Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید«علی آقازاده» روز شنبه در نشست ستاد کرونا استان مرکزی افزود: راهنمایی و رانندگی در اجرای مصوبه منع تردد شبانه همکاری مطلوب داشته‌ و مردم نیز تاکنون با پایبندی به مصوبات ستاد کرونا استان مرکزی کمک مهمی را به حوزه اجرایی و درمان کردند.

وی اظهار داشت: همکاری مردم استان در هفته اخیر باعث شد تا آمار ابتلا، بستری و فوت ناشی از ویروس کرونا در این خطه کاهش معنادار داشته باشد و از همراهی مسئولانه مردم در این راستا تقدیر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار مرکزی  گفت: اگر چه اکنون شرایط شهرستان‌های مختلف استان نارنجی و یا زرد است اما، به‌منظور پیشگیری از موج جدید کرونا ، تصمیم بر این است که دورکاری کارمندان دستگاه‌های اجرایی تداوم داشته باشد.

آقازاده بیان داشت: فعالیت اصناف و یا تعطیلی آن‌ها منوط به میزان مشارکت آگاهانه مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است و امید می‌رود که با عمل به توصیه‌های ستاد کرونای استان برای شب یلدا ، شرایط در این منطقه هفته آتی تثبیت شده باشد و وضع محدودیت‌های جدید صورت نگیرد.

وی با تاکید بر اینکه در ماه جاری چند مناسبت پیش رو است، افزود:برگزاری هرگونه تجمع انسانی کانونی مناسب برای انتقال کرونا است بنابراین توصیه می‌شود آیین‌های فاطمیه به‌صورت خانوادگی و مجازی باشد و  افراد از برگزاری تجمع پرهیز کنند.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: آیین سالگرد شهادت شهید قاسم سلیمانی و چهلمین روز شهادت دکتر فخری زاده نیز باید به‌صورت متمرکز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مصلی اراک برگزار شود و زمان برگزاری آن کوتاه بوده و تمامی پروتکل‌ها با حساسیت بالا رعایت شود.

آقازاده گفت: برگزاری مراسم ایام فاطمیه در مراکز شهرها با نظارت فرمانداری‌ها  و منوط به شرایط شیوع بیماری کرونا خواهد بود و در  بخش‌ها و روستاها نباید آیینی در این ایام برپا شود.

وی افزود: استان مرکزی در تولید ماسک باکیفیت خوب عمل کرده و اولویت فروش این اقلام بهداشتی باید به محصولات تولید شده داخل استان داده شود و عرضه ماسک علاوه بر داروخانه‌ها باید در مکان‌های دیگر نیز صورت بگیرد تا مردم به سهولت به آن دسترسی داشته باشند. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز گفت: حجم ماسک تولیدی در استان بالا است و برخی تولیدکنندگان  این اقلام خواستار عرضه محصولاتشان در سایر مناطق کشور هستند.

«بهروز اکرمی» افزود: عرضه ماسک در برخی فروشگاه‌ها، روزنامه فروشی‌ها و مراکز آرایشی و بهداشتی به‌صورت غیراستاندارد است که  باید دستگاه‌های متولی به ویژه دانشگاه علوم پزشکی و صمت نظارت بیشتری  بر این مهم داشته باشد.

وی اظهار داشت: بهتر است با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی مراکزی در سطح شهرها برای عرضه ماسک استاندارد مشخص شود تا مردم با خیال راحت به ماسک بهداشتی با قیمت مناسب دسترسی داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: داروخانه‌های استان از ماسک تولید استان کمتر برای عرضه استفاده می کنند که این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

اکرمی افزود: ستاد ملی کرونا اعلام برپایی هرگونه آیین به مناسبت ۹ دی را به دلیل شیوع کرونا منع کرده بنابراین استان  مرکزی نیز تابع تصمیمات کشوری است و  در خصوص این مناسبت برنامه‌ای ندارد.

