Web Analytics Made Easy - Statcounter

روسیه علیه یکی از متحدان منتقد کلیدی کرملین به اتهام ورود خشونت‌آمیز به ساختمانی که گفته می‌شود متعلق به یکی از ماموران مخفی بوده که بنا بر ادعا در توطئه قتل الکسی ناوالنی دست داشته، پرونده کیفری باز کرد.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، این اقدام علیه لیوبوف سوبول، یکی از متحدان الکسی ناوالنی، منتقد کلیدی کرملین تازه‌ترین اقدام در سری اقدامات سرکوبگرایانه کرملین علیه مخالفان پیش از انتخابات پارلمانی سال آینده محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوبول قصد دارد در این انتخابات نامزد شود اگرچه منتقدان صریح و برجسته کرملین اغلب از نامزدی در انتخابات منع می‌شوند.

الکسی ناوالنی در توییتی نوشت: سوبول پس از بازجویی به مدت ۴۸ ساعت بازداشت شد.

کمیته تحقیقات روسیه که به جرائم جدی رسیدگی می‌کند در وب‌سایت خود نوشت: ما پرونده کیفری را علیه سوبول تشکیل دادیم.

این کمیته به هیچ گونه بازداشتی اشاره‌ای نکرد.

طرفداران سوبول و مقامات دولتی گزارشات و اظهارات متفاوتی نسبت به رویدادهای منجر به اقدامات روز جمعه ارائه دادند.

طرفداران سوبول گفتند، وی روز دوشنبه زنگ آپارتمانی را که محل سکونت خانواده کنستانتین کودریاوسف بود، زد؛ مردی که به گفته ناوالنی یکی از ماموران مخفی بود که در توطئه مسموم کردن وی با گاز اعصاب دست داشت.

این در حالی است که سرویس امنیت فدرال روسیه این اظهارات ناوالنی درباره مسمومیت را رد کرده است.

کمیته تحقیقات روسیه در گزارش خود گفت: سوبول و چند تن دیگر در حالی که لباس فرم ماموران بهداشت را به تن داشتند تلاش کردند تا به خانه یک خانم مسن در مسکو وارد شوند.

این کمیته سوبول را به فریب دادن یک پیک موتوری برای وارد شدن به این آپارتمان پیش از آنکه خودش در هنگامی که آن زن مسن در را باز کرده بود، وارد آپارتمان شود، متهم کرد. این کمیته تاکید کرد که سوبول به اعمال خشونت برای ورود غیرقانونی متهم شده است؛ جرمی که می‌تواند دو سال حبس به همراه داشته باشد.

ناوالنی در صفحه توییتر خود نوشت: آنها مادر یک بچه کوچک را به مدت دو روز بازداشت کردند تا به همه بگویند "در این پرونده کنکاش نکنید. جرات نکنید با قاتلان و مسموم‌کنندگان ما در بیفتید و در خانه‌های آنها را بزنید. آنها مصون هستند".

آلمان و دیگر کشورهای غربی می‌گویند، ناوالنی در یک توطئه قتل با گاز اعصاب نوویچوک مسموم شده است؛ اتهاماتی که کرملین بارها آن را رد کرده است.      / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۶۳۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد

فرزاد سردارزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از هشتم تا ۱۴ اردیبهشت ماه سال جاری، ۵۹۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی در سطح بازار استان صورت گرفت که منجر به تشکیل ۶۳ پرونده به ارزش ریالی ۷.۳ میلیارد شد.

وی از انجام ۵۹۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی طی یک هفته گذشته در سطح بازار استان خبر داد و گفت: ۷۱ مورد تخلف در بازرسی‌های صورت گرفته در سطح بازار کشف شده است.

سردارزاده افزود: در همین راستا برای این تعداد تخلف کشف شده، ۶۳ مورد پرونده برای متخلفین به ارزش ریالی ۷ میلیارد و ۳۵۴ میلیون تشکیل شده است.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: در مدت یاد شده ۶۹ مورد گزارش مردمی ثبت شده که تخلفات احراز و ۹ پرونده برای این واحدها تشکیل شده است.

سردارزاده ادامه داد: نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی می‌تواند انواع تخلفات مانند گرانفروشی، کم فروشی و غیره را کنترل و رفاه و آرامش را برای شهروندان در سطح بازار فراهم کند.

وی یادآور شد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف، اعم از کم فروشی، گرانفروشی، عدم درج قیمت و غیره واحدهای متخلف صنفی را با شماره تلفن ۱۲۴ معرفی کرده و یا با مراجعه به ادارات تابعه در شهرستان‌ها و در مرکز استان به اداره کل صنعت، معدن و تجارت موارد تخلف را گزارش کنند.

کد خبر 6098237

دیگر خبرها

  • پیکرهای یافته‌شده در گورهای جمعی غزه آثار شکنجه داشتند
  • پاسخ موشکی روسیه به تهدید اعزام نیرو به اوکراین
  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • روح جاسوسان شوروی بازگشته؛ افزایش عملیات خرابکارانه روسیه در اروپا
  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • شکایت فعالان حقوق بشر از مقامات صهیونیست به دادگاه لاهه
  • کمیته اجرایی همایش ملی بهره‌وری تشکیل شد
  • رئیس دیوان عالی کشور: آمار پرونده‌های «خانواده» مناسب نیست
  • ۱۳۵ پرونده تخلف حوزه دامپزشکی در استان سمنان تشکیل شد