Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار نهبندان گفت: برای مجتمع آبرسانی به میغان یک میلیارد و 250 میلیون تومان اعتبار هزینه شده که 800 میلیون تومان اعتبارات شهرستانی و 450 میلیون تومان اعتباراتی است که از سوی بنیاد برکت کمک شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، مجید بیکی فرماندار شهرستان نهبندان پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه آبرسانی به روستای میغان، عنوان کرد: بحث آب مهمترین موضوع در شهرستان نهبندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان این‌که هدف انقلاب اسلامی رفع محرومیت است، افزود: امروز روستاهای ما آبرسانی، برق‌رسانی و گازرسانی شده؛ خدمات حوزه اشتغال و تسهیلاتی که پرداخت می‌شود و سایر زیرساخت‌ها به سرعت در حال کار است.

فرماندار نهبندان بیان کرد: شهرستان نهبندان به دلیل گستردگی یکی از شهرستان‌های کمتر توسعه یافته استان است.

بیش از 100 روستای شهرستان نهبندان آبرسانی سیار می‌شود

بیکی گفت: در فصل تابستان به بیش از 100 روستای شهرستان نهبندان آبرسانی سیار انجام می‌شود و با توجه به محدودیت تانکرهایی که در منطقه وجود دارد و دوری مسیر، شرایط سختی در این شهرستان وجود دارد.

وی به طرح مسکن محرومان روستایی اشاره کرد و گفت: در روستای میغان 57 مسکن با مشارکت بنیاد برکت و کمیته امداد در حال اجرا است که در صورت فراهم شدن زیرساخت‌ها به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار نهبندان به بحث گازرسانی در شهرستان نهبندان اشاره کرد و افزود: گازرسانی به روستای میغان در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید و ان‌شاءالله مردم از این نعمت برخوردار خواهند شد.

بیکی خاطرنشان کرد: احداث زمین ورزشی برای جوانان روستا در دستور کار است که چمن تهیه شده و بحث زیرساخت نیز در حال انجام است.

وی افزود: پروژه آب شیرین‌کن در روستای میغان به بهره‌برداری رسیده و پروژه ارتقای شبکه‌های دیجیتال را داریم که منتظر تعویض دستگاه توسط صداوسیما هستیم که در صورت تعویض به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار نهبندان گفت: با وجود تمام مشکلاتی که وجود دارد اما با همکاری و مدد تمام مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان اقداماتی که در این شهرستان انجام شده جهت رفع و کاهش محرومیت است.

بیکی بیان کرد: برای مجتمع آبرسانی به میغان یک میلیارد و 250 میلیون تومان اعتبار هزینه شده که 800 میلیون تومان اعتبارات شهرستانی و 450 میلیون تومان اعتباراتی است که از سوی بنیاد برکت کمک شده است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود قبل از تابستان سال آینده بخش عمده‌ای از مشکلاتی که در این منطقه وجود دارد و مردم را هر ساله با مشکل مواجه می‌کند برطرف شود.

وی به احداث سازه‌های آبخیزداری در این منطقه اشاره کرد و گفت: به فکر افزایش ساخت سازه‌های آبخیز و آبخوان داری در این منطقه هستیم.

وجود 12 مجتمع آبرسانی در نهبندان/ قنات تخریب شده میغان احیا شد

احمد خیردوست مدیر امور آبفای شهرستان نهبندان نیز در این مراسم اظهار کرد: شهرستان نهبندان دارای 26 هزار کیلومترمربع وسعت و بیش از 51 هزار و 500 نفر جمعیت است.

وی افزود: در شهرستان نهبندان حدود 1500 کیلومتر خطوط انتقال و توزیع شبکه، 40 حلقه چاه و 172 باب مخازن ذخیره، بین راهی و پمپاژ و حدود 81 ایستگاه پمپاژ و حدود 20 هزار و 500 مشترک داریم.

مدیر امور آبفای شهرستان نهبندان بیان کرد: در شهرستان نهبندان حدود 12 مجتمع آبرسانی و 18 تک روستا داریم که آبرسانی به این تعداد روستا انجام می‌شود.

