Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰، توضیحاتی درباره جلسه صبح امروز این کمیسیون ارائه کرد و گفت: احتمالاً سه‌شنبه کلیات بودجه در کمیسیون تلفیق رأی‌گیری می‌شود.

به گزارش مشرق، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ امروز(شنبه) در نشست خبری با اشاره به جلسه صبح امروز این کمیسیون، گفت: وزیر امور اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس سازمان امور مالیاتی در این جلسه حضور یافتند و کلیاتی درباره لایحه بودجه سال آینده به نمایندگان ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: مطابق با گزارش‌های ارائه شده، ۳۸۴هزار میلیارد تومان بودجه برای سال ۹۹ در نظر گرفته شده بود که ۳۵۳هزار میلیارد تومان هزینه شد و بر این اساس، در سال ۹۹، ۳۱هزار میلیارد تومان در بودجه صرفه‌جویی شد.

بیشتر بخوانید: دخل و خرج دولت چگونه می‌شود؟

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ تصریح کرد: شاخص دوم که مورد بحث و بررسی قرار گرفت، درباره مصارف بودجه بود که در سال ۹۸، ۲۰۴هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود و در سال ۹۹ مصارف بودجه ۳۵۳هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد. همچنین سهم مصارف در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، ۳۹ درصد افزایش یافت.

زارع با بیان اینکه اعتبارات عمرانی در سال ۹۹، ۶۵ درصد نسبت به سال قبل بیشتر شد، گفت: اعتبارات هزینه‌ای در سال ۹۹، ۳۵ درصد و اعتبارات برای پرداخت حقوق و دستمزدها نیز ۵۳ درصد افزایش یافت.

وی اظهار داشت: عدم تحقق منابع در سال ۹۹، ۱۹هزار میلیارد تومان بوده درحالی‌که در سال ۹۸، عدم تحقق منابع ۵۰هزار میلیارد تومان بود.

ببینید: عکس/ نشست رسمی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ با بیان اینکه همچنین این مسئولان توضیحاتی درباره لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ دادند، گفت: در لایحه بودجه سال آینده ۶۰هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، ۳۱هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه معیشتی به ۶۰میلیون نفر و ۴۳هزار میلیارد تومان برای هدفمندی یارانه‌ها به ۷۸ میلیون نفر از مردم در نظر گرفته شده است. همچنین میزان افزایش حقوق و دستمزد شاغلین ۲۵ درصد در نظر گرفته شده است.

زارع ادامه داد: افزایش حداقل دریافتی کارکنان دولت از دو میلیون و ۸۰۰هزار تومان به سه میلیون و ۵۰۰هزار تومان برای سال آینده در نظر گرفته شده است. همچنین معافیت مالیاتی از سه میلیون به چهار میلیون تومان در ماه افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه ۱۶هزار میلیارد تومان برای کاهش فقر مطلق در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است، گفت: ۵۳۰۰ میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه‌ها برای اختصاص بیمه رایگان به ۳۰ میلیون نفر از مردم در بودجه ۱۴۰۰ و همچنین ۴۰۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از گروه‌های خاص در نظر گرفته شده است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ افزود: همچنین ۱۷۰۰ میلیارد تومان برای حمایت از معلولان و ۱۴هزار و ۲۰۰میلیارد تومان برای مستمری ۱۰۰هزار رزمنده معسر در نظر گرفته شده است.

زارع بیان کرد: راه‌اندازی ۴۴۶۲ تخت بیمارستانی جدید در بخش سلامت و استخدام ۵۳هزار نفر نیروی جدید کادر درمان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است.

وی تأکید کرد: طبق گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی، رشد سرمایه‌گذاری در سال‌های ۹۷ تا ۹۹ منفی بوده و همچنین تشکیل سرمایه ثابت با کاهش روبرو بوده و مالیات‌ها از سال ۹۲ تا ۹۸ حدود ۲۳درصد به طور متوسط رشد داشته است.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ اظهار داشت: در سال ۱۴۰۰، ۲۱ درصد نسبت به سال ۹۹ رشد مالیات در نظر گرفته شده و همچنین ۹۱هزار واحد مسکن محرومان در استان‌ها و ۴۰هزار واحد مسکن روستایی در لایحه بودجه سال آینده در نظر گرفته شده است.

زارع اعلام کرد: عصر امروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ با حضور وزیر نفت و رئیس کل بانک مرکزی تشکیل جلسه می دهد و لایحه بودجه سال آینده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی گفت: جلسات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در روزهایی که مجلس صحن علنی دارد، بعدازظهرها برگزار می‌شود و احتمالاً کلیات لایحه بودجه روز سه‌شنبه در کمیسیون تلفیق رأی‌گیری می‌شود.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا شهید سلیمانی رحیم زارع کمیسیون تلفیق مجلس لایحه بودجه 1400 محمدباقر نوبخت مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه سال آینده لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ نظر گرفته شده میلیارد تومان لایحه بودجه سال نظر گرفته شد سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۲۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در جلسه علنی روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ و بخش دوم آن که به جداول بودجه مربوط است در دستور کار قرار گرفت و جدول شماره (۲۰) که از سوی کمیسیون تلفیق به لایحه بودجه ۱۴۰۳ الحاق شده و مربوط به مطالعه برای طرح‌ها پروژه‌های استان‌های مختلف است، به تصویب نمایندگان رسید.

نمایندگان همچنین جدول شماره (۱۶) که درباره ﺗﻌﺮﻓﻪ‌های درآمدی است را تصویب کردند.

حمیدرضا حاجی بابایی در توضیح جدول شماره ۲۰ لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: جدول شماره ۲۰ جایگاهی است که هر پروژه‌ای شرایط مطالعه و اجرا دارد، طبق این جدول برای عملیاتی کردن آن پروژه وارد عمل می‌شود.

رییس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ افزود: کمیسیون تلفیق بودجه، امسال ۲۰۰ میلیارد تومان برای جدول شماره ۲۰ در نظر گرفته که هر پروژه‌ای نیاز مالی دارد، به اجرا برسد. به عبارتی جدول شماره ۲۰ جدول اعتماد و اطمینان نمایندگان و مسوولان است و این جدول در کمیسیون تلفیق احیا شده است.

علیرضا سلیمی در مخالفت با جدول شماره ۲۰ گفت: جدول شماره ۲۰ سرابی است که به نمایندگان نشان داده شده است. یعنی هر نماینده که یک پروژه‌ای به ذهنش برسد برای اینکه پاسخ آن فرد را بدهند آن پروژه را در جدول شماره ۲۰ قرار می‌دهند.

نماینده مردم محلات در مجلس ادامه داد: با توجه به تصویب برنامه هفتم و سیاست کلی که درباره این برنامه ابلاغ شده است، جدول شماره ۲۰ دیگر جایگاهی ندارد. اگر برای پروژه‌ای مقدمات فنی و مسیر مالی آن طی شده است که بودجه لازم به آن اختصاص داده شده و عملیاتی شود. اما هزاران پروژه‌ای که از گذشته مانده است به دلیل همین جدول شماره ۲۰ بودجه است.

وی خاطرنشان کرد: باید ارقام در بودجه کاملا مشخص شود که چه میزان و چه عددی برای کدام پروژه اختصاص داده می‌شود و جدول شماره ۲۰ با اصل ۵۲ و ۵۳ قانون اساسی مغایرت دارد.

محمدرضا میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس در موافقت با جدول شماره ۲۰ بودجه گفت: جدول شماره ۲۰ سبب خواهد شد خط ترانزیت شرق به غرب و نزدیک شدن ترانزیت کشور به اروپا فراهم شود.

مهدی نیازی به عنوان نماینده دولت در مخالفت با جدول شماره ۲۰ لایحه بودجه که توسط کمیسیون به آن اضافه شده است، گفت: این جدول به پروژه‌هایی که به دلیل کمبود منابع مجال رسیدگی نداشتند و حتی مطالعات برای آن صورت نگرفته، ضرورت ندارد و فقط یک فهرستی است که انتظارات را افزایش می‌دهد.

وی افزود: یک طرح به دلیل محدویت منابع سال‌ها در جدول شماره ۲۰ می‌ماند در حالی که امسال طرح‌های تملک دارایی سرمایه ۶.۷ درصد رشد دارد و در شرایط تورمی چند سال اخیر، اعتبارات عمرانی به شدت کاهش یافته است.

نیازی خاطرنشان کرد: ایجاد یک فهرست از طرح‌ها و پروژه‌هایی که اعتبارات عمرانی ندارد و باید به تازگی در فهرست مطالعه قرار گیرد، فقط ایجاد انتظار، عدم پاسخ گویی و کاهش اعتماد مردم را فراهم خواهد کرد و دولت با این جدول مخالف است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • مجلس با وجود مخالفت دولت با الحاق جدولی به بودجه ۱۴۰۳ موافقت کرد
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • حاجی‌بابایی: امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • امسال دیگر کسی نمی‌تواند بودجه «حوزه فرهنگ» را پرداخت نکند
  • اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ مشخص شد
  • کلیات جدول ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • خبر مهم درباره زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • در «جداول بودجه» به استان‌ها و مناطق محروم توجه شده است
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است