Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@18:39:51 GMT

محققان گوگل باید از گوگل تعریف کنند

تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۶۲۸۴۳

محققان گوگل باید از گوگل تعریف کنند

طبق گزارشی جدید گوگل با وضع قانونی از محققانش خواسته تا فناوری های این شرکت را مثبت نشان دهند و از آنها تعریف کنند.

به گزارش مشرق به نقل از ان بی سی، آلفابت (شرکت مادر گوگل) در سال ۲۰۲۰ میلادی قوانین سختگیرانه «موضوعات حساس» را برای تحقیقات پژوهشگرانش وضع کرده است.طبق اطلاعات به دست آمده، این شرکت حداقل در سه مورد از مولفان تحقیقات خواسته فناوری هایش را به شیوه ای منفی نشان ندهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: چرا «دیپ فیک» نگران کننده شده است؟ +فیلم و عکس

در فرایند جدید بررسی تحقیقات گوگل از محققان خواسته شده تا قبل از پرداختن به موضوعاتی مانند تحلیل چهره و دسته بندی نژادی، جنسیتی یا سیاسی با تیم های حقوقی، سیاستگذاری و روابط عمومی مشورت کنند.

در وب سایت یکی از محققان گوگل درباره قانون جدید آمده است: پیشرفت های فناورانه و افزایش پیچیدگی محیط خارج شرکت به ایجاد شرایطی منجر شده که به نظر می رسد پروژه های ساده چالش های اخلاقی، قانونی یا حتی حقوقی به وجود می آورد.

بیشتر بخوانید: قطعی یک ساعته یوتیوب و جی‌میل گوگل

هرچند تاریخ این پست مشخص نیست اما به گفته کارمندان فعلی گوگل، قانون مذکور از ماه ژوئن اجرایی شده است.

این درحالی است که چندی قبل گوگل یکی از محققانش به نام «تیمنیت گبرو» را اخراج کرد. او رهبر یک تیم ۱۲ نفره از پژوهشگران بود که روی اخلاق در حوزه نرم افزار هوش مصنوعی تحقیق می کرد. گبرو ادعا می کند پس از آنکه درباره دستور عدم انتشار تحقیقی سوالاتی پرسید، اخراج شده است. در تحقیق مذکور ادعا شده بود هوش مصنوعی که کلام را تقلید می کند معایب زیادی دارد. البته هنوز مشخص نیست این تحقیق در فرایند « موضوعات حساس» بررسی شده است یا خیر.

تا کنون گوگل از اظهار نظر درباره این قانون خودداری کرده است.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا شهید سلیمانی گوگل هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۲۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوگل ۲۰ کارمند دیگر را به علت حمایت از مظلومان غزه اخراج کرد

گروهی که اخیراً تظاهراتی را در اعتراض به قرارداد شرکت آمریکایی گوگل با رژیم صهیونیستی سازمان داده است، اعلام کرد که این شرکت ۲۰ کارمند دیگر را به علت حضور در این اعتراضات اخراج کرده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری سی‌اِن‌اِن، گروهی که اخیراً تظاهراتی را در اعتراض به قرارداد شرکت آمریکایی گوگل با رژیم صهیونیستی سازمان داده است، اعلام کرد که این شرکت 20 کارمند دیگر را به علت حضور در این اعتراضات اخراج کرده است.

گروه "فناوری برای آپارتاید ممنوع" No Tech for Apartheid که اخیراً تظاهراتی را در دفاتر گوگل سازمان داده بود، در بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت آمریکایی علاوه بر 30 کارمندی که هفته گذشته اخراج شدند، 20 نفر دیگر نیز از کار خود برکنار شده‌اند.

 این گروه ادعا می‌کند که برخی از کارمندان اخراج شده در اعتراضات و تحصن سه شنبه دو هفته گذشته در دفاتر گوگل در نیویورک و سانی ویل، کالیفرنیا، "نظاره گر غیرشرکت کننده" بودند و فعالانه شرکت نداشتند.

این بیانیه اخراج‌های دسته جمعی را در گوگل محکوم کرد و آن را "اقدام تهاجمی و انتقام جویی از روی استیصال" خواند.

سخنگوی گوگل از بیان دقیق تعداد کارگرانی که به دلیل اعتراضات اخراج شده‌اند خودداری کرد، اما در بیانیه‌ای که سه‌شنبه برای شبکهCNN  ارسال شد، تأیید کرد که اخراج‌های بیشتری رخ داده است.

سازمان دهندگان این اعتراض در عین حال می‌گویند که برخی از کارگران اخراج شده هیچ اختلالی در داخل دفاتر گوگل ایجاد نکرده‌اند.

"گروه فناوری برای آپارتاید ممنوع" در این بیانیه اعلام کرد که گوگل عصبانی شده است چرا که مدیران این شرکت از قدرتی که کارکنان در تحصن‌های تاریخی سه‌شنبه گذشته نشان دادند و همچنین از واکنش نادرست خود خجالت می‌کشند.

این بیانیه افزود: اکنون، این شرکت به هر کارمندی که از نظر فیزیکی در مجاورت تظاهرات بوده از جمله کسانی که اصلاً در این کمپین شرکت نداشته‌اند، ضربه می‌زند.

در گزارش سی‌ان‌ان آمده است: قتل عام غیرنظامیان در غزه شکاف عمیقی در افکار عمومی آمریکا ایجاد کرده است و اعتراضات گسترده علیه حمایت دولت ایالات متحده... از اسرائیل در سراسر دانشگاه‌ها و شرکت‌های این کشور در هفته‌های اخیر افزایش یافته است.

اعتراض کارکنان گوگل به قرارداد رایانش ابری این شرکت با دولت اسرائیل بیش از شش ماه پس از حمله 7 اکتبر حماس شکل گرفت و این در حالی است که حملات اسرائیل به غزه اکنون بیش از 34 هزار کشته برجای گذاشته است که بیش از 70 درصد از کشته شدگان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • مشاغل بدون آسیب شناختی کدامند؟
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • انتشار جزئیاتی بیشتر از هوش‌مصنوعی آیفون/ پای غول‌های فناوری در میان می‌آید!
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را به علت حمایت از مظلومان غزه اخراج کرد
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
  • در چه سنی می‌توان یک فرد را «پیر» دانست؟
  • فناوری در خدمت جنایت