خیردوست عنوان کرد: روستای میغان آخرین روستایی است که از مجتمع سِمِک آبرسانی شده و به دلیل این‌که در آخر خط قرار گرفته در فصل تابستان و گاهی زمستان دچار مشکلاتی بوده که با همیاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی، مردم و دهیاری روستا توانستیم قنات تخریب شده میغان را احیا کنیم.

وی طول قنات را 12 کیلومتر اعلام کرد و گفت: یکی از برنامه‌های اصلی آب و فاضلاب شهرستان نهبندان آماده‌سازی زیرساخت منبع 300 مترمکعبی و حدود 5 کیلومتر اصلاح شبکه در داخل روستا است.

مدیر امور آبفای شهرستان نهبندان اظهار کرد: اسناد مناقصه تهیه شده که حدود دو میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

خیردوست افزود: حدود 450 میلیون تومان بنیاد برکت برای این کار مشارکت دارد و وقتی مناقصه برگزار و پیمانکار مشخص شود عملیات اجرایی ساخت یک باب مخزن 300 مترمکعبی در روستای میغان، اصلاح شبکه و ساخت خانه محرومان  آغاز خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عباسعلی خزاعی امام جمعه نهبندان نیز در این مراسم ضمن اشاره به سالگرد شهادت سردار سلیمانی، اظهار کرد: سردار سلیمانی به دلیل اخلاص و روحیه خدمت‌گذاری که داشت به سردار دل‌ها نام گرفت.

وی به فعالیت‌های انجام شده بسیار خوب قرارگاه پیشرفت و آبادانی در شهرستان نهبندان اشاره کرد و افزود: عمده فعالیت‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی با همکاری جوانان است و فعالیت‌های انجام شده در نهبندان نیز با همکاری طلبه‌ انجام می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهرستان نهبندان فرماندار نهبندان بهره برداری مجتمع آبرسانی میلیون تومان روستای میغان بنیاد برکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۱۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان گلستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان با اشاره به آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان، گفت: در سال گذشته، بیش از ۲۷۰ هزار مترمکعب آب شرب به صورت سیار به مناطق دچار تنش آبی استان گلستان تحویل داده شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، ابوالفضل رحیمی با اشاره به شرایط تامین آب شرب در استان اظهارداشت: در سال گذشته، بیش از 270هزار مترمکعب آب شرب به صورت سیار به مناطق دچار تنش آبی استان تحویل داده شده است.

وی درباره تامین آب شرب برای مناطق دچار تنش آبی استان اظهار کرد: در سال گذشته و به خصوص در فصل تابستان، به دلیل گرم شدن هوا و افزایش مصرف آب از سوی مردم، تقاضا برای آب شرب افزایش یافته که این امر، مشکلاتی را در پی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان از تحویل بیش از 270هزار مترمکعب آب شرب به تعداد 20 هزار سرویس از طریق آبرسانی سیار به روستائیان و همچنین بعضی از شهرهای دچار تنش آبی استان در  سال گذشته خبر داد و گفت: حجم آبرسانی سیار در هر ماه با توجه به میزان گرمای هوا و تعداد مناطق دچار کمبود آب، متغیر بوده و از ابتدای سال گذشته تاکنون روند صعودی داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان آبرسانی سیار را یکی از راه‌های تامین آب شرب روستاهای مواجه با بحران اعلام کرد و گفت: این اقدام به ویژه در همه ایام سال در مناطقی که با کمبود آب مواجه بوده و منابع آبی جایگزین ندارند انجام می‌شود.

رحیمی با اشاره به عملکرد آبرسانی سیار شرکت آب و فاضلاب استان گلستان، اظهار داشت: 257روستا و نقاط جمعیتی در کل استان با جمعیت بیش از 186هزار نفر در سال گذشته از خدمات آبرسانی سیار این شرکت استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • برخورداری بیش از ۵ هزار خانوار روستایی با اتمام طرح آبرسانی به مجتمع ۱۰۶ روستایی زون چایپاره
  • دو هزار و ۹۵۰ طرح آماده بهره برداری در بردسکن
  • آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان گلستان
  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد