Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@21:37:37 GMT

انواع سرور و آشنایی با سرورهای اختصاصی و مجازی

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۶۱۵۸۳

انواع سرور و آشنایی با سرورهای اختصاصی و مجازی

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، در این قسمت درباره سرور مجازی اطلاعاتی را ارائه می‌دهیم. برای این منظور لازم است تا ابتدا با سرور و هاست و مفهوم آن‌ها آشنا شویم.

سرور چیست؟

اینترنت شبکه ای بسیار وسیع است که در آن هزاران هزار کامپیوتر به هم متصل می‌باشند. در این شبکه بعضی از کامپیوترها خدماتی به دیگر کامپیوترهای موجود در شبکه ارائه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کامپیوترهای خدمات رسان باید شامل نرم افزار به خصوصی باشند که به نرم افزار خدمات رسان یا نرم افزار سرور معروف می‌باشد و روی آن نصب باشد.

به کامپیوتری که نقش سرویس دهنده را در اینترنت ایفا می‌کند، سرور گفته می‌شود که در زبان انگلیسی به آن server گفته می‌شود.

هاست چیست؟

هاست به فضایی در اینترنت گفته می‌شود که محتویات سایت‌های مختلف روی آن قرار می‌گیرد. در واقع هاست به قسمتی از سرور گفته می‌شود که میزبان یک وب سایت می‌باشد یعنی هر سرور به چندین قسمت تقسیم می‌شود و قسمتی از سرور را در اختیار میزبان خود قرار می‌دهد و می‌تواند از امکانات سرور استفاده کند. هاست وب سایت‌های مختلف در مراکز داده که به آن date center هم گفته می‌شود، نگهداری می‌شود.

هاست چه نوع‌هایی دارد؟

هاست ها در حالت کلی به چند نوع تقسیم می‌شوند.

* هاست های اشتراکی

بیشتر وب سایت‌ها از هاست اشتراکی برای سایت خود استفاده می‌کنند. در این نوع هاست تعدادی وب سایت روی یک سرور قرار می‌گیرند که تعداد وب سایت‌ها ممکن است به هزاران سایت برسد و از امکانات سرور به صورت مشترک استفاده می‌کنند.

* هاست های رایگان

نوع دیگری از هاست ها، هاست های رایگان می‌باشد و مناسب افراد مبتدی و افرادی است که نمی‌خواهند برای هاست هزینه کنند. هاست های رایگان محدودیت‌های بسیاری دارند و اغلب حاوی تبلیغاتی است که شرکت هاستینگ مربوطه به وب سایت‌های میزبان اضافه می‌کند.

* هاست های اختصاصی

در این روش یک سرور به سایت میزبان شونده اختصاص داده می‌شود و فقط صاحب آن سایت می‌تواند از امکانات آن هاست استفاده کند. بیشتر وب سایت‌های بزرگ جهان از سرورها و هاست های اختصاصی استفاده می‌کنند و می‌توانند هر کاری که قصد دارند با هاست خود انجام دهند.

*هاست های مجازی

در این روش، یک سرور وجود دارد و از طریق نرم افزارهای مجازی ساز به چندین سرور مجازی تقسیم می‌شود و هر یک از این سرورهای مجازی در اختیار یک وب سایت قرار می‌گیرد و امکانات یک سرور کامل را در اختیار وب سایت قرار می‌دهد.

انواع سرورها

سرورهای وب در حالت کلی به دو نوع اختصاصی و مجازی تقسیم می‌شود که در زیر به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

* سرورهای اختصاصی

سرورهایی که به صورت اختصاصی در اختیار یک سایت قرار می‌گیرند، سرورهای اختصاصی نامیده می‌شوند که در زبان انگلیسی به آن‌ها Dedicated Server گفته می‌شود و سایت‌های بزرگ و مطرح مثل فروشگاه‌های بزرگ اینترنتی از این نوع سرور استفاده می‌کنند.

مزیت این نوع سایت‌ها این است که تمام قابلیت‌های سرور در اختیار سایت میزبان قرار می‌گیرد و هر کاری که لازم است می‌توانند با سرور خود انجام دهند.

این نوع سرور برای سایت‌های کوچک و مبتدی توصیه نمی‌شود زیرا که هزینه زیادی باید برای این نوع از سرورها پرداخته شود.

* سرورهای مجازی

سرور مجازی که به آن VPS گفته می‌شود مخفف عبارات Virtual Private Server می‌باشد که به معنی سرور مجازی خصوصی می‌باشد.

سرور مجازی قسمتی از یک سرور اختصاصی می‌باشد که در اختیار وب سایت‌ها قرار می‌گیرد. سرور اختصاصی با استفاده از نرم افزارهای مجازی ساز به قسمت‌های مختلفی تقسیم می‌شود و در اختیار سایت‌های مختلف قرار می‌گیرند.

با استفاده از سرورهای مجازی می‌توان با هزینه پایین‌تری نسبت به هاست های اختصاصی، وب سایت را راه اندازی کرد.

سرورهای اختصاصی بر اساس تکنولوژی‌های مختلفی مجازی سازی می‌شوند و هر کدام از این تکنولوژی‌ها قابلیت‌های خاص و منحصر به فردی دارند که ممکن است در تکنولوژی‌های دیگر نباشد.

در حال حاضر مدل‌های مجازی سازی زیر وجود دارد و سرورهای اختصاصی با استفاده از این تکنولوژی‌ها، مجازی سازی می‌شوند.

* مدل مجازی سازی Virtuozzo

* مدل مجازی سازی OpenVZ

* مدل مجازی سازی VMware

* مدل مجازی سازی Xen

* مدل مجازی سازی KVM

در ادامه مطلب به ویندوز سرور می‌پردازیم و به توضیح کامل ویندوز سرور می‌پردازیم.

ویندوز سرور چیست؟

ویندوز سرور، سیستم عامل اختصاصی و تجاری شرکت مایکروسافت برای سرورهای ویندوزی می‌باشد.

این نوع ویندوز شامل امکانات کامل برای مدیریت سرورهای ویندوزی می‌باشد و می‌توان با نصب ویندوز روی سرور از امکانات آن استفاده کرد. اولین ویندوز سرور رسمی در سال ۲۰۰۳ منتشر شد البته قبل از آن نسخه‌هایی از ویندوز سرور نیز وجود داشته است.

ویندوز سرور از لحاظ ظاهر با ویندوزهای معمولی تفاوت چندانی ندارد و بسیاری از قابلیت‌های آن‌ها مشترک می‌باشد و برخی از برنامه‌ها را می‌توان روی هر دو نوع ویندوز نصب کرد.

با این حال ویندوز سرور تفاوت‌های زیادی با ویندوزهای عادی دارد. ویندوز سرور به طور اختصاصی برای مدیریت سرورها ساخته شده است.

برای خرید سرور از کجا اقدام کنیم؟

یکی از وب سایت‌هایی که می‌توانید برای خرید سرور و به خصوص سرورهای اختصاصی و VPS به آن مراجعه کنید، ایران سرور می‌باشد. با خرید سرور از ایران سرور می‌توانید به راحتی و در کمترین زمان، پس از انتخاب پلن مد نظر، سروری را که قصد خرید آن را داشته اید را خریداری کنید و شروع به استفاده از آن کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5104945

منبع: مهر

کلیدواژه: طراحی سایت سئو سایت کسب و کار کسب و کار گروه صنعتی ایران خودرو گروه خودروسازی سایپا صنعت خودروسازی تولید خودرو تبلیغات ساختمان سازی مالیات حج تمتع روز پرستار صندوق بازنشستگی کشوری واحد صنعتی اپلیکیشن فرش دستبافت سرورهای اختصاصی استفاده می کنند مدل مجازی سازی تقسیم می شود قرار می گیرد ویندوز سرور تکنولوژی ها وب سایت گفته می شود سرور مجازی وب سایت ها یک سرور هاست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۱۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستم‌های صوتی XTRIM VX | تجربه حضور در یک کنسرت اختصاصی

XTRIM VX با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته صوتی، استانداردهای جدیدی را در این زمینه تعریف کرده است. استفاده از 23 بلندگوی اختصاصی با برند «LION MELODY»، قدرت و وضوح صدا در این خودرو را به اوج می‌رساند. بلندگوهای IFLYTEK سطح پیشرفته این خودرو امکان دریافت صدای واضح و پخش صدای HiFi را داراست. یک آمپلی فایر 1000 واتی نیز با توانایی فوق‌العاده، صدایی رسا و قدرتمند را در سرتاسر کابین خودرو پخش می‌کند.

حالت کنسرت زنده مجازی

امکانات صوتی VX با تاکید بر وضوح، کیفیت و قدرت طراحی شده است؛ این خودرو به لطف استفاده از یک پردازنده دو هسته‌ای DSP، قادر است تجربه شنیداری یکنواخت و فراگیر را ارائه دهد. این فناوری تا جایی توسعه یافته که استفاده از آن تجربه حضور در یک کنسرت زنده را شبیه‌سازی می‌کند. این سیستم، صدا را به گونه‌ای پخش می‌کند که انگار در یک سالن کنسرت زنده در سطح جهانی قرار دارید. با فعال‌سازی حالت کنسرت زنده مجازی، شما می‌توانید خود را در یک اجرای زنده موسیقی تصور کنید. این حالت در هماهنگی با نورهای محیطی خودرو طراحی شده و تجربه‌ای فراگیر و قدرتمند را خلق می‌کند.

بلندگوهای اختصاصی پشت سری راننده

XTRIM VX به دو بلندگوی اختصاصی پشت سر راننده مجهز شده است. این قابلیت مخصوص زمانی که است که سرنشینان خودرو در حال استراحت هستند و تنها راننده قصد استفاده از سیستم‌های صوتی را دارد. بلندگوهای تعبیه شده در پشت سری صندلی‌های جلو، صدای مسیریاب و تماس‌های صوتی را با وضوح بالا منتقل می‌کنند. این ویژگی، بدون هیچ تداخلی با سایر صداهای داخل خودرو، آرامش خاطر را حین رانندگی را به ارمغان می‌آورد. خودروهای VX با ارائه ویژگی‌های صوتی پیشرفته و اختصاصی تجربه‌ای شخصی‌سازی شده و منحصر به فرد را برای راننده و سرنشینان فراهم می‌کند. این سیستم صوتی، نه تنها کیفیت صدا را بهبود می‌بخشد، بلکه تجربه‌ای ارزشمند از یک سفر راحت و هیجان‌انگیز را خلق می‌کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900998

دیگر خبرها

  • اختصاصی: بردیا مصدوم شد، نظر صابر تغییر کرد!
  • سیستم‌های صوتی XTRIM VX | تجربه حضور در یک کنسرت اختصاصی
  • چه کسی ناظر بر ابتذال جاری در آپارات است؟
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • خلاقیت در طراحی کیک تولد با ویندوز 11 (فیلم)
  • گفتگوی اختصاصی وحید سلیمانی با اسطوره فوتسال ایران محمدرضا حیدریان درخصوص تیم ملی فوتسال
  • اول سلام بعد تاج‌گذاری در کاخ اختصاصی
  • علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا خواننده شدند!
  • آشنایی با کابل نسوز
  • (عکس‌) علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا خواننده شدند!