ویدر بخش دیگری از سخنانش  اظهار داشت: در هفته‌های اخیر توزیع برخی اقلام کالای اساسی به ویژه روغن موجب تجمع شده است که این مسئله عاملی برای انتشار ویروس کرونا است و مسئولیت مستقیم هرگونه عواقب این مهم برعهده صمت و با هماهنگی فرمانداری ها است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: برگزاری هر گونه نشست‌ها اضطراری باید با رعایت پروتکل های بهداشتی  باشد و هرگونه رفتار غیرمسئولانه بهداشتی  رصد شده و با خاطیان برخورد جدی می‌شود.

اکرمی افزود: وضعیت استان در خصوص کرونا بسیار شکننده است و اکنون شهرهای اراک، خمین و شازند در موقعیت نارنجی و ۹ شهر استان زرد هستند و کوچکترین اهمال می‌تواند وضعیت را بحرانی کند.

وی اظهار داشت: تداوم محدودیت‌ها برای تبدیل شهرهای نارنجی به زرد از مسایل مهم است به ویژه خمین و شازند که مسئولیت آن برعهده فرمانداران و مدیران شبکه بهداشت آنان است باید از تجربه شهرهایی که به وضعیت زرد رسیده اند، استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: استان مرکزی در تولید ماسک وضعیت مطلوبی دارد و قیمت تمام شده هر عدد ماسک استاندارد در استان بین ۶۰۰ تا ۷۰۰  است و باید همه دستگاه‌های اجرایی، بیمارستان‌ها، کارخانه‌ها و شرکت‌ها ماسک مورد نیاز خود را از داخل استان تامین کنند.

«سعید فرخی» افزود: باید امکان فروش ماسک استان در مکان های مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی فراهم شود تا از این صنف حمایت صورت گیرد.

وی اظهار داشت: برخی اصناف ماسک ان ۹۵ مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی تولید می‌کنند که در گرفتن فرایند کد بهداشتی مشکل دارند و باید این مهم با همکاری دانشگاه برطرف شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: عرضه ماسک باید در داروخانه‌ها انجام شود تا امکان نظارت و کنترل میسر باشد.

دکتر«محمد جمالیان» افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان نیز ماسک مورد نیاز خود را بر اساس تصمیم اتخاذ شده از مجاری خاص تامین می‌کند.

وی در ادامه اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی مخالف بازگشایی آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای است چون تجربه ثابت کرده به محض این بازگشایی سایر مراکز آموزشی نظیر زبانکده‌ها و مراکز هنری و فرهنگی درخواست بازگشایی دارند.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: موارد مثبت کرونا در استان از ۲۹ آذر تا چهارم دیماه از ۵۷۸ مورد به ۴۴۵ مورد به ۲۳ درصد کاهش ابتلا رسیده  است.

دکتر« علی علیمحمدی» افزود: در موارد مراجعات سرپایی کرونا نیز آمار استان از  ۴۹۹ نفر به ۳۷۵ مورد رسیده که ۲۵ درصد کاهش دارد.

وی شمار بیماران کرونایی بستری استان را در این مدت با ۱۱ درصد کاهش از ۷۹ مورد به ۷۰ بستری عنوان کرد و گفت: انتظار است در سایه تداوم محدودیت‌ها این روند کاهش بیشتری داشته باشد.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: موارد فوتی  کرونا در استان طی یک ماه اخیر و با اعمال محدودیت‌ها از ۲۸ مورد در روز  به ۲۱ مورد رسیده که کاهش ۲۵ درصدی را رقم زده است.

دکتر علیمحمدی افزود: بیشترین موارد مثبت کرونا استان مرکزی در آزمایش‌های تشخیصی  مربوط به شهرستان اراک بوده که در سنین ۳۰ تا ۳۹ سال بوده‌اند و برای خمین و ساوه  میانگین سن ابتلا ۴۰ تا ۴۹ بوده است.

وی اظهار داشت: سن بیشتر جان باختگان کرونای استان مرکزی در هفته آخر آذر در اراک و ساوه ۸۰ تا ۸۹ سال سن و  در خمین ۶۰ تا ۶۹ سال به ثبت رسیده است.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: یک هزار و ۱۶۶ نفر نیز از ۱۶ آذر تاکنون در این استان آزمایش سریع کرونا در استان داده‌اند که  ۱۶۲ مورد از ازمایش‌ها مثبت گزارش شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز گفت: ظرفیت تولید ماسک در این استان سالانه ۶۲۰ میلیون عدد است و روزانه ۵۰۰ هزار ماسک به شکل صنعتی در این خطه تولید می‌شود.

«سعید جعفری» افزود: شرکت‌های تولید کننده ماسک  استان در۲ ماه اخیر به شبکه بهداشت فروش محصول نداشته‌اند هرچند ملزم به تامین سهمیه برای این بخش هستند.

وی اظهار داشت: اکنون بازاریابی ماسک تولیدی در استان به سختی انجام می‌شود و این صنف دچار مشکل شده‌اند.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است و نخستین مورد مثبت ویروس کرونا در این خطه، اول اسفندماه پارسال پس از قم در اراک به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها کرونا ماسک استان مرکزی بهداشت و سلامت محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ماسک استان مرکزی بهداشت و سلامت محدودیت های کرونا کرونا ماسک استان مرکزی بهداشت و سلامت محدودیت های کرونا اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی اراک استانداری مرکزی استان مرکزی کرونا در استان ماسک استان محدودیت ها مرکزی نیز عرضه ماسک نیز گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۱۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران

به گزارش خبرگزاری مهر، طبق اعلام رکز مدیریت راه‌های کشور، اعمال محدودیت‌های ترافیکی از امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت تا شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در جاده‌های مازندران اجرا می‌شود.

براین اساس، تردد موتور سیکلت از ساعت ۱۲ ظهر روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ الی ساعت ۶ صبح روز شنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۸ از محورهای کرج - چالوس، هراز، فیروزکوه، محور تهران - سمنان – مشهد و بالعکس ممنوع است.

* تبصره: تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام مأموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

الف) محور کندوان:
- محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه در محور مذکور از ساعت ۱۴:۰۰ الی ۲۴:۰۰ روز جمعه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ به شرح ذیل اعلام می‌گردد:
۱) از ساعت ۱۴ آزادراه تهران - شمال اعمال محدودیت تردد برای خودرورهای به مقصد چالوس انجام می‌شود.
۲) از ساعت ۱۵ ابتدای پل زنگوله (انت‌های دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) انسداد بصورت کامل.
۳) از ساعت ۱۷ از مرزن آباد به سمت تهران یک طرفه اجرا می‌گردد. (شمال به جنوب)
۴) از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌گردد.
۵) تردد از مسیر جاده قدیم تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد می‌باشد.

* تبصره: تردد از مسیر جاده قدیم کرج – چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۱۲ از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع می‌باشد.

ب) محور هراز:
۱- در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مأمورین پلیس راه محدودیت یک طرفه مقطعی روز جمعه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بلعکس انجام خواهد شد.

۱- محور کندوان: تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج – چالوس و بالعکس کماکان ممنوع می‌باشد.
۲- محور هراز:
الف) تردد کلیه تریلرها از محور هراز کماکان ممنوع می‌باشد.
ب) تردد کلیه کامیون‌ها وکامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ الی ۲۴ روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ و همچنین از ساعت ۶ الی ۲۴ روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ‌های ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ و ۰۷ از محور هراز ممنوع است.

کد خبر 6087490

دیگر خبرها

  • تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد
  • ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • طرح زوج و فرد در تهران حذف می شود | محدودیت جدید برای موتورسیکلت‌ها در اطراف بازار
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • زوج و فرد از طرح ترافیک پایتخت حذف شد
  • اعمال محدودیت تردد ناشی از سیل در کاشان
  • زمان اجرای تغییرات در طرح ترافیک تهران
  • محدودیت تردد در محور امرآباد- شانق در اراک + تصویر
  • تمدید خدمات خطوط شبانه ناوگان اتوبوسرانی شیراز