید، بهتر است که، از انواع فلاورباکس های چوبی برای زیباسازی دکوراسیون روف گاردن خود استفاده کنید.

عناصر مورد استفاده در روف گاردن

به طور کلی اگر قصد دارید یک روف گاردن زیبا برای آپارتمان خود طراحی و اجرا کنید. بهتر است به این نکات توجه کنید.

کفسازی به معنای تعویض هویت فضا است

در این میان یکی از ترفندهای طراحی برای عوض کرن هویت فضاها، استفاده از کفسازی است. به عبارت دیگر شما با کفسازی که انجام می دهید، این پیام را به کاربر می رسانید که وارد یک فضای جدید با یک کاربری متفاوت شده است. از این رو بهتر است از کفسازی برای روف گاردن ساختمان خود استفاده کنید.

نور پردازی زیبایی بخش نمای ساختمان

در این میان شما می توانید با استفاده از نورپردازی هم به روشن شدن فضای روف گاردن خود کمک کنید، و هم با نورپردازی که انجام می دهید، نمی خانه خود را زیباتر کنید. در این میان استفاده از چراغ های ایستاده و لامپ هایی ک بر روی دیوار قرار گرفته اند، می توانند به روشن شدن فضا کمک کنند. در  این میان استفاده از چراغ های ایستاده می تواند تمرکز بیننده را بر روی یکی از عناصر طراحی متمرکز کند. از این رو اگر در طراحی خود از یک عنصر به خصوصی استفاده می کنید، بهتر است که با نورپردازی تاکیدی، نظر بینندگان را بر روی آن معطوف کنید.

استفاده از عناصر جدا کننده مانند پله

در این میان استفاده از پله  می تواند سبب شود که  شما برای هر قسمتی از فضای خود معنی جداگانه ای به وجود آورید. در این میان پله علاوه بر این که با ارتفاع و سطح بازی می کند، می تواند فضاهای بیشتری را به شما بدهد، و از همه مهمتر فضای شما را از یکنواختی دربیاورد. از این رو بهتر است در صورت داشتن متراژ کافی استفاده از دو تا سه پله را برای اختلاف سطح در نظر بگیرید.

گیاهان کم آب می توانند گزینه مناسبی برای روف گاردن ها باشند

در این میان گیاهان و درختچه های راست ریشه از مناسبترین نوع گیاهان مورد استفاده در روف گاردن ها معرفی می شود. در این  میان گیاهان و درختچه های دارای برگ خزدار و گیاهانی که دارای برگ ها و ساقه های گوشتی هستند می توانند گزینه های مناسبی برای انتخاب گیاه برای فضای روف گاردن باشند. از این رو گل طاووسی، درختچه توری، درختچه فوتونیا، گل کاغذی، ساکولنت و کاکتوس، مینای دائم، سرخس و پیتوس طلایی از جمله گیاهان مهمی در طراحی و اجرای روف گاردن ها معرفی شده اند.

جمع بندی

بسیاری از خانواده ها در تلاش هستند که از فضاهای بدون استفاده از خانه خود به خصوص پشت بام ها و حیاط استفاده کنند. از این رو شما می توانید با صرف اندکی هزینه با خرید انواع فلاور باکس ها و برخی از گیاهان کم آب، یکی از زیباترین روف گاردن ها را ایجاد کنید. در این میان برای محوطه سازی به کفسازی، نورپردازی،انواع گیاهان و فلاورباکس ها نیاز داریم. برخی از افراد علاقه مند هستند که در فضای پشت بام خود، یک آلاچیق داشته باشند، که به دلیل وزن بالای آلاچیق این امکان وجود ندارد. از این رو استفاده از میز و صندلی های چوبی فضای روف گاردن شما را زیبا می کند. مجموعه محبوب وود، توانسته است که با طراحی و تولید تمامی محصولات محوطه سازی، تمامی نیازهای کاربران خود را پوشش دهد. شما می توانید برای دیدن نمونه کارهای این مجموعه به سایت mahboobwood.com مراجعه فرمایید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: محوطه سازی آلاچیق فلاور باکس میان استفاده شما می توانید پشت بام و حیاط اگر قصد دارید استفاده کنید روف گاردن ها خانه خود محوطه سازی بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۰۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان در دستور کار قرار دارد

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به افتتاح ۸۰۰ کلاس درس در سال گذشته گفت: در سال تحصیلی آینده و در ماه‌های آینده بسته‌های جدید توسعه فضاهای آموزشی در استان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد که‌ موجب ارتقای سرانه فعلی فضای آموزشی می‌شود.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077716 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه
  • ماجرای تلخ حبس طاقت‌فرسا زن زباله‌گـرد در میان دیوارهای ساختمان متروک | تصاویر
  • درگیری لفظی میان لاپید و وزیر شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی بالا گرفت
  • خانه تاریخی آصف اردبیل واگذار می‌شود
  • اژدهای زرد در مسیر صلح‌سازی / بررسی نوع بازیگری چین در حوزه میانجیگری میان گروه های فلسطینی
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • فعال‌سازی بانکداری اینترنتی در بانک ملت بدون مراجعه حضوری
  • ارتقای سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان در دستور کار قرار دارد
  • تهران ۱۰ هزار سگ بدون صاحب دارد | زنده گیری روزانه ۵۰ سگ از سطح شهر
  • سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد