Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@10:47:27 GMT

ترویج مکتب حاج قاسم با سرودهای مسجدی

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۶۱۷۱۹

ترویج مکتب حاج قاسم با سرودهای مسجدی

ستاد فهما با تکیه بر توان بچه‌های مسجد و از طریق جشنواره‌ها و پویش‌های سرود محور درصدد ترویج مکتب حاج قاسم در آستانه نخستین سالگرد شهادت وی برآمده است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در آستانه نخستین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پویش ها و جشنواره های متنوعی را تدارک دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنابر این گزارش، نخستین جشنواره سرود «رفیق خوشبخت ما» ازجمله این تدارکات است که با محور گرامیداشت یاد و نام سیدالشهدای جبهه مقاومت، حاج قاسم سلیمانی ویژه گروه سنی نوجوان برگزار می شود.

مهلت ارسال آثار به این جشنواره، 30 دی ماه اعلام شده است و علاقمندان می توانند برای ارسال آثار به نشانی @rafighe_khoshbakht در پیام رسان های داخلی و خارجی مراجعه کنند.

 

 

 

 

فراخوان پویش سرود «قهرمان من» نیز به همت ستاد فهما در آستانه سالروز شهادت حاج قاسم در بازه زمانی 5 تا 15 دی ماه اعلام شده است.

ین پویش در بستر فضای مجازی و از طریق اینستاگرام برگزار می شود. قالب های فراخوان شامل اجرای سرودهای میدانی، تولید لباهنگ یا دابسمش، تولید آرت و فوتوکلیپ و سایر قالب های تصویری است.

 

 

 

 

علاوه بر این، دومین جشنواره سرود «بچه های مسجد» با عنوان «سردار آسمانی» نیز برای این ایام تدارک دیده است که ذیل طرح ملی ایرن قوی و در چهار محور قرآن و سیره اهل بیت «علیهم السلام»، مسجد و گام دوم انقلاب اسلامی، پیشرفت و امید به آینده و مقاومت و عزت ایران اسلامی تا 25 آذرماه از طریق ارسال بارگذاری در سامانه بچه های مسجد برگزار شد.

 

 

 

 

آلبوم «هوای تازه 2» که با محوریت سرودهای تولیدی بچه های مسجد درباره سردار سلیمانی و شامل 6-7 قطعه سرود تولید شده و محتوای خوبی را برای اجرای بچه های مسجد در طول سال عرضه می کند. همزمان با هفته گرامیداشت حاج قاسم از این آلبوم رونمایی و انتشار و پخش اولیه آن تا آخر دی ماه انجام می شود.

 

بنابر آنچه بیان شد، بچه های مسجد در کنار فعالیت های متنوع کوشیده اند با هنر سرود در فضای مسجد مکتب حاج قاسم را ترویج کنند.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: بچه های مسجد سردار حاج قاسم سلیمانی کانون های فرهنگی هنری مساجد بچه های مسجد حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۱۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی ۲ اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد

سید مهدی حسینی،رئیس حوزه هنری قم گفت: نمایش «راز» به نویسندگی و کارگردانی نرگس اسماعیلی از مسجد چهارده معصوم و نمایش «مرد شامی» نوشته علی‌اصغر ایمان‌زاده به کارگردانی محمدرضا جهانبخت از مسجد حضرت ابوالفضل(ع) دو اثر منتخب از استان قم است که در مرحله سراسری همایش بچه‌های مسجد حاضر خواهند بود.

وی بیان داشت: ۱۳ اثر حاضر در مرحله سراسری همایش بچه‌های مسجد از میان ۱۸۰ اثر متقاضی حضور در همایش و پس از بازبینی توسط داوران انتخاب شده‌اند.

رئیس حوزه هنری استان قم خاطرنشان کرد: آثار منتخب در مرحله نهایی جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد که از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه به میزبانی شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود، با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

وی تصریح کرد: حمایت از هنرمندان انقلابی و مسجدی از اولویت‌های مهم هنری استان قم در حمایت از تولید آثار فاخر است.

حسینی گفت: این جشنواره متمایز و هدفمند، فرصتی برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های گسترده‌ فضای فرهنگی و هنری مساجد و گروه‌های مذهبی در راستای پرورش استعدادهای هنری جوانان انقلابی و ترویج فرهنگ دینی با زبان هنرهای نمایشی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • برگزاری مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • معرفی برگزیدگان «نمایش» و «سرود» جشنواره روستایی رضوی
  • ۲ اثر به جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد راه یافت
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • اختتامیه جشنواره سرود بسیج در خراسان شمالی برگزار شد
  • افزایش چشمگیر سطح اجرا‌ها در جشنواره سرود روستایی و عشایری رضوی
  • افزایش چشمگیر سطح اجراها در جشنواره سرود روستایی و عشایری رضوی
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از قم به همایش سراسری بچه‌های مسجد