Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدمحسن حسینی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی برگزار شد، اظهار کرد: تامین کمیت‌بخشی آب خلیج گرگان فقط بستگی به تراز آب دریای خزر دارد اگر تراز دریای خزر بالا برود آب خلیج گرگان نیز به تناسب افزایش پیدا می‌کند و بالعکس؛ نجات خلیج گرگان یک موضوع چندمولفه‌ای است و یکی از دلایلی که تاکنون برای نجات خلیج گرگان اتفاق خاصی نیفتاده  نداشتن متولی خاص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در استان روی سایر مولفه‌های نجات خلیج گرگان کار می‌شود، تصریح کرد: وجود آلودگی آب خلیج گرگان، عدم تبدیل این منطقه به کانون ریزگرد، فراهم کردن حداقل میزان رطوبت برای اینکه خلیج گرگان خشک نشود از مواردی است که تمرکز بر آن وجود دارد.

*عدم همراهی برخی دستگاه‌ها برای احیای خلیج گرگان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان افزود: اینکه برای خلیج گرگان ردیف اعتباری مجزا در نظر گرفته شود خوب است اما به دلیل اینکه خلیج گرگان متولی خاصی ندارد گرفتن جذب اعتبارات در این بخش این اتفاق سخت است.

حسینی ادامه داد: برای خلیج گرگان چند سال اعتبارات مختصری به آب منطقه‌ای دادند تا مطالعاتی انجام شود البته برخی دستگاه‌های اجرایی همراهی خوبی در این زمینه نداشتند، مدتی است که مجموعه‌ای به عنوان ستاد احیای خلیج گرگان شکل گرفته و به دستگاه‌ها تکلیف کردند تا اقداماتی انجام دهند.

وی بیان کرد: لایروبی رودخانه‌های منتهی به خلیج گرگان به وزارت نیرو محول شده است، آب و فاضلاب تکلیف دارد شهرهای منتهی به خلیج گرگان که تصفیه خانه شهری ندارند را ایجاد کند، جهاد کشاورزی نیز وضعیت کود و سموم کشاورزی را مدیریت کند، در هر کدام از تکالیف که ورود شود، می‌بینیم که خیلی به کمیت موضوع پرداخته نشده و باید منتظر بمانیم آیا ردیف بودجه جدید برای احیای خلیج گرگان در نظر گرفته می‌شود یا خیر.

*پیشرفت سد وشمگیر خارج از حد انتظار/ حساسیت وشمگیر به دولت و مجلس  منتقل نشد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان در خصوص وضعیت سدهای بزرگ مخزنی در حال احداث استان گفت: پنج سد مخزنی بزرگ در استان گلستان وجود دارد که اقدامات به صورت هماهنگ جلو می‌رود و قرار است این سد در اردیبهشت  1400 آبگیری شود.

حسینی با اشاره به پیشرفت خوب سد چایلی که جزو سدهای مرزی استان است، ابراز کرد: در زمینه علاج‌بخشی سد وشمگیر آن طور که ما انتظار داریم پیش نرفته است 250 میلیارد تومان برای تکمیل این سد مورد نیاز است اما به دلیل اینکه حساسیت این موضوع را هنوز نتوانستیم به مجلس و دولت منتقل کنیم این پروژه اکنون 16 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه برای علاج‌بخشی سد وشمگیر طی سال‌های اخیر 20 میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: این سد قدمت 50 ساله دارد.

*تکمیل سد قره‌چای و آقدکش در انتظار جذب اعتبار/ کداجرایی سدمیرداماد اخذ شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان گلستان افزود: عملیات سد زرین‌گل یا نگارستان به اتمام رسیده است، برای سد قره‌چای رامیان هنوز توفیق پیدا نکردیم اعتبارات خوبی جذب کنیم، سد آقدکش نیز تا انتهای سال 1398 حدود 23 میلیارد تومان اعتبار داشته که 12 میلیارد تومان جذب شد این سد 34 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امسال اعتبار 14 میلیارد تومان به آن اختصاص داده شده است و برای تکمیل شدن این سد 220 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

حسینی در خصوص سد میرداماد گفت: آب شرب گرگان از این سد تامین می‌شود بیش از 96 درصد آب سد میرداماد از طریق زیرزمینی است در تابستان که چاه‌های کشاورزی خاموش است چاه‌های زیرزمینی مشکلی ندارند  این سد قرار است در منطقه شصت‌کلاته ساخته شود و برای نخستین‌بار کد اجرایی به آن داده شد تا مولفه‌های مختلف آن از سال آینده کلید بخورد، برای این سد 4 میلیارد تومان درنظر گرفته شده است.

به گفته وی؛ گرگان حدود 400 هزار نفر جمعیت دارد که تقریبا هر کدام در طول سال 80 مترمکعب استفاده می‌کنند که سالانه در شهر گرگان 32 میلیون مترمکعب آب مصرف می‌شود، سدمیرداماد 13 میلیون مترمکعب ظرفیت دارد که هشت میلیون مترمکعب مربوط به آب شرب است که حدود یک چهارم نیاز سالانه مصرف موردنیاز گرگان است.

انتهای پیام/83001

منبع: فارس

کلیدواژه: گرگان استان گلستان دریای خزر سد نجات خلیج گرگان میلیارد تومان استان گلستان آب منطقه ای سد وشمگیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۱۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشیاری یک چوپان سلماسی جان ده‌ها نفر را نجات داد

پس از ۴۲ سال
کشف نارنجک جنگی سالم در سلماس

فرشید لاهوری چوپان جوان سلماسی هنگام چرای گوسفندان خود در منطقه قورو گول، نزدیک داشلیخ، با یک نارنجک دستی از دوران جنگ ایران و عراق روبرو شد که با درایت و بدون دست زدن به نارنجک، موضوع را به سپاه سلماس گزارش داد.

این نارنجک که از نوع چهل تکه بود، پس از انفجار می‌توانست تا ۴۰ ترکش با برد ۱۵ متر پرتاب کند.

کارشناسان سپاه پاسداران پس از حضور در محل، با رعایت کامل نکات ایمنی، این نارنجک ۴۲ ساله را که سالم باقی مانده بود، امحا کردند.

سرهنگ میرکاظمی زاده فرمانده سپاه سلماس ضمن تقدیر از هوشیاری این چوپان، از مردم خواست تا در صورت مشاهده هر گونه سلاح یا مهمات جنگی، بدون لمس یا جابجا کردن، به سپاه یا نیروی انتظامی اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • ساخت مرکز جامع سرطان قم ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • پیشرفت ۷۰ درصدی طرح جهاد آبرسانی لرستان
  • ماجرای استفاده بلاگر شیرازی از آمبولانس اورژانس در حال پیگیری است
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی روستای کوچ دیگ سید در گنبد کاووس
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • شوش و کرخه خوزستان بدون اکیپ مجهز غریق نجات هستند
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در گنبد کاووس
  • ریشه‌یابی خشونت‌های فیزیکی و کلامی/ جریمه بدون آموزش تاثیری ندارد
  • هوشیاری یک چوپان سلماسی جان ده‌ها نفر را نجات داد