Web Analytics Made Easy - Statcounter

هانی فکری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بم، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان اینکه برنامه های فرهنگی متناسب با مناسبت‌ در فضای مجازی برگزار می‌شود، اظهار کرد: هم اکنون فعالیت‌های فرهنگی بیش از گذشته کانون در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته است تا جاییکه اقدام به راه‌اندازی کانون در این فضا کردیم تا بتوانیم فعالیت‌ها را گسترش دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: همانند سایر واحدهای دانشگاهی برای حضور فعال دانشجویان و اساتید و کارمندان در جشنواره «از حماسه تا حماسه» اطلاع‌رسانی گسترده صورت گرفته است. همچنین متناسب با تقویم جشنواره، عمده آثار و محتواهای تولید شده با موضوعات دفاع مقدس و شهید حاج قاسم سلیمانی و روز دانشجو است و قطعا آثار برگزیده بعد از آخرین موضوع جشنواره یعنی دهه مبارک فجر اعلام خواهد شد.

فکری افزود: عمده محتواهای تولید شده در خصوص شهادت سردار خاطرات تصویری و فیلم‌هایی است که در آرشیوهای شخصی موجود بوده، البته این آثار پراکنده است چرا که سالگرد شهادت سردار را در پیش رو داریم و پیش بینی می‌کنیم عمده آثار با کیفیت تر در آن تاریخ منتشر شود.

وی تأکید کرد: در حال حاضر موفق شدیم به مناسبت روز دانشجو و با محوریت نقش دانشجو در برابر ترور دانشمندان هسته‌ای اولین کرسی آزاد اندیشی را در فضای مجازی به صورت مکتوب و به شیوه‌ای نوین اجرا کنیم که با استقبال خوب دانشجویان روبرو شد. قطعا با فعال‌تر شدن معاونت فرهنگی با توجه به شرایط حاضر این گونه فعالیت‌ها به فضای خصوصی دانشجویان راه پیدا خواهد کرد و وجدان بیدار دانشجویی را بیش از گذشته برخواهد انگیخت.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بم، گفت: مهمترین دغدغه تشکل‌های دانشجویی مطالبه گری و عدالت محوری است و سعی داریم با برگزاری نشست‌هایی با دانشجویان و بررسی مشکلات و دغدغه‌های آنان و تلاش در جهت رفع موانع بستر لازم را برای توسعه تشکل‌ها فراهم کنیم.

فکری تصریح کرد: یک کانون فرهنگی با درخواست پنج نفر از دانشجویان آغاز شده و پس از طرح در شورای فرهنگی دانشگاه و کسب مجوز اقدام به عضو گیری می‌کنند. البته اساسنامه و دیگر مجوزها و مشخصات اعضای اصلی باید در سامانه مدیریت کانون ها ثبت شوند. دانشگاه باید کلیه امکانات اولیه اداری را در اختیار کانون ها قرار داده و در بودجه فرهنگی واحد دارای ردیف بودجه است.

وی با اشاره به اینکه در راستای کمک مومنانه تا بحال چندین رزمایش انجام شده است، گفت: در اسفندماه سال گذشته در جهت کمک به سیل زدگان جنوب شرق استان حدود ۱۸میلیون تومان کمک‌رسانی شده است. هم اکنون نیز برنامه ای برای شب یلدا در دست اجرا داریم. بنابراین از هر فرصتی در راستای کمک رسانی به نیازمندان استفاده می شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بم، اظهار کرد: مهمترین اقدام دانشگاه‌ها در راستای ترویج و تسهیل ازدواج فرهنگ سازی است چرا که بسیاری از مشکلات ما در این زمینه فرهنگی و ریشه در فرهنگ تجمل گرایی است در مرحله دوم با برگزاری ازدواج‌های دانشجویی ارزان می توان در این راستا گام برداشت.

وی خاطرنشان کرد: ارائه راهکارهای فکری و مشاوره، حفظ و انسجام خانواده، تقویت بنیان خانواده، تبلیغ سبک زندگی اسلامی، استفاده از الگوهایی در سبک زندگی جوانان، مشاوره تحصیلی، روش‌های مطالعه و در مجموع حل مخاطرات روانشناختی و مشکلات دانشجویان در این زمینه از عمده مشاوره‌هایی که در مرکز مشاوره امین ارائه می‌شود. همچنین  در ایام کرونا با راه‌اندازی گروه‌های مشاوره در فضای مجازی، برگزاری وبینار و  نیز از طریق ارتباط تلفنی دفتر مشاوره دانشگاه آماده خدمات رسانی به دانشجویان است.

انتهای پیام/

حبیبه رحیمیان کد خبر: 1084714 برچسب‌ها قانون تسهیل ازدواج کانون فرهنگی کرسی‌آزاد اندیشی جشنواره از حماسه تا حماسه

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: قانون تسهیل ازدواج کانون فرهنگی کرسی آزاد اندیشی جشنواره از حماسه تا حماسه فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۰۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به مناسبت ۱۷ شوال روز ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای گفت: ترویج ورزش زورخانه‌ای طبعاً یکی از سریع‌ترین و زیباترین و بهترین مسیر‌هایی است که می‌تواند با تقویت نشاط اجتماعی به گسترش فرهنگ پهلوانی مخصوصاً در جوانان و نوجوان تاثیرگذار باشد.

امامی افزود: فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در تاریخ و تمدن ایران باستان و آموزه‌های دینی ما ایرانیان ریشه دارد؛ بنابراین ترویج فرهنگ پهلوانی در عرصه ورزش و حتی فراتر اشاعه آن در فرهنگ عمومی جامعه و تسری ان در مراودات و کار‌های روزمره همچنین توسعه ورزش زورخانه‌ای که با طنین ملکوتی صلوات و ذکر ال الله بویژه مولا علی (ع) همراه است، وظیفه ملی و اخلاقی ما به شمار می‌آید.

وی همچنین گفت: آنچه اهمیت دارد علاوه بر وظیفه فردی، نقش آفرینی نهاد‌های متولی در این عرصه بویژه فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای و وزارت ورزش و جوانان است تا با برنامه ریزی مبتنی بر شان فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای شاهد سرایت روحیه پهلوانی، مرام جوانمردی و اخلاق اسلامی در همه ورزش‌ها باشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مسابقات «سدید»‌ مهارت‌های ارتباطی دانشجویان را تقویت می‌کند
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • دانشجویان دانشگاه پیام‌نور شیراز هم به جرگه حامیان ضدصهیونیست‌ها پیوستند
  • تقویت نشاط اجتماعی با ترویج فرهنگ پهلوانی در جوانان و نوجوانان
  • مسابقات ملی «سدید»‌ بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی در دانشجویان است
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • مهمترین عامل سقط جنین در کشور عوامل فرهنگی است
  • هوشمندسازی خدمات حوزه مشاوره و سلامت دانشجویی با به‌کارگیری هوش مصنوعی
  • تأکید بر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در حوزه زنان و رسانه
  • بیش از ۱۰ هزارمددجوی خراسان شمالی از خدمات مشاوره رایگان بهره‌مند شدند