Web Analytics Made Easy - Statcounter

نورائی، گفت: خانواده های شهدا و ایثارگران از سرمایه های ارزشمند نظام و انقلاب هستند بر همین اساس تفاهم نامه‌ای با بنیاد شهید منعقد شدو مقرر شد زندگینامه و وصیت نامه شهدای شاخص شهرستان با همکاری بنیاد شهید در این کانون منتشر خواهد شد .

محمد باقر نورائی مسئول کانون محبان امام رضا(ع) در اسلام آباد غرب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه با گزارش عملکرد کانون در ایام کرونا و همچنین اجرای طرح رویداد ایران قوی گفت: در این کانون با هدف آشنایی و جذب قشر نوجوان و جوان با قرآن و مفاهیم قرآنی ، کلاس های روخوانی ، حفظ موضوعی و روان خوانی قرآن، برای علاقمندان برگزار شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به تاثیر کتاب و کتابخوانی در رشد فرهنگی جامعه، افزود: این کانون برای توسعه فرهنگ  کتاب و کتابخوانی کتابخانه ای با کتاب های فراوان و موضوعات مختلف دارد . موضوع های کتاب کاملا طبقه بنده شده‌ و علاقمندان زیادی از این کتابخانه استفاده می کنند و این کانون برای جذب مخاطبان جوان و نوجوان به کتاب و کتابخوانی مسابقات مختلف ،مانند مسابقه کتابخوانی برگزار کرده است.

 

نورائی با بیان اینکه کانون محبان امام رضا (ع) در بحث تکریم ایثارگران و شهدا فعالیت چشمگیری داشته است  تصریح کرد: برنامه های سه شنبه های تکریم از خانواده های شهدا در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در  این کانون برگزار شد و براساس همین برنامه تفاهم نامه‌ای از سمت کانون با بنیاد شهید منعقد شده که بر اساس این تفاهم نامه، زندگینامه و وصیت نامه شهدای شاخص شهرستان اسلام آباد با همکاری بنیاد شهید در این کانون منتشر خواهد شد . 

 

مسئول کانون محبان امام رضا  اظهار کرد: در ایام محرم غذای گرم در این کانون طبخ شده است و به صورت غذای نذری بین خانوارها و اعضای کانون توزیع شد.

 

وی  با اشاره به عملکرد کانون از ابتدای شیوع کرونا تا کنون گفت: این کانون از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ماسک و مواد شوینده بین خانوارهای ساکن در محدوده و اعضای کانون توزیع و اعضا با آب ژاول و مواد ضدعفونی کننده محله اطراف کانون را ضدعفونی کرده اند.

 

نورائی در پایان  بابیان اینکه طرح ملی ایران قوی با جدیت و فعالیت چشمگیر اعضا در این کانون در حال اجرا است، گفت:  این طرح در راستای ایجاد رقابت بین کانون های مساجد سراسر کشور در حال برگزاری است  و تمامی فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در بستر فضای مجازی و در سامانه بچه‌های مسجد بارگذاری می‌شود براین اساس اعضای کانون‌ها، در قالب یک رقابت سالم متناسب با تعداد فعالیت‌های امتیاز کسب می کنند و از طرف دیگر اعتبار کیفی کانون‌ها نیز مدنظر است تا از این طریق شاهد پویاتر شدن کانون‌ها باشیم. 

پایان پیام/712

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح ملی ایران قوی سه شنبه های تکریم ویروس کرونا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کانون های فرهنگی هنری مساجد بنیاد شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۱۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی

  به گزارش ­خبرگزاری صدا و سیما؛ ­دکتر رادمنش با بیان اینکه در مکتب طب سنتی ایران چیدمان تغذیه بر اساس فصل، سن، محل زندگی و مزاج اشخاص متفاوت است، اما یکسری تدابیر عمومی نیز وجود دارد که رعایت آنها به حفظ سلامت همه افراد­ کمک می‌کند؛ تاکید کرد: پرهیز از پرخوری و درهم خوری یکی از اصول مهم تغذیه به شمار می‌آید، زیرا رعایت نکردن آن موجب تداخل و اختلال در هضم و ابتلا به انواع بیماری‌ها می‌شود. دکتر رادمنش همچنین داشتن نظم در ساعات غذا خوردن را یکی از مهمترین آداب تغذیه صحیح دانست و بر ایجاد فاصله کافی بین وعده شام و خوابیدن تاکید کرد. وی افزود: طب ایرانی، طب کلی نگر است و پزشکان متخصص طب ایرانی بر اساس شرایط هر فرد، دستورهای خاصی را به وی ارائه می‌دهند. در طب ایرانی پیشگیری از بیماری با رعایت اصول ششگانه حفظ سلامتی جز قوانین بنیادین می‌باشد. این اصول عبارتند از آب و هوا، تغذیه، حرکات بدنی، خواب و بیداری، نگهداری مواد لازم و دفع مواد زاید و حالات روحی و روانی که در این میان ورزش و تغذیه از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. این پزشک و متخصص طب ایرانی ادامه داد: ورزش اصولی، عامل مهمی برای حفظ سلامتی به شمار می‌رود و برای آن فواید زیادی ذکر شده است. به نظر برخی از حکما، چون ابن سینا، عامل ورزش در حفظ سلامتی، بر همه عوامل حتی تغذیه، تقدم دارد و برای اینکه از فعالیت‌های بدنی بیشترین فایده نصیب افراد شود، ورزش‌های متناسب با هر فرد پیشنهاد شده است. وی افزود: فعالیت بدنی منظم و متناسب با سن و شرایط جسمانی، فواید بی‌شماری برای سلامت جسم و روان دارد. تشویق اعضای خانواده به انجام فعالیت‌های ورزشی مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، شنا و ورزش‌های گروهی، متناسب با شرایط افراد خانواده می‌تواند روحیه نشاط و شادابی را در خانه حاکم کند. ­ وی در پایان گفت: با همدلی و همکاری خانواده‌ها، رسانه‌ها، سازمان‌های دولتی و غیردولتی می‌توانیم با ترویج فرهنگ غذای سالم و ورزش همگانی و متناسب بر پایه آموزه‌های طب ایرانی، جامعه‌ای سالم و پویا برای نسل‌های آینده بسازیم. هفته سلامت فرصتی مغتنم برای آغاز این حرکت ارزشمند است.

دیگر خبرها

  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • وظیفه پلتفرم‌ها در عرضه دارو/ ۶ ماه اجرای آزمایشی در یک استان
  • خانواده‌های شهدا پشتوانه‌های اصلی نظام هستند
  • دیداری از جنس تکریم خانواده شهدا
  • استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای خدمت به خانواده شهدا
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • پناهیان: رسالت امروز هیئتی‌ها ترویج فرهنگ زندگی تعاونی است
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی