Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با صدور پیامی ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) از مسئولان خواسته است این ایام را سرآغاز وحدت و یکپارچگی و دوری از بگومگوهای بی‌حاصل بلکه مضر سیاسی قرار دهند و تا می توانند باری از دوش مردم بردارند.

در این پیام که نسخه ای از آن روز شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: ایام فاطمیه میراث گرانسنگ ائمۀ اهل بیت(ع) است که همواره تلاش داشتند یاد مادر بزرگوار خود و مظلومیتش را در خاطره ها زنده نگه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیام حاکی است: ارادتمندان و دلباختگان صدیقۀ شهیده هر جا که باشند،‌ مراسم ایام فاطمیه را باشکوه و عظمت برگزار می کنند و بی شک در بحرانی ترین اوضاع ـ ‌چه کرونایی و چه غیر کرونایی ـ‌ از این سنت حسنه و راه و رسم الهی هرگز عدول نخواهند کرد، از این رو انتظار می رود اگرچه به دلیل شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی، برگزاری مجالس فاطمیه همانند سال های گذشته ممکن نبوده، اما تجلیل این ایام نباید مورد کمترین غفلت قرار گیرد و لازم است که از همه راه های ممکن برای تعظیم شعائر فاطمی استفاده کرد؛ به ویژه با اقامه روضه های خانگی و استفاده از فضای مجازی؛ و به این نکته نیز توجه شود که ایام فاطمیه اول در شکوه و عظمت خود نباید کمتر از ایام فاطمیه دوم باشد که بحمدالله هر ساله پر رونق و باشکوه برگزار می شود.

پیام افزوده است: از خطبای متعهد و بزرگوار این مجالس هم انتظار می رود با سخنرانی های پربار و مؤثر پیروان اهل بیت به ویژه جوانان عزیز را با مبانی اعتقادی و مسائل تربیتی بیش از پیش آشنا کنند و ابعاد گوناگون سیره پرافتخار بانوی مکرم اسلام خاصه ایثار و فداکاری آن شخصیت بی بدیل در راه ولایت و اسلام اصیل را به مخاطبان خود گوشزد کنند.

در ادامه این پیام آمده است: لازم به یادآوری است که بسیاری از مردم از اوضاع نابسامان اقتصادی و معیشتی در رنج و محنت به سر می برند، از این رو بر کسانی که تمکن مالی دارند،‌ ضروری است که با تأسی به اهل بیت عصمت و طهارت به فریاد برادران و خواهران نیازمند ایمانی خود برسند و گوشه ای از دردهای بی شمار آنان را درمان کنند که بی شک مورد توجه عنایات ام الائمه صدیقه شهیده فاطمۀ اطهر(س) قرار خواهد گرفت.

این مرجع تقلید در پیام خود تاکید کرده است: چنان که بر مسئولان است تا این ایام را سرآغاز وحدت و یک پارچگی و دوری از بگومگوهای بی‌حاصل بلکه مضر سیاسی قرار دهند و تا می توانند باری از دوش مردم بزرگوار و عاشق اهل بیت، خاصه خانواده های محروم و آسیب پذیر بردارند و توجه داشته باشند که این ایام، روزهای آزمون بزرگ آنان دربرابر خداوند متعال و مردم عزیز و تاریخ است. امید است که همگان در این آزمون بزرگ سربلند بیرون آیند.

در پیام ابراز امیدواری  شده که خداوند به برکت صدیقۀ کبری، مسلمانان را از هر گزندی مصون دارد، مشکلات و کاستی ها را به فضل و کرمش برطرف کند، مصائب موجود خاصه بلای عالم گیر کرونا را برطرف نماید و امنیت و آسایش را شامل این مرز و بوم گرداند.

حضرت فاطمه زهرا (س) در سال پنجم پس از بعثت و در روز ۲۰ جمادی الثانی در مکه و در خانه حضرت محمد(ص) پیامبر اسلام(ص) و حضرت خدیجه(س) به دنیا آمد. برای ایشان القاب و صفات متعددی همچون زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه و مرضیه نیز ذکر شده. ام الحسین، ام الحسن، ام الائمه و ام ابیها از جمله کنیه های این بانوی مطهر اسلام است.

آن حضرت با امام علی(ع) پیشوای اول شیعیان ازدواج و در تمام برهه های حساس زندگی در کنار آن حضرت از او حمایت می کرد، ایشان در همسرداری و مهر مادری الگوی جهانیان است.

در دامن پاک فاطمه زهرا(س)، ۲ امام بزرگوار و ۲ شخصیت ممتاز عالم بشری، حضرت امام حسن(ع) مظهر حلم و وقار و حضرت امام حسین(ع) سرور شهیدان تربیت یافتند و سلسله امامت و ولایت را استمرار بخشیدند.

سرانجام حضرت فاطمه(س) در حالی که از عمر مبارکش ۱۸ سال بیشتر نمی گذشت، به روایتی در ۱۳ جمادی الاول و بنابر روایتی دیگر در سوم جمادی الثانی سال ۱۱ هجری قمری رحلت کرد./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ایام فاطمیه اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۳۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت الله جوادی آملی: حرف هر واعظی در مردم اثر نمی‌کند، وگرنه روضه خوانی‌ها و وعظ کم نیست

حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: «حرف هر واعظی در مردم اثر نمی‌کند، وگرنه این همه روضه خوانی‌ها و وعظ کم نیست؛ اما یک آدم داغدیده که حرف می‌زند حرف او در ما اثر می‌کند».

به گزارش شفقنا، این مرجع تقلید در درس اخلاق ۱۳۸۳/۰۶/۱۲ گفتند: «به ما گفتند طلبه‌ها وقتی درس می‌خوانید باید مواظب باشید پر در بیاورید برای اینکه این همه ما آمدیم اینجا فراشی کردیم برای شما پر پهن کردیم برای اینکه شما درس بخوانید؟ برای اینکه لمعه و اصول فقه بخوانید؟ یا نه، پر در بیاورید. این اولین پیام.

روحانی بی پر، دیگر وارث پیغمبر نیست، در استاد معارف هم موفق نیست، در امر به معروف هم موفق نیست در ارگان دیگر هم برود موفق نیست، دو: حالا که پر در آورده چه کار بکند؟ ملائکه می‌گویند وقتی پر در آوردی باید پرواز بکنی سه: کجا پرواز کنی؟ مثل این مرغ‌ها که به طمع طعمه از راه‌های دور می‌آیند تالاب‌های شمال به دنبال تالاب بگردی می‌شوی همین آخوند معمولی یا نه، پر در بیاور از طبیعت به ماورای طبیعت؛ پر در بیاور از دنیا پر بکش نه در دنیا نه تالابی فکر بکنی آن وقت این کشور می‌شود امام؛ آن وقت این جوان‌ها شیفته او می‌شوند هر آخوندی همین طور است!

اساتید معارف راهشان این است، ما راهمان این است امر به معروف و نهی از منکر راهمان این است باید پر در بیاوریم، یک؛ پرواز بکنیم، دو؛ از طبیعت به ماورای طبیعت، سه؛ مریدبازی این مشکلی را حل نمی‌کند هیچ جا مشکلی را حل نمی‌کرد چه اینکه حالا بخواهد حل بکند این راه ما است آن وقت چنین آدمی می‌شود جانشین پیغمبر.

جریان «سَلْمَانُ مِنَّا أَهْلَ الْبَیت» که مخصوص سلمان نبود. این درباره بسیاری از مرد‌ها و زن‌ها اتفاق افتاده بعضی از بزرگان قم را حضرت فرمود: «مِنَّا أَهْلَ الْبَیت» بعضی از زن‌هایی که شایسته علم بودند فرمود: «مِنَّا أَهْلَ الْبَیت»؛ منتها حالا درباره سلمان شهرت پیدا کرده است….»

دیگر خبرها

  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت (ع)
  • آیت الله مکارم شیرازی: مردم از گرانی، فوق العاده رنج می‌برند
  • آیت الله جوادی آملی: حرف هر واعظی در مردم اثر نمی‌کند، وگرنه روضه خوانی‌ها و وعظ کم نیست
  • ‍ انتصاب سرپرست معاونت سیاسی استاندار سمنان
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور» | سست نشوید و...
  • آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان: درمورد «طرح نور» سست نشوید و محکم ادامه دهید
  • آیت الله مکارم خطاب به سردار رادان : درمورد « طرح نور » سست نشوید و محکم ادامه دهید
  • آیت الله مکارم شیرازی: در اجرای طرح نور سست نشوید و محکم ادامه بدهید
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری