Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، چندی پیش معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هفتاد و ششمین جلسه کمیته درمان، کاهش آسیب و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با موادمخدر  خواستار بررسی جابجایی مراکز کاهش آسیب از محلات شوش، مولوی و هرندی از سوی وزارت بهداشت و بهزیستی شد و گفت: خانواده‌ها، جوانان و دانش‌آموزان، در این محلات تردد دارند که با این اقدام؛ سعی در بهبود وضعیت این محلات داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما مصطفی هادی زاده ، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران در این باره می‌گوید: دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران بر این باور است که اگر کارکرد مراکز کاهش آسیب در محلات درست و با نظارتهای مستمر و قوی انجام شود می تواند موجب کاهش آسیب در مناطق هرندی، مولوی و شوش شود.

وی ادامه می‌دهد: اگر فضاها و اماکنی مانند مراکز سرپناه شبانه که معتادان می توانند در زمان شب در آنجا مستقر شوند، وجود دارد، باید به به صورت پلکانی در مناطق دیگر در یک بازه زمانی کارشناسی شده منتقل شود، اما مراکزی که خدمات سرپایی ارائه می دهند باید در محلات آسیب دیده وجود داشته باشند.

هادی زاده با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ مرکز کاهش آسیب در محلات شوش، مولوی و هرندی وجود دارد، تصریح می‌کند: سهمیه دارویی این مراکز برای ۱۰۰۰ نفر است به عبارتی این مراکز تنها می توانند به ۱۰۰۰ نفر ارائه خدمت کنند، بنابراین به نسبت جمعیت معتادی که در این مناطق حضور دارند این مناطق به مراکز کاهش آسیب نیاز دارند و اگر بخواهیم این مراکز کاهش آسیب را از منطقه خارج کنیم پس تکلیف معتادان این مناطق چه می شود؟.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران معتقد است که در صورت جابه جایی مراکز کاهش آسیب، مشکل به سایر مناطق انتقال می‌یابد.

پربیننده ترین به سگ‌های ولگرد غذا ندهید! تفاوت دیدگاه میان شورای پنجم با دوره گذشته ایجاد نشد/ بی‌سرانجامی یک تحقیق و تفحص آغاز آیین‌های سال نو میلادی در قلب پایتخت گرمخانه خاوران تعطیل می‌شود؟ نمایش ازدحام قطارهای مترو برای کاهش ریسک انتقال ویروس کرونا

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ستاد مبارزه با مواد مخدر مبارزه با مواد مخدر مواد مخدر هرندی شوش مولوی مراکز کاهش آسیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۱۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حسن‌زاده عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خلیل آباد در پی انجام اقدامات اطلاعاتی از انتقال مقادیر قابل توجهی مواد مخدر به یکی از شهرستان‌های استان مطلع شده و پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان خلیل آباد افزود: مأموران انتظامی با انجام تحقیقات میدانی یک دستگاه خودروی سواری پژو حامل مواد مخدر را در این زمینه در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان خلیل آباد شناسایی و متوقف کردند.

وی تصریح کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در بازرسی از خودرو مورد نظر ۸ کیلو و۶۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف و در این زمینه ۳ متهم را پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی کردند.

حسن زاده بیان کرد: مبارزه با قاچاق مواد مخدر یکی از اولویت‌های اصلی کاری پلیس است لذا از شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک سبزپوشان عرصه نظم و امنیت را در اجرای وظایف خود یاری کنند.

کد خبر 6088726

دیگر خبرها

  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • آب شرب روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • عقب‌نشینی پسران از مبارزه با غول کنکور/ آسیب‌های کاهش مردان تحصیلکرده
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • تدوین نظام مسائل محلات در کمیته عمران
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با راه‌اندازی مراکز آموزش شهروندی