Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار منطقه ۱۹ تهران از اجرای طرح جمع آوری و ساماندهی گل فروشان دستفروش و بساط گستر مزاحم در حاشیه بزرگراه شهید هاشمی، علامه عسگری و مسیرهای منتهی به بهشت زهرا (س) خبر داد.

به گزارش ایمنا، علی توکلی با اشاره به آسیب‌های ناشی از حضور گل فروشان در حاشیه بزرگراه شهید هاشمی به ویژه اواخر هفته و روزهای پایانی سال گفت: استقرار این افراد به ویژه سو استفاده از کودکان کار در این محور علاوه بر احتمال وقوع تصادفات و آسیب به این کودکان، مشکلات زیادی در خصوص ایجاد ترافیک برای شهروندان مراجعه کننده به بهشت زهرا (س) ایجاد کرده و در همین راستا نیز ساماندهی و انتقال آنها به مکان‌های از پیش تعیین شده در دستور کار شهرداری این منطقه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه طرح جمع آوری گل فروشان مزاحم با اخذ مجوز از مقام قضائی و شورای تأمین استان و نیز با مشارکت نیروی انتظامی و راهور، نیروهای شهربان و حریم بان و نیروهای یگان حفاظت منطقه در حال اجرا است، اظهار کرد: طی گشت‌های انجام شده در این مسیرها نزدیک به ۲۰ مورد توزیع کننده غیر مجاز نیز شناسایی و جمع آوری شده اند.

شهردار منطقه ۱۹ تهران افزود: علاوه بر حاشیه بزرگراه شهید هاشمی در مسیر رفت و برگشت تا در اصلی ورودی بهشت زهرا (س)، گل فروشان مستقر در زیر پل علامه عسگری و روی پل خلیج فارس تا درهای اصلی یک و دو بهشت زهرا (س) جمع آوری شدند.

به گفته وی، بیش از یک دهه است که این گل فروشان بدون رعایت قوانین در حاشیه بزرگراه به حال خود رها شده اند و برخلاف تذکرات متعدد و اختصاص غرفه‌هایی در سال‌های گذشته برای استقرار آنها، متأسفانه در کنار تصرف این غرفه‌ها همچنان به تردد در حاشیه و فروش گل مشغول هستند که عمدتاً نیز از کودکان کار به صورت غیر مجاز بهره گیری می‌کنند که در این راستا متأسفانه در برخی موارد این کودکان مورد صدمه جانی توسط خودروهای عبوری نیز قرار گرفته اند.

توکلی خاطرنشان کرد: بعد از جمع آوری کامل و تثبیت این فعالیت، در فاز بعدی نیز با همکاری اداره ساماندهی مشاغل شهر تهران و انعقاد قرارداد حقوقی با شهرداری، غرفه‌هایی برای ساماندهی گل فروشان در نقاطی که امکان استقرار و توزیع گل وجود دارد، ایجاد می‌شود.

منبع: ایسنا
 

کد خبر 464365

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بهشت زهرا کلانشهر شهر تهران دستفروشی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق حاشیه بزرگراه بهشت زهرا گل فروشان جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۲۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامت حدود چهار هزار تبعه خارجی مجاز در استان کرمانشاه

حمزه سلیمانی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان کرمانشاه با اشاره به آغاز طرح ساماندهی اتباع و مهاجرین خارجی در کرمانشاه، گفت : در سطح استان کرمانشاه حدود چهار هزار نفر تبعه خارجی شامل دارندگان کارت‌های هویتی، گذرنامه، دفترچه و پناهندگی حضور دارند. 

وی تصریح کرد: ۱۰۰ درصد دارندگان کارت‌های هویتی در سطح استان اتباع کشور عراق هستند که در طول چهار دهه اخیر در کرمانشاه ماندگار شده‌اند و مردم این دیار همواره سنگ صبور آنها بوده‌اند، در بحران‌ها کنارشان ایستاده‌اند و به شایستگی از آنان میزبانی و پذیرایی کرده‌اند. 

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان اضافه کرد: دارندگان گذرنامه نیز عموما دانشجویان خارجی دانشگاه‌های رازی، آزاد و علوم پزشکی هستند که بیشتر آنها از کشور‌های عراق، سوریه، فیلیپین، هند و سومالی برای تحصیل به کرمانشاه آمده‌اند. 

وی با بیان اینکه طبق برنامه سازمان ملی مهاجرت وزارت کشور ساماندهی تمام اتباع خارجی کشور از جمله در کرمانشاه در دستور کار قرار گرفته، اظهار کرد: اجرای این طرح در استان از دارندگان کارت‌های هویتی، دفترچه و پناهندگی آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود ظرف یکی دو هفته آینده به اتمام برسد. 

سلیمانی یادآورشد: پس از ساماندهی دارندگان کارت‌های هویتی، ساماندهی دانشجویان خارجی و بدنبال آن سرمایه‌گذاران خارجی که در استان فعالیت می‌کنند، آغاز خواهد شد. 

وی عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح تمام اتباع خارجی مقیم استان باید به سامانه «سهما» مربوط به سازمان ملی مهاجرت مراجعه کرده و مشخصات خود را به صورت کامل وارد کنند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ساماندهی کودکان گل فروش اطراف بهشت زهرا / فعالیت پیک موتوری برقی در بازار تهران
  • ساماندهی کودکان گل فروش اطراف بهشت زهرا (س) / فعالیت پیک موتوری برقی در بازار تهران
  • ساماندهی مراکز مجاز جمع آوری سیب صنعتی د رارومیه
  • ساماندهی کودکان گل‌فروش در مسیر بهشت‌زهرا
  • کاهش کودکان کار در پایتخت 
  • ساماندهی کودکان گل‌فروش از بزرگراه شهید هاشمی و بهشت‌زهرا
  • اجرای طرح ساماندهی کودکان گل فروش حاشیه بزرگراه شهید هاشمی و بهشت زهرا (س)
  • ساماندهی کودکان گل فروش در حاشیه بهشت زهرا (س)
  • اقامت حدود چهار هزار تبعه خارجی مجاز در استان کرمانشاه
  • توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی در سپیدان