Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@05:19:35 GMT

«از دامن مادر» به چاپ رسید

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۶۲۴۲۸

«از دامن مادر» به چاپ رسید

کتاب «از دامن مادر» روایت‌هایی از زندگی روحانی شهید سیدمهدی اسلامی‌خواه نوشته محمد حکم‌آبادی منتشر شد.

به گزارش ایسنا، این کتاب در ۱۸۴ صفحه با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت ۲۰هزار تومان توسط انتشارات راه یار عرضه شده است.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: «طلبه طالب بودن است و طلبه‌های واقعی طالب لقای حق‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقصود طلبه پرواز است و به قول شهید آوینی، «اگر مقصود پرواز است، قفس ویران بهتر». طلبه به دنبال وظیفه می‌رود؛ حتی اگر فرسخ‌ها فاصله باشد. او عاشق خداست و به تبع، عاشق پدر و مادرش که دریچه فیض خدا هستند و چه زیباست انعکاس این عاشقی.»

آن‌چه پیش روست، روایت‌هایی است از دامن مادر تا معراج شهادت سیدمهدی اسلامی‌خواه، طلبه‌ای مبارز و خستگی‌ناپذیر که به فرموده قرآن کریم، از شمار «مَنْ یَخْرُجْ مِنْ بَیْتِهِ مُهاجِراً إِلَی اللَّهِ وَ رَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَی اللَّهِ» بود و برای تحصیل و تبلیغ، فرسخ‌ها و مدت‌ها از خانه‌اش دور می‌شد. آشنایی با افرادی چون سیدعلی اندرزگو، در نگاه و مشی سیاسی سیدمهدی تأثیر فراوانی گذاشت. فشار ساواکی‌ها گرچه او را از جوار حضرت معصومه‌(س) دور کرد، اما نتوانست خوی مبارزه با ظلم و طاغوت را از جانش جدا کند. تا پیروزی انقلاب، از مبارزه دست برنداشت و در دست خالی گذاشتن مأموران رژیم خبره شده بود.

آمدن امام خمینی(ره) آغاز دوره جدیدی از فعالیت‌های سیدمهدی بود. او چه در ارتش، چه در جهاد و چه در حوزه علمیه، تأثیر زیادی روی اطرافیانش، به ویژه جوان‌ها گذاشت. وقتی برگشت روستای مادری‌اش، اِستیر، مسجد امام صادق(ع) را که مدت‌ها بسته بود، رونق داد. روستایی که در دهه شصت دویست خانوار بیشتر نداشت، ۳۱ شهید تقدیم اسلام کرد که بیشتر تربیت‌شده و بزرگ‌شده مسجد امام صادق(ع) بودند.

شهید سیدمهدی اسلامی‌خواه چهاردهم آذر ۱۳۶۰ در بستان بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: از دامن مادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۲۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمانی شدن مادر شهید آسوده در دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: حاجیه خانم فاطمه زارعیان پور مادر شهید احمد آسوده به علت کهولت سن دارفانی را وداع و به فرزند شهیدش پیوست.

حسن نورانی افزود:فرزند این مادر صبور احمد آسوده متولد ۱۳۵۲ که در ۲۲ آذر ماه ۱۳۵۹ در اثر اصابت ترکش بمباران مزدوران رژیم بعث عراق به دزفول به شهادت رسید و پیکر پاک و مطهرش در گلزار شهدای بهشت علی دزفول به خاک سپرده شد. 

وی ادامه داد:پیکر پاک این مادر گرانقدر عصر امروز با حضور مردم قدرشناس در گلزار شهدای بهشت علی دزفول تشییع و به خاک سپرده شد.

دیگر خبرها

  • ننه گلبهار دوستت داریم
  • شهادت نوزاد نجات یافته از شکم مادر شهید + فیلم
  • «اُمّ علاء»؛ مادر شهیدی که هفت عزیزش را تقدیم اسلام کرد
  • یادواره ۵۸ شهید روحانی و طلبه در شاهرود
  • پدر، مادر، ما متهمیم ...
  • آسمانی شدن مادر شهید آسوده در دزفول
  • کسی احساس تکلیف کند در برابر مشکلات تسلیم نمی‌شود
  • آئین تجلیل از خانواده معظم ۲۰شهید روحانی و طلبه ورامین️ برگزار شد
  • آخرین وضعیت اتوبان شهید خرازی بعد از سیلاب شب گذشته
  • شیرینی‌ها و شگفتی‌های کودکان به روایت یک دیدار