Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در طیور بومی اطراف تهران مشاهده شد و همه این طیورها معدوم شدند.

سید بهمن نقیبی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه آخرین کانون آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان ۲۴ آذرماه سالجاری در یک باغ ویلایی اطراف تهران بود، اظهار کرد: با مشاهده این بیماری در یک باغ ویلایی در ملارد تعداد ۱۰ قطعه طیور بومی معدوم سازی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کانون اول این بیماری در استان تهران نیز در همین منطقه بود که فردی ۶۰۰ قطعه بوقلمون به صورت غیرمجاز نگهداری می کرد و با مشاهده این بیماری توسط دامپزشکی معدوم سازی صورت گرفت.

وی ادامه داد: از آن تاریخ به بعد تا کنون هیچ موردی از تلفات ناشی از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در حیات وحش، طیور صنعتی و بومی گزارش نشده است.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی اضافه کرد: اداره کل دامپزشکی هراستان به همراه اداره محیط زیست به صورت روزانه تالاب ها، مناطق پشت سدها و آبگیرها را پایش می کنند و در صورت مشاهده تلفات نمونه برداری و اقدامات لازم انجام می شود.

وی در ادامه به چگونگی مراقبت از طیور بومی در برابر آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اشاره کرد وگفت: به شهروندان توصیه می کنیم که اگر کسی طیور بومی نگهداری می کند حتما در محیط محصوری باشد که این طیور با پرندگان آزاد پرواز در ارتباط نباشند و این بیماری به آنها منتقل نشود. همچنین سعی کنند به طور مداوم محل نگهداری طیور را ضدعفونی کنند و از خرید یا فروش پرندگان به صورت دوره گردی نیز خودداری کنند.

نقیبی تصریح کرد: اگر در بین طیور بومی تلفات غیرمتعارف مشاهده شد در سریعترین زمان ممکن از طریق سامانه ۱۵۱۲ به دامپزشکی اعلام شود که حتما این موضوع پیگیری و در صورت نیاز اقدامات لازم انجام خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان طیور بومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۱۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد در تاکستان

زهیر درگاهپور رئیس مرکز بهداشت تاکستان گفت: ۲۵۳۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف، در طرح نظارتی و تشدید بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهرستان تاکستان در فروردین سال ۱۴۰۳ ضبط و از چرخه عرضه خارج شد. 

وی بیان کرد: در روز‌های پایانی فروردین ماه ۱۴۰۳ و پس از طی مراحل قانونی، این مواد غذایی فاسد و غیرقابل مصرف، معدوم شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: توقیف و کشف و ضبط اجناس تاریخ گذشته و فاسد و غیرقابل مصرف، به منظور کنترل و بررسی مواد غذایی عرضه شده در سوپرمارکت ها، فروشگاه‌ها و انبار‌های بزرگ مواد غذایی، از وظایف نظارتی بازرسان بهداشت محیط، برای تامین سلامت مردم است؛ که این امر با هماهنگی شهرداری و دادستان عمومی و انقلاب تاکستان، اجناس، کشف و ضبط و معدوم می‌شود. 

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • پلمب کارخانه خوراک دام و طیور متخلف در سبزوار
  • جوجه ریزی در واحد‌های پرورشی طیور فقط با اخذ مجوز بهداشتی از دامپزشکی امکانپذیراست
  • ثبت بالاترین رکورد جوجه‌ریزی در سال ۱۴۰۲ / کاهش ۴۱ درصدی کانون بیماری در واحدهای پرورشی
  • کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد در تاکستان
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • تا کنون موردی از بیماری «تب کریمه کنگو» در لرستان مشاهده نشده است
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • تهران ۱۰ هزار سگ بدون صاحب دارد | زنده گیری روزانه ۵۰ سگ از سطح شهر
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور