Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - عبور خط لوله نفت قدیمی از میان بلوار گهرباران شهرکرد و مناطق مسکونی، نگرانی‌هایی را برای جمعیت این منطقه حاصل کرده است اما مسئولان در تعیین تکلیف این مسئله تعلل می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، دو هفته گذشته بود که خبر از ترکیدگی لوله نفت سرخون در شهرستان اردل در تمامی رسانه‌ها منتشر شد و مشکلات زیادی را برای مردم آن منطقه ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین موضوع کافی بود تا نگرانی مردم ناحیه غرب شهرکرد به ویژه مردم چالش‌تُر در بلوار گهرباران بیش از پیش شود و دست به دامن مجموعه مدیریت شهری و مسئولان ارشد استان شوند تا نسبت به تعیین تکلیف خط لوله نفت در این بلوار تدبیری بیندیشند.

استان چهارمحال و بختیاری به واسطه همجواری با دو استان اصفهان و خوزستان که از مراکز بزرگ استخراج و پالایش نفت و گاز کشور می‌باشند به عنوان یک پل میان‌بر بین جنوب، مرکز و شمال کشور محسوب می‌شود و برای پروژه‌های انتقال نفت و گاز از طریق خط لوله این استان یک منطقه استراتژیک محسوب می‌شود.

هرچند به خاطر توپوگرافی کوهستانی و صعب‌العبور، اجرای پروژه‌ها را به مخاطره انداخته اما باز هم با توجه به کوتاهی مسیر به صرفه بوده است به همین دلیل استان چهارمحال و بختیاری جولانگاه انتقال لوله نفت و گاز شده  که یکی از پروژه‌های انتقال خط لوله از ناحیه غرب شهرکرد تحت عنوان "خط لوله نفت مارون" از میان بلوار گهرباران در درون شهر و منطقه مسکونی گذر کرده است.

خط لوله نفت مارون از گذشته‌های بسیار دور و پیش از انقلاب (حدود 46 سال پیش) از کنار اراضی چالش‌تُر عبور داده شده و سندی از شرکت مخابرات نفت و گاز اصفهان مبنی بر آزادسازی یا خرید اراضی در مسیر و حریم خط لوله و رعایت حریم آن ارائه نشده است که مردم براساس آن در طرح جامع و تفصیلی از ساخت و ساز در جوار لوله منع شوند.

از طرفی این شرکت هنگام الحاق 3 نواحی اشکفتک، مهدیه و چالش‌تَُر به شهرکرد، هیچگونه نظارتی بر حفاظت حریم لوله و پیش‌بینی حوادث غیرمترقبه و بحرانی انجام نداده است و این غفلت و کم کاری موجب شد تا مالکین نسبت به تفکیک اراضی پیرامون این خط لوله و بلوار گهرباران اقدام نمایند.

ناحیه غرب شهرکرد نیازمند ایجاد ارزش افزوده استخطر بیخ گوش ناحیه غرب شهرکرد؛ تعهدات "شرکت نفت اصفهان" درباره خط لوله محقق نشدترکیدگی لوله نفت در سرخون آتش به پا کرد / دود تمام شهر را فراگرفت

در راستای پیگیری همین موضوع ،دویست و هشتاد و هشتمین جلسه‌ علنی شورای اسلامی شهرکرد با حضور کارشناس شرکت نفت و گاز استان اصفهان برگزار شد.فرهاد رئیسی در این جلسه گفت: وجود لوله نفت در بلوار گهرباران "چالش‌تر" سبب شد تا خدمات‌رسانی به خیابان زاگرس و سینا هم متوقف شود و بخشی از این بلوار که بدون آسفالت است هم‌اکنون نارضایتی مردم را به دنبال دارد‌.

وی با بیان اینکه 9 سال از احداث بلوار گهرباران می‌گذرد، افزود: با بررسی دقیق و کارشناسی باید این بلوار تعیین تکلیف و شرکت نفت استان اصفهان جهت ایجاد رفیوژ بر روی خطوط لوله نفت اقدامات لازم را انجام دهد در همین راستا  طرح ساماندهی بلوار گهرباران براساس مصوبات جلسه با شرکت نفت اصفهان در سال 94 از سوی شهرداری اعلام و جلسه‌ای مشترک با این شرکت باید برگزار شود.

اما این پیگیری و رایزنی‌ها به همین جلسه ختم نشد و رئیس شورای اسلامی شهرکرد نامه‌ای را به اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری ارسال و از ایشان خواستند تا به عنوان مسئول ارشد استان نسبت به تعیین تکلیف بلوار گهرباران ورود کنند.

فرهاد رئیسی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در شهرکرد با بیان اینکه شرکت نفت و گاز اصفهان به دو روش می‌تواند مشکل مردم ناحیه غرب را رفع کند، اظهارداشت: این شرکت باید در اقدامی اساسی خط لوله را جابجا و به محلی خارج از منطقه مسکونی انتقال دهد و خاطر مردم این منطقه را آسوده کند و دومین راهکار هم این است که با اقدامات فنی و اصولی خط لوله نفت را از خطرات احتمالی دور نگه داشته و حفظ نماید و اگر نشتی یا شکستگی رخ داد عواقب آن برعهده خود شرکت باشد.

انتهای پیام/7540/ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ناحیه غرب شهرکرد تعیین تکلیف خط لوله نفت لوله نفت نفت و گاز شرکت نفت چالش ت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۳۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه محرمانه AFC برای استقلال و پرسپولیس

 مهلت باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای بارگذاری مدارک منتسب به دریافت مجوز حرفه‌ای به پایان رسیده است.

به گزارش مشرق، یکی از شروط برای تیم‌های استقلال و پرسپولیس به منظور کسب مجوز حرفه‌ای پرداخت بدهی‌های خارجی و تعیین تکلیف پرونده‌هایی بود که منجر به رای صدور نهایی شده بود.

دیگر موضوعی که کنفدراسیون فوتبال روی آن در مورد این دو تیم ایرانی زوم کرده بود، تفکیک مالکیت بود. نامه فدراسیون فوتبال برای تفکیک مالکیت این دو باشگاه به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شده است.

البته نامه ارسالی و نظر کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال در مورد تیم‌های ایرانی که به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شده محرمانه است. اما بر اساس خبرهای رسیده مجوز حرفه‌ای تیم‌های استقلال و پرسپولیس از سوی این کمیته تایید شده است.

با واگذاری تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی به زودی پرونده بدهی‌های دو تیم که بیشتر داخلی هستند، تعیین و تکلیف خواهد شد. هم چنین با این واگذاری مقرر شد منبعد هیچ پرونده خارجی بدون تعیین و تکلیف رها نشود. به واقع از این پس مالکان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اجازه نخواهند داد مربی و بازیکن خارجی از استقلال و پرسپولیس شکایت کنند.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • نامه محرمانه AFC برای پرسپولیس و استقلال
  • نامه محرمانه AFC برای استقلال و پرسپولیس
  • انتخاب ۲ معلم چهارمحال و بختیاری به عنوان معلمان نمونه کشور
  • معلمان چهارمحال‌وبختیاری در جمع معلمان نمونه کشور
  • تأکید نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری برنقش اصناف در مهار تورم
  • تعیین تکلیف حدود ۴ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • تعیین تکلیف ۶۵۷۰۰ وسیله نقلیه توقیفی در تهران
  • تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • تعیین تکلیف حسن یزدانی برای المپیک پاریس
  • تعیین تکلیف رینگ شهری یزد بعد از ۲۵ سال